Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
patrick

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja patrick » 01 Marras 2011 10:10

Mites ne kuvat? ;-)
Laita lauta lisää kylkeen niin tulee tilaa |+| 8-|

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 01 Marras 2011 20:18

Tulee, kun ehdin ja kykenen konttaamaan veneen alle. Toisaalta, vanha sanonta "hyvää kannattaa odottaakin". Siis pois kärsimättömyys. On siellä jokunen kuva veneestä, joskin sieltä on myös hävinnyt muutama kuva erään lähdettyä sivustoilta pois. Ja toisaalta taas,
vene on kuitenkin sen verran alkutekijöissään (purettu ylärakenteiden osalta), ettei niistä näe juurikaan sen enmepää kuin olemassa olevista kuvista, jotka ovatkin hiton hyvät, Japen ottamat.
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon » 01 Marras 2011 22:41

No niin, se mun aikaisemmin mainitsema 90 sm tarkoitti yleensä istumatilan sopivaa korkeutta, siis persustan ja pääknupin tarvitsemaa suht miellyttävää oloasentoa :)
Toki matalammassa tilassa tuosta mukavuudesta voidaan tinkiä,jos ko. tilaa käytetään vain nukkumistarkoitukseen ja silloinhan penkkien korkeudella ei ole suurtakaan vaikutusta kokonaisuutta ajatellen.
Salonkivene on ymmärtääkseni suunniteltu ns. päiväristeilyjä varten, joten salonkiveneessä on tilat sen mukaiset ja hyvät, olettaisin?
Kaikella kunnioituksella seuraan projektiasi, mutta korjaa/entisöi aluksesi mahdollisimman alkuperäiseksi, lähinnä muodoiltaan, siis älä muuttele mitään 8| Toki tekniikan suhteen on pakko poiketa vanhasta 8\

ps. olenkohan sanonut tämän ennenkin ???

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 02 Marras 2011 12:14

Niinpä niinkin. Laudan lautaa en aio laittaa lisää. nyt minulla on siirretty käytettävissä olevat kuvat kuvablogille, mutta miten minä saan ne tänne. Ei silti, ei niissä nyt mitään erikoista ole, muutaman laudan laittoa ja kölin tekoa. Jo muutaman kuukauden vanhoja kuvia. ???
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 02 Marras 2011 16:09

Mene sinnekuvablokiin ja klikkaa oikealla näppylällä kuvan päällä ja valitse kohta "kopioi kuvan osoite" ja mene sitten puuvenenettiin kirjoittamaan viestiä ja liitä kopioitu osite siihen. Sitten vasemmalla näppylällä vetämällä kuvan osoite siniseksi ja klikkaa tuosta yläpuolelta vasemmalla näppylällä "Img" ja tsädämmm!!!!!! sulla on kuva viestissä 8o

(tai ainakin pitäisi olla mikäli muistin kaikki oikein....)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 02 Marras 2011 16:28

Joku tässä nyt kuitenkin mättää, fh..tu. Luovun nyt toistaiseksi ajatuksesta lähettää Kuvan päällä numerot 3332190
Hana.
Donna 28

Ana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ana » 02 Marras 2011 17:42

Älä lannistu, pistä kuvia vaan tulemaan. Mielenkiinnolla odotellen projektin edistymstä.

Warjo

Viesti Kirjoittaja Warjo » 02 Marras 2011 19:52

Donna 28 kirjoitti:Joku tässä nyt kuitenkin mättää, fh..tu. Luovun nyt toistaiseksi ajatuksesta lähettää Kuvan päällä numerot 3332190
Hana.
Donna 28
Moi.
Vaikuttaako nämä tutuilta kuvilta? http://kuvablogi.com/blog/36147/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Raudassa ei ole raha hukassa...

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon » 02 Marras 2011 22:19

Joopa joo tuo ensimmäinen kuva paljasti jo kaiken, kyseessä on salonkivene, minkä toki olemme jo aikaisemmin huomioineen.
Tuostahan tulee vielä tosi kaunotar ja luultavasti omistajansa kulttuuriteolla palkitaan :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 02 Marras 2011 22:20

Kiitokset Warjo :)) . Meikämanne kun ei ole oikein sinut näiden kaikkien vouhotusten kanssa, niin alkoipa pikkasen kiroiluttaa 8} . Osaan nyt kuitenkin purkaa kameraani ja puhelimen vastaavaa kuvaplokiin, niin että jatkoakin seuraa, kunhan nyt jotain tapahtuu ensin. Niitä lautoja on nyt koko pohjan osalla ja minusta niissä ei kyllä nykyisiin kuviin verrattuna ole muuta uutta kuin määrä ja niiden niittaus. Tuskinpa vain osaan niistä niitinpäistä kuvia ottaakaan. Peräpeili on eheytettyi laittamalla alaosaan irokoa ja loput on vanhaa hondurasia, siitä minulla on jossain pelissä kuvakin. Seuraavat kuvat tullenee moottoripukista, akselin reiästä, vannasputken laitosta, pohjan höyläämisestä jne. Mennenee kuitenkin n. kuukausi siihen.
Mutta kaipa nämä vähänlaiset kuvat tyydyttää hätäisinpiä.
Simon, ei tässä odotella mitään kultturipalkintoja, se mihin tähtään, on se että minulla itselläni on juhlavuosi ensi vuonna ja aion pitää toisen varsinaisen kesälomani juhlaa purjehtien ensi kesänä tällä Donnalla aluksi sinisellä Saimaalla ja lopuksi Hamina Tattoossa välillä torvisoittoa kuunnellen . !!!

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 03 Marras 2011 19:31

Kuva

Kyllä se noilla mun ohjeilla näköjään onnistuu...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 04 Marras 2011 17:06

Tänään saatiin sitten kyljestä pari lautaa mahonkia pois, ensi viikolla mennenee nekin "reiät" umpeen. Minulla ei nyt tosin ollut tänäänkään osaa, ei arpaa, mutta kuitenkin 8o ;-) . Laitelen niitä kuvia sitten lisää pomsin tekovaiheista, kunhan pohja ja kyljet on eheytetty. Mennenee kuitenkin ainakin tämä kuukausi loppuun.
Nuo kuvissa näkyvät oksat on porattu auki ja laitettu niihin tapit, näin myös pohjalautojen ja muidenkin osalta, koska oksa ei ainakaan vahvenna rakennetta. !!!

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 06 Marras 2011 18:24

Kun kylkiluu jomottaa, tulee ajateltua kaikenlaista, nyt kaiteita. En ole nähnyt missään Donnan kokoluokan enkä vähän suuremmissakaan salonkiveneissä kaiteita ellei niissä ole sitten ollut katettu peräkansi, ei katto vaan lattia, jonka alla nukkumapaikat. Donnassa on kutenkin perinteinen syvennys oleskeluun peräkannen edessä. Peräpäähän en nyt kaipaakaan kaiteita, mutta pitkä avoin etukansi. Vuosi vuodelta meikäläinen tulee aina vain kömpelömmäksi ja kömpelömmäksi, niin kaipaisi käsitukea jostain. Kannella työskentely ilman kaiteita vielä ehkä jotenkin menisi, mutta mihin kiinnittää maihinnousportaat, jos ei edessäkään ole kaidetta. Jotenkin näiden portaiden kiinnitys pitäisi selvittää. Portaat eivät missään nimessä saisi olla kiinteät, vaan tarvittaessa kiinnitettävät, tukevat kuitenkin.
Ei sytytä, miten niiden kiinnityksen järjestäisi, ellei sitten käytä naaras/uros holkkeja ja sokkaa, niin kuin venessäni Koitossa on uimaportaat kiinnitetty. Kaiteiden korvikkeeksi olen ajatellut mastoa tai oikeammin sen tukemista saalingeilla, jolloin olisi ainakin vajeri, josta ottaa kiinni. Mutta mastonkin ulkonäolliset arvot ovat vähän niin ja näin.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 06 Marras 2011 20:52

Löysin sen keulaportaiden mallin, Juha Rautamaan kuvista. Se oli Kebb II:n keulassa.
Tyyliin sopiiva. :)
Donna 28 :) :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10 Marras 2011 21:37

Pohja on nyt ummessa, uusittu niiltä osin kuin se on mielestäni ollut tarpeellista. Lautoja on vaihdettu 13, jotka vesilinjan alapuoliselta osaltaan ovat olleet mäntyä ja niihin on liimattu mahonki, sille osuudelle, joka yltää vesilinan yläpuolelle. Jokaiseen liitokseen tämän liimauksen lisäksi tulee sisäpuolellen "lossi" joka niitataan tukevasti jatkoksen molemmin puolisiin lautoihin.
Siinä mielessä pohjan kunnostus on kesken, että pohja kokonaisuudessaan höylätään, kunhan nyt ensin saadan vene käännettyä toisin päin.

Vastaa Viestiin