Toissa iltana jäi lehtikeräyksestä (omasta) pelastamani Puupaatti lukematta. Yllätyin luettuani siitä muutaman jutun tänään. Niissä oli huumori kohdallaan, erityisesti pidin "tärkeintä on suuri lähtö ja hyvät eväät" -jutusta. Toinen huomioitava oli täyttä asiaa "Mikä meitä riivaa".

Teemulle täytyy nostaa hattua huomioista, jotka hän ilmeisesti oli merkinnyt muistiin lokikirjaan - eihän niitä muuten muistaisi. Hän vihjaa myös veneilykorttiin. Itse olen sitä vastaan ollut, mutta nämä Teemun huomiot ja monet muut vastaavat tapaukset, pitäisi yrittää karsia juuri veneilykortin tai jonkun muun valistuksen avulla, joka myös ulottuisi ns. ökyveneiden omistajiin ja niiden satunaisesti valittuihin kippareihin, vaikkapa siten, että pursi- ja veneilyseurat jakasivat esim. kahdelle puolelle präntätyn ohjeen kuvineen tai piirroksineen, miten muut veneilijät otetaan huomioon.
No, nyt asiaan. Kaksikymmentäyksi (21) ruokalajia oli eilen vietetyn Suomenlahden Puuveneilijöiden Pikkujoulussa. Laskin ne Puupaatin ilmoituksesta jäsenille, siellä oli ruokalista. Siellä oli taatusti jokaiselle jotakin ja mihin hintaan.

Täytynee aktivoitua Suomenlahden Puuveneilijöissä varsinkin, kun suhteellisen tympeät laivaristelilyt on
taakse jäänyttä elämää.
Ja vielä, MeriViaporistakin näytettiin kuvina oleellinen. Jos olisin ollut yleisössä,
olisin minäkin äänestänyt salonkivene Aegiriä suosikikseni. Fiskarivalintakin oli onnistunut, mielestäni.
Hattua täytyy myös nostaa Suomen Merimuseolle Pitkäpaasin kunnostamisesta.

Mutta hyvät johtajathan siellä, ainakin Kotkassa, on ollut ja on.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua