Viimeksi kun siitä kirjoittelin lautojen vaihdon loppumisesta täällä, niin sen jälkeen löytyi sen verran huonoa lautaa vielä pari molemmin puolin, että nekin piti vaihtaa. Laudat on muuten valmiit, sisäpuoleta höylätty, jotka varsinkin perä päästä olivat todella koverrettava, jotta ne saatiin kaarien muotoon. Nyt on pakkasta sen verran, että jos se kirraa huomenna, niin verstasta ei saa niin lämpimäksi, kuin epoksin kuivaminen edellyttäisi. Toivon parasta, pelkään pahinta. Kytkintä ja potkuria olen kysellyt. Ei vain meinaa oikein bensakoneelle sopivia kytkimiä tuossa teholuokassa löytyä. Potkurin kokokin heittelee, varsinkin painon suhteen. Mistä sen painon arvaa, kun koneen, kytkimen, apulaitteiden, bensatankin, akkujen ja ihmisten suurimmasta määrästä ei ole hajuakaan. 200 kg on se painomäärä, joka yli tai ali asteikon mukaan muuttaa jo kaikkien tekijöiden ominaisuukisa. Kyllä kai se minun tapauksessani täytyy laskea 3- 4 :lle ihmiselle ja muut painot saanen jostain selville. Jos nyt arvuuttelisi tähän. Runko ilman kansia painaa vain 700 kiloa ja painaisiko akselitavara ja kalaraudat yhteensä 150 kg. 150 litran tankki täynnä bensaa ehkä laskennallisesti 160 kg. Painaisikohan kone ja kytkin n. 350 kg, 2-akkua 40 kg kannet ja salonki sekä tuulilasi 300 kg, muut varusteet 100 kg ja ihmiset
400 kg. Se tekisi siis noin 2500 kg. No, näinhän se tuli laskettua.
Tästä voinen antaa Mepratuotteelle arvion maksimimipainosta n. 2.700 kg. Ei pitäisi paljoa enää heittää. Tietysti ilmoitin Donnan strategiset mitat myös, jotka kerrattakoon tässä, vesilinja 15 cm alle 9 m, joka on pituus, leveys keulasta 3,6 m taaksepäin 2,35 cm, peräpeili vesilinjasta 150 cm, syväys 55 - 60 cm kalaraudan alimpaan kohtaan.
Veneen pohjamuoto U. Veneen runkotyyppi puoliliukuva, kantavalla perällä.
Vene tulisi kulkemaan 2,5 - 2,7:1-vaihteella nopeimmillaan n. 16 - 18 -solmua vielä 3-tonnin painollakin. Aika huimaa olisi, vähempikin piisaa.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua