"V-m, eihän sillä mitään muutoin ole väliä, mutta jos joku lukija ajattelee tehdä noilla antamillasi insinöörin mitoilla ja on reilusti aisapainoa, niin... ainakin taipuma on suurempi." - Matti
Jaa-a... No oppia ikä kaikki ja jos on niin tyhmä tumpelo että rupeaa täysin summanmutikassa ilman aivoja vääntämään kärryä niin toivottavasti oppi mene perille siinä vaiheessa kun aisa notkahtaa mutkalle. No eipä silti tuskin semmoisella kaverilla on silloin sen vertaa hitsaustaitoakaan että saa pysymään kärryn nipussa...
No, leikki leikkinä mutta ei niitä kärryjä nyt ihan summassa kannata tehdä ja aika harva ne loppujen lopuksi itse tinailee kasaan vaan pyytää jotakin asiasta paremmin tietävää avuksi.
Kärrystä olisi tullut huomattavasti "rautavampi" mikäli en olisi hoksannut että "kun meinaatte saada tavaran myytyä niin tehkääpä laskelmat samaan hintaa näillä ja näillä tiedoilla/mitoilla..."
Tässäpä tuo kauniin sorja ja hentoinen kärry näkyy:
http://www.youtube.com/watch?v=y8qt0gCOraY" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyy tunnustaa että ei se aisakanki ole 12m vaan taitaa olla paremminkin 11m - vene on 10,4 metrinen...
Kärryssä ei ole tuolloin 2010 vielä painekyllästettyä lautaa aisan päällä ja siksi vene meinaa luisua alas kun kölirauta on "hivenen liposa". Lauta laitettiin seuraavalle syksylle ja nyt vene pysyy kuin tauti koko nostovaiheen aisalla.
Tuo keulatuki on tuommoisenaan täysin turha ja sen voisi korvata vaikka harjanvarrella että näkee missä kohtaa aisa on. Mutta olkoon nyt siinä kunon kerran hitsattu kunnolla kiinni... 8\
Sivutukien n 60 millisten säädettävien pystyjen päällä on vesijohtoputkea joka pyörii mukana kun vene menee väliin.