Sinisiä ajatukisa

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Notreal

Re: Sinisiä ajatukisa

Viesti Kirjoittaja Notreal » 22 Kesä 2011 00:45

Veli-Matti kirjoitti:Elä vaa eksy ja tuu äkkiä kottiin sieltä...!!!
Mull on näköjään kaks vaimoo 8-|
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 22 Kesä 2011 19:24

Ei ainoastaan kaksi, vaan haaremi, kaikki eivät vain anna ohejeita, jotka muistuttavat lähes nalkutusta, niin kuin tuo Vieno-Matilda ;-)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 22 Kesä 2011 21:14

Kuka on Vieno-Matilda :-) :-) :-)

Ja sitä paitsi Notikka osuu kohta botskilla johonkin Porttugalin roskapankkiin jos ei muuta kurssia...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 23 Kesä 2011 18:14

Erityisesti Vieno Matildalle, Portugalin roskapankkin törmäävälle Notikalle ja Kaikille muillekin keskustelufoorumin käyttäjille ja ylläpitäjille Hyvää Juahnnusta.
Donna 28 :) -> 8] 8\ :)) 8| :-( :) 8o ;-) 8-| !!! |+| :-) ??? :P 8}
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23 Kesä 2011 22:08

Sitä samaa vaan kaikille ja olkaa varovaisia siellä etelässä kun siellä kuulemma vähän puhaltelee 8]
Itse ajattelin viettää osittaisen kaupunkijussin kun kansihenkilö pääsee yövuorosta vasta lauantai aamuna. Aattona käynkin sitten yksin katselmassa kaupungin autiutta - veneellä tietysti :-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 26 Kesä 2011 22:27

Eipä paljon puhallellut. Sen verran kuitenkin, että Juhannusaattona saatiin purjeet (275 m2) ylös ja sama toistui tänään Ulko Tammiosta Kuorsaloon tultaessa. Perinteiset vesisateet sattuivat Juhannuspäivän yölle ja eiliselle aamulle. Muuten oli aurinkoista ja lämmintä. Tämän Juhannuksen poikkeus oli se, ettei yhtenäkään aamuna särkenyt nuppia, tuli otettua rauhallisesti, varsinainen poikkeus oli se, että vaimoväki juhlisti Jussia enemmän kuin me miehet ja sen kyllä aamuhiljaisuudesta huomasikin. 8o
Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 28 Kesä 2011 18:17

Vesille alkaa tehdä tosissaan mieli, oli pakko ottaa vapaapäiviä pari, siis tänään ja huomenna, jotta saa veneen vesillelaskukuntoon. Eukkokultakin ilmoitti jo hyvissä ajoin, kerrankin, että hän on joissakin työkaverinsa 50 -vuotisjuhlissa lauantaina ja että nyt olisi hänen puolestaan sopiva hetki minulle veneen vesille viemiseen.
Siispä, jos Koitto pitää veden ulkopuolella on ainakin Majasaaren reissu edessä ja voipipa, jos aika riittää, käydä katsomassa Tammion suunnallakin, mahtaisiko sauna lämmetä sielläkin. Tämä tietysti edellyttää sitä, ettei kytkin luista, siis onnistun sen säädön tekemään siihen. ??? Toinen edellytys on, että paatti kestää pinnalla omin voimin, eikä niin kuin normaalisti ulkopuolisen uppopumpun säestyksellä. Mutta ah niin sydämmestäni toivon, että Pyhä Pietari auttaa sekä lyhyt turvotus.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 30 Kesä 2011 14:09

Huomenna olisi tarkoitus katsella sitä Olympiakytkintä, jos vaikka sen säätö sitten onnistuisi. !!! Vesille lasku saattaa siirtyä viikolla eteenpäin, se tiedoksi myös Tepolle, että laituripaikkaani voi edelleen käyttää, kunhan se perjantaina heinäkuun 8 pvä on tyhjä. !!!
Menee vähän pitkäksi taas tämä lasku, mutta eipä näillä alkukesän viikoilla ole ennenkään tullut ajettua muuten kuin laituriin. Keskikesän juhlahan ajoittuu omalta osaltani Reinon päivään, jolloin on aina ajaettu. sitten alkaakin Esterin viikko, ts. akkojen viikko, jolloin myös yleensä pidetään sadetta. Elokuun ensimmäisellä viikolla, oikeastaan se alkaa 29 heinäkuuta, alkaa minun kesälomani Meripäiviltä, päättyäkseen 7. elokuuta karuun todellisuuteen. Kesälomaviikkoni aikana tuleekin sitten tunteja reippaasti yli puolet koko kauden ajoista yleensä. silloin ei haittaa - satoi tai paistoi :-)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 01 Heinä 2011 20:14

Kytkimen säätöreissulla tuli laitettua myös veneen sähköt reilaan. Kaikki pelaa nyt, tosin ykiskään lyhty ei syttynyt, torvi, ei törähtänyt eikä tuulilasinpyyhkijä pyyhkinyt. Piti vain uusia tuulilasinpyyhkijän koneisto.
huomenna yritän saada veneen turpoamaan. Raktorikuskin kanssa on jo sovittu, mutta ei Koitto ilmeisestikään mene ennen maanantai-iltaa veteen, sen verran valoa vielä paistoi pohjan läpi.

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 02 Heinä 2011 19:43

Donna 28 kirjoitti:Erityisesti Vieno Matildalle, Portugalin roskapankkin törmäävälle Notikalle ja Kaikille muillekin keskustelufoorumin käyttäjille ja ylläpitäjille Hyvää Juahnnusta.
Donna 28 :) -> 8] 8\ :)) 8| :-( :) 8o ;-) 8-| !!! |+| :-) ??? :P 8}
Jos Portukalin pankissa heittelee samoin kuin veneessä, niin onnea vain.
Tuulimittarin lukema max. 26m/s aalto...vaikea sanoa, ehkä 10m
Sisätiloissa liikumisen hankaluusaste +10

Notikka.............
Notreal
Princess OJ8834

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 05 Heinä 2011 09:21

Hei vaan, kotona ollaan.
Hieman alkuperäistä suunnitelmaa aikaisemmin mutta hyvä näin.
Pari kuvaa reissusta alla....

Pientä puuhastelua ennen lähtöä.
Kuva

Lähtöpäivä.
Kuva

Välillä rauhallisen hiljaista
Kuva

Aurinkoista ja lämmintä.
Kuva

Näitä veijareita riitti matkaseurana.
Kuva

Espanjassa maistui olut ( jos toinenkin ).
Kuva
Notreal
Princess OJ8834

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10 Heinä 2011 08:42

Notikka, Sinustahan taitaa tulla oikea merimies. Kaatoryypyt jos toiset jokaisen etapin jälkeen satamassa ja... No ehkä ei niitä muita kaatoja enää kun Sinulla odottaa vaimo ainakin Porvoon lähettyvillä ja toinen vähemmän tunnettu Vieno Matilda jossain Oulun korkeudella. !!!
Kuvat kertoivatkin suurinpiirtein kaiken leppoisasta tunnelmastä, paitsi myrskystä vai onko se siellä kuitenkin vain navakkaa tuulta. ??? Täytyypä sanoa, että pienen sapattikauden haluaisin minäkin jossain tuolla suunnalla viettää vastaavissa olosuhteissa, mutta en nyt kuitenkaan voi leipäpuutani kiinni laittaa - vahinko minulle.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25 Heinä 2011 15:38

Unelmoin ensi kesästä. Tämä kesä näyttää menevän kaikin puolin pieleen. Panin Koiton myyntiin :-( , kun elokuussakaan ei näytä olevan yhtään vapaata viikonloppua :-( . Unelmani pyörivät nyt entistettävän Donnan ympärillä ja ajatuksista ensi kesän Saimaalla liikkumisesta, käynnistä esimerkiksi Puuveneen Vuoksi tapahtumassa - Puumalassahan se, mahdollisesti ajelen myös sätkä -viikonloppuun Sulkavalle - en kuitenkaan Sätkällä vaan veneellä, eipähän tarvitse nukkua epämukavasti teltassa. Siis nyt olen vahvasti siinä uskossa, että unelmani toteutuu, ainakin palkkaamani veistäjä ahertaa n. y. t. siihen tyyliin.
Donna 28 :)) :)

Notreal

Viesti Kirjoittaja Notreal » 01 Elo 2011 21:27

Reissuveneen etsinnässä ollaan nyt hieromassa kauppoja tällaisesta kiposta...
Kuva
Notreal
Princess OJ8834

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 01 Elo 2011 23:02

Onhan Sinulla siihen aikaa, katsele nyt muitakin.
Kotkassa en mahtunut mihinkään, lauantaina jouduin siirtymään paikasta toiseen 5 kertaa ja viimeinen paikka oli Vivanin kyljessä, joka olikin pelastus illan sateen vuoksi, sillä veneeni katto vuoti. Vivanin salongin katto taas ei poikkeuksellisesti vuotanut.
Jäi siis keskustelut keskustelematta, mutta sellaistahan se tahtoo olla aina kun ei voi jakaantua.
Oliko tämä vene siellä, mitä näytit kahvilassa.

Vastaa Viestiin