Donna nousee siivilleen

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Donna 28

Re: Donna nousee siivilleen

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25 Marras 2010 17:33

Huomenna on muuten se päivä :)) :)) , jolloin Donna laskeutuu alas trailerilleen kölinteko pukeilta. Otamme takana olevan kaverin veneen pois, viemme sen toiseen varastoon ja
maanantaina nostamme Donnan kölinsä varaan, jotta pääsisin aloittamaan sen pohjan laudoituksen. Ja jos luoja suo, tammikuussa on laudoitus aika pitkällä. Näistä toimenpiteistä yritän sitten tevisun avustuksella saada tänne kuvia. Saija, puuseppä
artesaani, miltei valmis artenoomi, joka on ollut minulla töissä 4 kesää ja kaiken vapaa-aikansa, menee Japelle loppuharjoitteluun tutkintoaan varten Joulukuun alussa ja mikäli
oikein ymmärsin niin Japen kuin Saijankin puheista, on lautojen vaihtoa mm. ohjelmassa.
Minä yritän sitten ammentaa Saijan 8| oppimaa !!! Saapi Saija vuorostaan opettaa minulle, tähän saakka opetussuhde on ollut toisin päin. :)
Donna 28 :)
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 29 Marras 2010 18:41

No, se päivä oli sitten tänään. Donna laskeutui matalalennosta trailerilleen ja huomenna, jos kaikki menee putkeen, sitä ulkoilutetaan n. 2 tuntia, jotta kaverin vene saadaan ulos hallista, sen oltua siellä Donnan takana lähes 3 -vuotta. Samalla saan myös jollani nimeltään Lapukka, vähän paremmalle paikalle, jolloin sekin ehkä pääsee ensi kesänä tehtäväänsä yhteysveneeksi. Räppäsin muutaman kuvan puhelimella 2:n rocklan talkoista. Niitä sitten myöhemmin.
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 30 Marras 2010 16:43

Donnaa ulkoilutettiin tänään. Tasan tarkkaan se oli ulkona 15 minuuttia. Otin pari kuvaa puhelimella, mutta täytyy ensin opiskella, miten saan sen siirrettyä tähän koneeseen, panen ne sitten huomenna tulemaan. Yhdistelmä oli lähes yhtä raju kuin Japen Opel Corsa vetämässä purjevenettä. Paketteautoistamme pinimmässä "tötterössä" kun on ainoastaan koukku. :-)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Vieras, 05 Joulu 2010 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lisätty kuvat

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 07 Joulu 2010 19:22

Ei noista minun kuvistani oikein saa selvää (Japen kuvat olivat sata kertaa paremmat), kamerana olen käyttänyt puhelintani Nokian E 71, joskus silläkin onnistuu, muttei nyt. Operaatio, minkä vuoksi Donna piti ottaa ulos, on kuvassa näkyvä toinen vene, joka on ollut Donnan takana loukussa lähes 3-vuotta. Donnankin kunnostus alkoi asuntovaunun takana pitämässäni teltassa, siellä se riisuttiin lasikuidusta ja purettiin alkutekijöihinsä. Eikä siitä kovin pitkälle ole päästy sen jälkeen, niin kuin hyvin tiedätte, uutta köliä, keulasteeviä ja veistokaarien uusintoja lukuunottamatta. Mutta edessähän on jälleen ansiotöistä hiljenevä talvi - niin eiköhän sitä jotakin taas... 8o :)

Simon

Viesti Kirjoittaja Simon » 07 Joulu 2010 21:36

Älän nyt hyvä mies masennu parista kännykuvasta, hyvältähän tuo näyttää :) ja varttitunninkin ulkoilutus tekee vanhalle rouvalle toki hyvää, sanoisko jopa Donnaa 8]

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 10 Joulu 2010 19:57

Olen luonteeltani optimisti, en hevillä masennu, sillä odotan aina kaiken kääntyvän oikein päin tai ainakin pyrin vaikuttamaan omilla teoillani, että asiat kääntyvät :) Itse asiassa Donnasta ei ole yhtään niin hyvää kuvaa sivusta ja sen profiilista kuin mitä se on "tötterön" perässä trailerilla ulkona. !!!

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 11 Joulu 2010 12:22

Auumulla kulubilla käydessän, paikallinen City TB, tuli juttua tuttavani kolaroiman Fiatin
2,8 L TD koneesta, hän oli myymässä sitä. Sanoin, ettei myisi ennen kuin olen ottanut selvää marinoinnista sen suhteen. Itselläni on Citikan Jumpperissa samanlainen kone, minulla paljon enemmän ajettu, mutta silti toimiva. Siinä olisi potkua Donnaan tarpeeksi,
mikäli marinointi onnistuisi. !!! ??? Poresaippuaan voisi laittaa sitten Mersun 220 dieselin |+| , kun siinä on Volvon B 16 bensakone. Varaosiakin on Mersuun todennäköisesti saatavilla paremmin kuin Volvoon. Tuskin painokaan lisääntyisi oleellisesti ja teho olisi yli kaksinkertainen Mersuun nähden. Sitä paitsi TD koneen suurin vääntökin alkaa jo 1650 kerroksesta, että onko raadilla kokemuksia ??? . Sitten vielä heräsi ajatus, että mahtaakohan italialainen Lombardi käyttää näitä samoja koneita meridieseleissään. Taas lähtivät ajatukset laukkaamaan kierroksilla ;-) :-)
Saahan sitä suunitella ->

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 12 Joulu 2010 15:02

Panin Piikkiöön tarjouspyyntöviestin Fiatin koneen marinoinnista.

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 12 Joulu 2010 19:25

Lombardinilla on ihan omat koneet mutta mitä käyttää FNM vai oliko se nyt FMN?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 18 Joulu 2010 11:22

Sain tarjouksen. Hintaa tuli riittävästi ja kaavelikoteloa ei ole saatavissa ko. malliin.
Mutta sitä hintaa oli sen verran, että kannattaa ostaa käytetty kone, joka on vastaava tehoinen ja tehdä siihen koneremontti ja vielä sittenkin jää voitolle. Mutta pitäähän tämäkin asia mielen virkeänä, vaikkei työ sinällään edisty mihinkään. Tämänkin aamupäivän ykkösaskare on ollut antaa virtaa toisesta autosta, jotta sai oman käyttöautonsa käymään. Hiton mukavia nämä pakkassäät, varsinkin kun huollossa nimenomaan muistutin, että laittakaapa lokilämmitin kuntoon, arvatkaapa laittoivatko !!!
Olihan se auto koko yön roikanperässä 8\ Nyt sormet ovat kohmeessa ja auto käy nurkan takana käsikaasulla - lataa akkua. Pakkastakan ei ole kuin 20 -astetta. Se on näillä korkeuksilla jo riittävästi.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 18 Joulu 2010 20:24

Kiitokset Japelle. !!! !!! Harjottelijanasi ollut S -tyttö sanoi rupeavansa maanantaina mallintamaan ensimmäisiä lautoja Donnan pohjaan. S sanoi, että vielä kun opit ovat jotenkin muistissa niitä pitää harjoitella heti. Sanoin, siitä vaan. Vahinko vain, että varsinaisesti ei ole ketään häntä avustamassa, koska kaksi työmaata on loppusuoralla ja kaksi alkamassa vielä ennen vuoden vaihdetta, mutta ehkä joku meistä ehtii välillä avuksi S:lle ja se joku, jos ehtii, olen minä tai sitten eläköityvä ystäväni Era, mikäli lasten lapsien hoitovelvollisuudet eivät iske pahasti päälle. ;-) :)

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 20 Joulu 2010 09:34

Kun venettä ulkoilutettiin, homma jäi vähän kesken, se on kärrilä vieläkin. Saija puhkui intoa eilen ja tänään aamulla, nyt hän naputtelee tuolla seinän takana tappeja pois sivulistan ruuvin kannoista. Listat otetaan irti molemmilta puolilta ja sitten katsotaan mitä sen alla on muuta kuin mustunutta puuta. !!! ??? Siis hän olisi mielellään aloittanut pohjalautojen mallinnuksen, muuta vene on niin alhaalla ja pahasti rojua sivut täynnä ettei siitä tietenkään tullut mitään. Nostamme sen iltapäivällä ylös ja otamme treilerinkin alta pois ??? ,ehkä, niin pääsee tyttö Japen oppien mukaan pohjan laudoituksen alkuun. Teen itse näitä tärkeämpiä kirjallisia töitä tässä aamun tunteina ;-) - ja kohta lumitöitä. Pojat saatiin sentään aamuksi RUK:lle töihin, jotta me kaksi voismme harrastaa palkkamme edestä. :-) :-) :-)
Viimeksi muokannut Donna 28, 20 Joulu 2010 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rickenbacker

Viesti Kirjoittaja rickenbacker » 20 Joulu 2010 13:02

Veli-Matti kirjoitti:Lombardinilla on ihan omat koneet mutta mitä käyttää FNM vai oliko se nyt FMN?
Fiat, jotkut samat kuin alfa romeoissa.

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 20 Joulu 2010 13:19

Tämä voi muuttaa asiaa, siis vielä voi harkita Fiatin 2,8 TDI konetta.

rickenbacker

Viesti Kirjoittaja rickenbacker » 20 Joulu 2010 17:08

Donna 28 kirjoitti:Tämä voi muuttaa asiaa, siis vielä voi harkita Fiatin 2,8 TDI konetta.
Löysin tällaisen:
"Genovan venenäyttelyssä esiteltiin uusi FNM-meridiesel, jonka perustana on Fiat-konsernin turbodiesel. Samaa moottoria käytetään Lancian ja Alfa-Romeon joissakin malleissa..."

tässä oli esitelty venekäyttöön marinoitu FNM HPE-200 moottori, 5-syl, 2,4ltr, 195hv/370Nm @4200rpm.

tämä juttu oli Kipparin marraskuun 2003 numerossa.

Maahantuoja: http://www.tekno-marine.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin