Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 28 Joulu 2009 22:09
Enpä minä siitä järkevyydestä sen enempää perusta, purjehtiako Karibialla vai Amazonilla on varmasti elämys siinä missä olla eksyksissä sumussa Pellinginsaaristossa, enkä minä tiedä, onko se niin helv...n kivaa nostaa rämää jeeppiä ylös - ehkä kuitenkin mukavampaa kuin nostaa uutta jeeppiä ylös suosta, on meinaan kokemusta Mellajärven suunnalta vuodelta -73. Metsästyksestäkään en sano enää mitään, vaikka V-M puhuukin kaksijalkaisten metsästyksestä, vaikkakaan ei puhu siitä, mistä minä mieluummin puhuisin... hyvä niin.
Mitä järkeä tässä sitten on -
Donna 28

-
simo
Viesti
Kirjoittaja simo » 28 Joulu 2009 23:18
Mulle riittää nämä: ilma 30°C, vesi 27°C, kuttaperkka 65 jalkaa, olut 10°C
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal
-
Notreal
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 29 Joulu 2009 09:05
simo kirjoitti:Mulle riittää nämä: ilma 30°C, vesi 27°C, kuttaperkka 65 jalkaa, olut 10°C
Mulle riittäisi kun yllämainittujen arvojen summa on 100 tai enemmän.
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Joulu 2009 11:09
"vaikka V-M puhuukin kaksijalkaisten metsästyksestä, vaikkakaan ei puhu siitä, mistä minä mieluummin puhuisin... hyvä niin..." - Donna
Punanokkasorsa - Anas Erythrorhyncha on ihan oikea kaksisiipinen- ja jalkainen sorsalintu.
http://cartinafinland.fi/kuvapankki/fi/ ... yncha.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin se on afrikalainen sorsalaji eikä esiinny Bermudalla eikä muuallakaan Etelä-Amerikassa mutta tulipahan paljastettua mitä Donnan mielessä liikkuu
Katselin aamusella Diskaveryltä kun jäpikät kiipeili turistina Mounth Everestille - siinä on kanssa jotakin muuta kuin Karibianristeilyn leppeitä olosuhteita ja kylmää olutta. Semmoisesta reissusta voisin vallan hyvin kuvitella maksavani melkeinpä maltaita mutten mistään Karibian risteilystä tai purjehduksesta.
-
simo
Viesti
Kirjoittaja simo » 29 Joulu 2009 13:43
jäpikät kiipeili turistina Mounth Everestille - siinä on kanssa jotakin muuta kuin Karibianristeilyn leppeitä olosuhteita ja kylmää olutta
tässä ÄIJÄretki VM:lle
wikipedia: Koillisväylä
Hesari
Ei tarvinne hikoilla. Jos hikeä pukkaa se ei johdu lämpötilasta. Sullahan on DT:ssä jäävahvistettu pohja... Pyssyt paattiin ja retkelle.
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal
-
Veli-Matti
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Joulu 2009 14:58
Ootko Simo varma ettei mulla ole jo jotain tuontapaista hanketta valmistelun alla...
Koillisväylällä ei taida olla merirosvotkaan ongelmana ellei sitten Siperin pohjoiset abot päätä alkaa hankkimaan näennäisesti helpommin elantoa...
Jollakin tapaa elä yhtä unelmaa kokoajan - tosin vaatimatonta mutta kuitenkin. Aikoinaan kun rakentelin itselleni II-ryhmäläistä ja muutenkin värkkäsin melkeinpä 26/8 autonromujen parissa. Yhdessä vaiheessa sain sitten jonkinsortin herätyksen ja möin kisakaluston pois ja maksoin siihen otetut pankkilainat ja loppurahalla ostin hyvän haulikon ja itselle sekä vaimolle laadukkaat polkupyörät. Yliherkistyminen autoille oli mitä ilmeisimmin melko totaalinen ja sen jälkeen en ole tuntenut oloani hyväksi jos olen joutunut huoltamaan tai korjaamaan omia autoja. 5-6 vuotta sitten päätin että nyt tämä xitutus ja omanajan hukkaaminen autoihin saa riittää ja ulkoistin kaiken autohuollon ja korjaamisen tutulle autokorjaamolle. Sen verran nyt kuitenkin tulee tehtyä että renkaanvaihto tulee tehtyä syksyä kevättä itse ja jokunen polttimo on tullut vaihdettua. Pakun (mutta sehän ei ole "mun" auto

) kanssa on ollut hiukan löysempää mutta siihen käytetyt vähäiset polttimon- ja öljynvaihtotunnit on vähennetty huolella 40 viikkotyötunnista - ja taatusti tuplana...
Kokeilkaapa - on todella riemastuttavaa palauttaa auto paikalleen eli pelkäksi kumista ja metallista tehdyksi välttämättömäksi kulkuneuvoksi jonka ainoa tehtävä on kuljettaa ihmisiä ja tavaroita pisteestä Aaa pisteeseen Bee - eikä muuta. Siinä rupeaa katselemaan kanssa-autoilijoitakin hiukan eri silmällä - silleen joviaalisti

-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 29 Joulu 2009 16:02
Ovela mies, yhtä äkkiä muuttaa keskustelun autoihin ja ulkoistamiseen. Kyllähän niitäkin tuli rassattua, mutta en minäkään viitsi niistä sen enempää. Ostit sentään kansihenkilöllesi polkupyörän - niin minäkin. Eipä tuo ole sillä paljoa ajellut, vaikka on sellainen luxori malli, tunturi Classic, jossa on verkkosuoja hameenhelmoja vartenkin.
Autot ovat yhtiön, meinaan pakut, 2 CV Dyane on oma, samoin 300D Mersu vuodelta 83
automaatti kaikilla herkuilla, molemmat seisoo nyt, toinen tallissa ja toinen ladossa, kummastakaan en ihan hevillä luovu.
Mutta muuten pidän lämpimästä niin kuin Simo ja Notikkakin, en missään nimessä lähtisi
vuorille kiipeilemään, mutta talviveneily hyvin lämmitetyssä hytissä ja pilkkihaalareissa voisi vähän kiiinnostaakin.
Donna 28
-
Notreal
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 29 Joulu 2009 16:14
Katos.
Olisin veikannut että Velli-Matti tyrmää tuon Koillisväylä ehdotuksen turistien pilaamaksi mistä
ei löydy tarpeeksi haastetta ( lue:merirosvoja ).
Lämpö sopii tosiaan meikäläisen vartalolle paljon paremmin ja mitä enemmän elukoita
on ympärillä, sen paremmin koen kuuluvani joukkoon / paikkaan.
Delfiinit ja valaat veneen vieressä saisi mut paskomaan housuihini, silleen positiivisessa mielessä.
Notreal
Princess OJ8834
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 29 Joulu 2009 16:35
Notikka, tarkoittaako paskomien housuun positiivisessa mielessä sitä, että "sekin" lämmittää
Donna 28
-
Notreal
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 29 Joulu 2009 18:32
Donna 28 kirjoitti:Notikka, tarkoittaako paskomien housuun positiivisessa mielessä sitä, että "sekin" lämmittää
Donna 28
No, en sen lämmittävyydestä tiedä, mutta kyllä se positiivisuus lämpöön liittyy.
Muillakuin lämpimillä leveysasteilla saattaa veneen kylkeen uida vaikka jääkarhu ja silloinkin syntyvä housupyykki on kaikkea muuta kuin positiivinen.

Notreal
Princess OJ8834
-
Veli-Matti
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Joulu 2009 19:11
Mitäs tuosta tyrmäämään mitään Koillisväylää kun Norjan rannikolta on Huippuvuorille vain n. 330 mailia ja reilussa puolessavälissä sopivasti Karhusaari tauko/tankkauspaikaksi.
Eikä peuraluvatkaan ole ollenkaan pahanhintaisia...
-
Donna 28
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 29 Joulu 2009 19:40
Huippuvuorille oli tarkoitus lähteä viime keväänä. Kaverini tytär opiskelee siellä meteorologiksi, mutta minulle iski joku kuumetauti ja matka jäi minun osaltani. Siellä liikutaankin kiväärit kainalossa, koska jääkarhut voi yllättää vaikkapa kaupunkialueella.
Mutta ehkäV-M:n kannattaisi ennen Koillisväylälle lähtöä harjoitella vaikkapa nyt heti ajelua Hailuotoon ja takaisin, vai onko siellä perämerellä vielä jäätä riittävästi.
Donna 28
Viimeksi muokannut
Donna 28, 29 Joulu 2009 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Notreal
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 29 Joulu 2009 20:28
Niin ja vaihtaa paristot siihen otsalamppuun

Notreal
Princess OJ8834
-
simo
Viesti
Kirjoittaja simo » 29 Joulu 2009 21:00
Ootko Simo varma ettei mulla ole jo jotain tuontapaista hanketta valmistelun alla...
joko pitää aloittaa Petran kengitys, jos vaikka vanavedessä...?
Simo,
puuveneenomistaja
Åborginal
-
Veli-Matti
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Joulu 2009 21:40
Ei parane hättäillä mutta yhelle halakinaiselle turkkulaiselle vois olla tillaa miehistösä