"Summalainen Dejah Thoris ja uudet seikkailut pohjoises
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Mitenkähän tuo ämähtäisi Dejah Thoriksen valomastossa sellainen tricolori eli jättäisin laittamatta perinteiset erilliset kulkuvalot?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Valomastot ja Sapokan tutkat
Me tehtiin sellainen tricolori. Se oli helppo johdottaa. Tuohon sinun veneeseen olisi varmaan paikallaan asentaa värivalot ylös hytin etunurkkiin ja sitten valomasto valkoisille valoille hytin katolle.Veli-Matti kirjoitti:Mitenkähän tuo ämähtäisi Dejah Thoriksen valomastossa sellainen tricolori eli jättäisin laittamatta perinteiset erilliset kulkuvalot?
Muuten niitä Sapokan tutkia on näemmä myös muoviveneissä

Viimeksi muokannut Jude, 01 Maalis 2009 07:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Sapokka on äijäkamppeiden varuste ja silloin ei välitetä kauneusarvoista kun on kysymys tarkoituksenmukaisuudesta 
Tästäpä tulikin näppärästi jatkumo Mikko pellinkiläiseen - siis Kejosen exään - ja sen kaidevarustukseen. Sen kaidehan on totuttuun verrattuna aika erikoinen sillä se jatkuu ajohytin katolta suoraan samalla korkeudella kiertäen etuhytin. Eli ei siis kierrä perinteisesti partaita pitkin (siis mikäli olen kuvista oikein tulkinnut).
Hoksasin että Sagan kaksseiskoissa on myös semmoinen, tosin jonkun ammattipiirtäjän hiukan linjakkaammin toteuttamana, esim nettivene ID 320728.
Tuo tricolor yhdistelmäkulkuvalo olisi tosiaankin helppo johdottaa. Katselin sen verran että vaihtoehtoja on aika paljon, jopa sellaisia missä on ankkurivalokin mukana. No tuo pohtiminen on vaan semmoista mitä nyt on...
Nykyisin värilliset on sapokan kulmissa ja valkoiset sitten mastossa ja niin taitaa jäädäkin sillä hytin kulmissa valot haittaisivat kulkemista kansilla.

Tästäpä tulikin näppärästi jatkumo Mikko pellinkiläiseen - siis Kejosen exään - ja sen kaidevarustukseen. Sen kaidehan on totuttuun verrattuna aika erikoinen sillä se jatkuu ajohytin katolta suoraan samalla korkeudella kiertäen etuhytin. Eli ei siis kierrä perinteisesti partaita pitkin (siis mikäli olen kuvista oikein tulkinnut).
Hoksasin että Sagan kaksseiskoissa on myös semmoinen, tosin jonkun ammattipiirtäjän hiukan linjakkaammin toteuttamana, esim nettivene ID 320728.
Tuo tricolor yhdistelmäkulkuvalo olisi tosiaankin helppo johdottaa. Katselin sen verran että vaihtoehtoja on aika paljon, jopa sellaisia missä on ankkurivalokin mukana. No tuo pohtiminen on vaan semmoista mitä nyt on...
Nykyisin värilliset on sapokan kulmissa ja valkoiset sitten mastossa ja niin taitaa jäädäkin sillä hytin kulmissa valot haittaisivat kulkemista kansilla.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Sapokka
V-M, älä vähättele. Tarkoituksenmukainen on myös kaunista. Sitä paitsi,
en ymmärrä, miksi sinun pitää luopua siitä tarkoituksenmukaisuudesta, mitä sinun summalainen DT edustaa. Minusta se menettää syvimmän olemuksensa, jos heität sen tarkoituksenmukaisen persoonallisen piirteen
Sapokan, romukoppaan tai annat jollekin kaverille paskahuussin näköalapaikaksi. Pitääkö hyvä vene pilata tasapäistämisellä. Pitääkö kaikkien muistuttaa toisiaan. Minä en missään nimessä, jos omistaisin sen veneen, luopuisi siitä sapokasta. Kysymys voi olla myös niin, uskallatko omistaa erilaisen veneen ja vielä, voitko olla ...
Donna 28
en ymmärrä, miksi sinun pitää luopua siitä tarkoituksenmukaisuudesta, mitä sinun summalainen DT edustaa. Minusta se menettää syvimmän olemuksensa, jos heität sen tarkoituksenmukaisen persoonallisen piirteen
Sapokan, romukoppaan tai annat jollekin kaverille paskahuussin näköalapaikaksi. Pitääkö hyvä vene pilata tasapäistämisellä. Pitääkö kaikkien muistuttaa toisiaan. Minä en missään nimessä, jos omistaisin sen veneen, luopuisi siitä sapokasta. Kysymys voi olla myös niin, uskallatko omistaa erilaisen veneen ja vielä, voitko olla ...
Donna 28
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:05
Valoista
Eikö ankkurivalo näytä 360 astetta valkoista valoa? Veneen eteen- ja taaksepäin näyttävien valkoisten valojen kulmat, kun lasketaan yhteen tulee 360 astetta. Eli erillistä ankkurivaloa ei tarvita, jos valkoiset etu- ja takavalot ovat selät vastakkain ja ne saa valaisemaan samanaikaiseti värivalojen ollessa sammutettuina. Meillä on sellainen rakenne ja tulkinta teräsveneessä.Veli-Matti kirjoitti: Tuo tricolor yhdistelmäkulkuvalo olisi tosiaankin helppo johdottaa. Katselin sen verran että vaihtoehtoja on aika paljon, jopa sellaisia missä on ankkurivalokin mukana. No tuo pohtiminen on vaan semmoista mitä nyt on...
Nykyisin värilliset on sapokan kulmissa ja valkoiset sitten mastossa ja niin taitaa jäädäkin sillä hytin kulmissa valot haittaisivat kulkemista kansilla.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Elä Tonna turhaa pelekää, sapokka o ja pyssyy mun venneen katolla. Tosi sen joutuu kokonaa uusimaa ku entine on niin pehemiä ja ikkunakki tiputtellee vettä. Varsinkin aukastava etulasi joka on jo alunperi alunperi tehty iha vitullee.
Sapokka o siitä pätevä paitti että siitä näkkee mahottoma hyvi joka tilanteesa niin se on paras maholline tuuletusräppänä kuumilla ilimoilla.
Ja on siinä seki puoli että kulukuvalot jokka o sen kylisä kiini ei oo haittona ku kelisä liikkuu kannella.
Tuo tricolori oli nyt semmonen idea ja näyttää vähän siltä että jo hinnastaankin johtuen se voi olla että kunnostan vanhat kulkuvalot ja sijoitan ne entisille paikoilleen. Jude vissiinkin tarkoitit ettäkun valon kytke eniin että etu- ja takavalo kytketään palamaan yhtäaikaa niin siinä on sitten ankurivalo?
Ulkona on nyt pakkasta -26 ja pitäisi syöksyä sutena summalaisen kimppuun - eipä oikein motivoi... No päivän mittaan lämpenee.
Mutta kerran olen päättänyt sen aloituksen tälle päivää niin pitänee käydä merkkaamassa teipillä ikkunat ja repiä niistä vähintäänkin kiilanauhat pois että hommaa on "pakko" jatkaa koska sivun on niin resut että jos tiivisteeseen alkaa vetämään uutta nauhaa niin lasit plumpsahtaa sisälle.
Samalla nostan saunankiukaan teltan nurkkaan ja ruuvailen suojapellit paikoilleen.
Sen verran meni sotasuunnitelmat ketaralleen peukalonkatkaisuyritykseni ja näillä nurkilla norkoilevan vatsataudin takia että pirtuveneen ja summalaisen hommat menevät päällekkäin. No onneksi pirtuveneessä on vaan jotakin penkkien ja skötnien tekoa sekä niiden lakkauksia joten ehkäpä se menee sitten niin.
Sapokka o siitä pätevä paitti että siitä näkkee mahottoma hyvi joka tilanteesa niin se on paras maholline tuuletusräppänä kuumilla ilimoilla.
Ja on siinä seki puoli että kulukuvalot jokka o sen kylisä kiini ei oo haittona ku kelisä liikkuu kannella.
Tuo tricolori oli nyt semmonen idea ja näyttää vähän siltä että jo hinnastaankin johtuen se voi olla että kunnostan vanhat kulkuvalot ja sijoitan ne entisille paikoilleen. Jude vissiinkin tarkoitit ettäkun valon kytke eniin että etu- ja takavalo kytketään palamaan yhtäaikaa niin siinä on sitten ankurivalo?
Ulkona on nyt pakkasta -26 ja pitäisi syöksyä sutena summalaisen kimppuun - eipä oikein motivoi... No päivän mittaan lämpenee.
Mutta kerran olen päättänyt sen aloituksen tälle päivää niin pitänee käydä merkkaamassa teipillä ikkunat ja repiä niistä vähintäänkin kiilanauhat pois että hommaa on "pakko" jatkaa koska sivun on niin resut että jos tiivisteeseen alkaa vetämään uutta nauhaa niin lasit plumpsahtaa sisälle.
Samalla nostan saunankiukaan teltan nurkkaan ja ruuvailen suojapellit paikoilleen.
Sen verran meni sotasuunnitelmat ketaralleen peukalonkatkaisuyritykseni ja näillä nurkilla norkoilevan vatsataudin takia että pirtuveneen ja summalaisen hommat menevät päällekkäin. No onneksi pirtuveneessä on vaan jotakin penkkien ja skötnien tekoa sekä niiden lakkauksia joten ehkäpä se menee sitten niin.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
No niin, nyt on homma siinä mallissa että ensi kesänä ei voi veneillä jos ei rakenna uutta hyttiä
Osa laseista irti ja kusilaidut ajeltu nurkista auki.
Ja jos joku vielä väittää ettei kusilaitu tartu puuhun eikä varsinkaan vaneriin niin taidan lintata suorilta kuonoon. Poistin uteliaisuuttani osan kattojen ja avotilan sivusarjonen kusilaidutuksesta ja vaneristakin lähti päällimmäinen viilu repeämällä irti...

Osa laseista irti ja kusilaidut ajeltu nurkista auki.
Ja jos joku vielä väittää ettei kusilaitu tartu puuhun eikä varsinkaan vaneriin niin taidan lintata suorilta kuonoon. Poistin uteliaisuuttani osan kattojen ja avotilan sivusarjonen kusilaidutuksesta ja vaneristakin lähti päällimmäinen viilu repeämällä irti...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 27 Joulu 2006 20:36
Tämmösiä on etelä thaimaassa ei oo kyllä keskikoneella.

http://www.youtube.com/watch?v=eHCKLwXq ... re=related
turvallisen näköinen tuo.
http://www.youtube.com/watch?v=sLUJ5cvDPY0
Tuli muuten jostain syystä pihistettyä yks ratanaula muistoksi tuosta surullisen kuuluisasta sillasta.

http://www.youtube.com/watch?v=eHCKLwXq ... re=related
turvallisen näköinen tuo.
http://www.youtube.com/watch?v=sLUJ5cvDPY0
Tuli muuten jostain syystä pihistettyä yks ratanaula muistoksi tuosta surullisen kuuluisasta sillasta.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ei kait mulla ole mitään syytä epäillä jos kerran kaverini sanoo että osa noista veneistä on keskimoottorilla?
Ihan mutupohjalta heittäisin että tuo kuvan venetyyppi on alunperin ollut keski(sisä)moottorilla ja modernisoitu sitten myöhemmin tuolle "longtailed" sydeemille. Ja lisämutuna sanoisin vielä ettei tuo ole kovin merikelpoinen sydeemi kun potkuri on 3-4m päässä ja pelkkien kourien varassa...
En tiijä, koska en ole koskaan käynyt Thaimaassa ja mitä todennäköisimmin en käy, niin en ole asiasta varma...
Vaan tuon ylemmän linkin perusteella voisin väittää että Jansix on jonkinsortin jänishousu ja sen hommat "merkkuformuloilla" on aika kesyjä...
Ihan mutupohjalta heittäisin että tuo kuvan venetyyppi on alunperin ollut keski(sisä)moottorilla ja modernisoitu sitten myöhemmin tuolle "longtailed" sydeemille. Ja lisämutuna sanoisin vielä ettei tuo ole kovin merikelpoinen sydeemi kun potkuri on 3-4m päässä ja pelkkien kourien varassa...
En tiijä, koska en ole koskaan käynyt Thaimaassa ja mitä todennäköisimmin en käy, niin en ole asiasta varma...

Vaan tuon ylemmän linkin perusteella voisin väittää että Jansix on jonkinsortin jänishousu ja sen hommat "merkkuformuloilla" on aika kesyjä...
Viimeksi muokannut Veli-Matti, 01 Maalis 2009 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Vaan runko on ainakin ihan selevää suomalaista petäjää




Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 27 Joulu 2006 20:36
[quote=
Ihan mutupohjalta heittäisin että tuo kuvan venetyyppi on alunperin ollut keski(sisä)moottorilla ja modernisoitu sitten myöhemmin tuolle "longtailed" sydeemille. Ja lisämutuna sanoisin vielä ettei tuo ole kovin merikelpoinen sydeemi kun potkuri on 3-4m päässä ja pelkkien kourien varassa...
[/quote]
Kyllä ne tekee nuo jo alun perin tuommoisiksi. En kyllä oikein keksi miksi. suht matalassa vedessä noilla pystyy tietty ajamaan. ja vanha auton kone ei mitään laatikkoa--->halpa tehä.
mutta helvetin epäkäytännöllisen olosiahan nuo ovat.
voihan tuolla ropelilla tietty sohia vihollista lähitaistelutilanteessa:)
Ihan mutupohjalta heittäisin että tuo kuvan venetyyppi on alunperin ollut keski(sisä)moottorilla ja modernisoitu sitten myöhemmin tuolle "longtailed" sydeemille. Ja lisämutuna sanoisin vielä ettei tuo ole kovin merikelpoinen sydeemi kun potkuri on 3-4m päässä ja pelkkien kourien varassa...

[/quote]
Kyllä ne tekee nuo jo alun perin tuommoisiksi. En kyllä oikein keksi miksi. suht matalassa vedessä noilla pystyy tietty ajamaan. ja vanha auton kone ei mitään laatikkoa--->halpa tehä.
mutta helvetin epäkäytännöllisen olosiahan nuo ovat.
voihan tuolla ropelilla tietty sohia vihollista lähitaistelutilanteessa:)
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Tulipa mieleen että onko kukaan kokeillut ajaa tulpattuja ruuveja irti isolla, vaikkapa 15mm, tappiporalla käsivaraisesti?
Ruuvit on isohkoja pronssiruuveja ja kannat tietenkin täynnä möhnää. Purkamista nopeuttaisi huomattavasti reikäporan käyttö ja plussana olisi se että ruuvit säilyisivät ehyenä myöhempää käyttöä varten...
Ruuvit on isohkoja pronssiruuveja ja kannat tietenkin täynnä möhnää. Purkamista nopeuttaisi huomattavasti reikäporan käyttö ja plussana olisi se että ruuvit säilyisivät ehyenä myöhempää käyttöä varten...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Kusilaituko kiinni
Kyllä se on mahdollista, että kusilaitukin on lujasti kiinni puussa. Mutta en ole vielä kertaakaan nähnyt, että se olisi ollut kiinni lahonneessa puussa. Jos lahoa on vähänkin, vaikka sormenkynnen kokoinen alue, ei mene kuin muutama vuosi, on laudat ympärillä samassa kunnossa. Mutta terveessä laudassa kusilaitu pysyy kuin paavalin piki ja terva. Jos lahonneen veneen aikoo kuiduttaa, olisi lahot osat ensin uusittava ja sitten vasta kuidutettava, siten veneestä saa lähes ikuisen. Paljon puhutut uutena kuidutetut veneet ovat hyviä kestämään, ainakin niin kauan kuin laho ei pääse sisäpuolelta iskemään, mutta silloinkin "sairastumien" on hitaampaa kuin valmiiksi lahossa veneessä, joka tekohengityksen vuoksi "pelastetaan" muutamilla vuosilla liikkumiseen. Nimimerkillä kokemusta on kaikista näistä tapauksista, onneksi ei näillä isoilla moottoriveneillä, paitsi tämän Donnan osalta, jonka pohja oli kuidun alta paljastettuna lähes mätä. Korjaan, en kuiduta.
Donna 28
Donna 28