Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 15 Maalis 2011 22:31
Äläs nyt Donna - Pieni Talo Preerialla on parasta mahdollista camphuumoria jonka muuten Michael Landon hallitsi jo Bonanzan aikoihin Pikku-Joen roolissa. Pikku-Joehan oli salaman nopea vasuri...
Meillä kansihenkilö suorastaan inhoaa sitä mutta minä taas tulen pienestäkin pätkästä PTP:tä todella hyvälle tuulelle...

-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 16 Maalis 2011 22:08
Pidän enemmän Bonanzasta, ehkä myös Pikku talo preeriallakin maistuu. Tosin Japanissa
tämä Plutoniumi on nyt täyttä totta, eikä siihen taida auttaa paraskaan agentti sitä touhua pelastamaan.
Siellä on siniset ajatukset kaukana.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 16 Maalis 2011 22:14
Aika harmaaltahan tuolla näyttää - siis Jaappanissa...
Törmäsin jossakin uutisessa semmoiseen mielenkiintoiseen asiaan että koko Japanin energian tarve (siis myös sähkö) voitaisiin tehdä maalämmöllä mutta on kallista - funtsailin että kuinkahan kallista verrattuna nyt tähän rytinään ja sen jälkipyykkiin....?
-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 17 Maalis 2011 08:25
Veli-Matti kirjoitti:Aika harmaaltahan tuolla näyttää - siis Jaappanissa...
Törmäsin jossakin uutisessa semmoiseen mielenkiintoiseen asiaan että koko Japanin energian tarve (siis myös sähkö) voitaisiin tehdä maalämmöllä mutta on kallista - funtsailin että kuinkahan kallista verrattuna nyt tähän rytinään ja sen jälkipyykkiin....?
Aasinsiltana... Nyt kun esim. Olkiluotoon kaivetaan ydinjätteen loppusijoituspaikkaa n. 600m syvyyteen peruskallioon,
tuli vain mieleen eikö koko voimalaa voisi rakentaa vastaavaan syvyyteen? Laitettaisiin loppusijoituskapseliin koko laitos
valmiiksi siltä varalta että jotain sattuu... Jos posahtaa niin eikun luukut kiinni ja betonia perään...

Siinä syvyydessä olisi varmaan jäähdytysvettäkin tarjolla ilman sähköjä?
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 18 Maalis 2011 20:05
Totta puhut Mooses. Kaivoksia on vähän joka puolella Suomea ja Pyhäjärven kaivokseen voisi tehdä yhden tosi ison voimalaitoksen, sen syvimmät käytävät kun lienevät tänä päivänä jo reippaasti yli tuhannen metrin. Se on sitä paitsi Suomessa kaikkein järkkymättömintä aluetta, sinne on tosin suunniteltu jotain tähtiteleskooppia, mutta kerrankos suunnitelmat vähän muuttuisivat. Nämä energiamuotojen kalleushan riippuu pitkälti siitä, missä on vähiten kehiteltävää, luulisi japanilaisten pystyvän ottamaan oppia
Islannista ja jos totta puhutaan, kyllähän mekin pystyisimme olemaan omavaraisia sähköntuotannossa, jos kaikkia nykyisiä energiankäyttömuotoja tuntuvasti lisättäisiin, ja niiden käyttöön ottoa tuettaisiin esim. reippain verovähennyksin. En tarkoita öljyä ja kivihiiltä, enkä yhtään ydinvoimalaa enemmän kuin nyt on, siis ikuisuusprojekti mukaan lukien.
Mutta sekin vaatii ympäristön uhraamista tavalla tai toisella.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 06 Huhti 2011 20:49
Vesille alkaa tehdä mieli, vaikkakin Haminassa vielä ainakin tänään oli isot pilkkikilpailut.
Vielä kun vähän sataa vettä ja muutamana päivänä lämmintä auringonpaistetta voi mennä teltalle skrabaamaan

. Onneksi työtkin seuraavan kuukauden ovat vain parin kolmen kilometrin päässä veneestä, on sujuvaa jäädä töiden jälkeen kevätkunnostusta tekemään. Tosin omalla veneellä ennen Vappua on tehtävä työt arki-iltoina, sillä viikonloput menevätkin Pääsiäinen mukaan lukien Vivanilla Suomen Linnassa. Kun sitten kesäkuussa näyttää töiden osalta siirryttävän Helsinkiin, niin täytynee ajaa vene sinne ja yöpyä siinä, niin saa huvin ja hyödyn yhdistettyä. Koittohan oli myynnissä ja on vieläkin jossakin lehdessä, mutta enpä nyt ole sen myynnistä innostunut kesää vasten, vaikkakin hintaa voisi saada ehkä lisää. Täytyyhän miehellä olle yksi käyttökelpoinen vene

Varsinkin kesällä
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 12 Touko 2011 20:08
Kävin tänään hakemassa trailein renkaat Haminasta pois, ei pitäneet ilmaa sisällään syksyllä Koittoa ylösnostettaessa. Syykin selvisi tänään, kahdessa renkaassa oli silminhavaittava reikä toinen halkaisijaltaan tuuman mittainen. Vien huomenna naapuriyrittäjälle renkaat ja saanen uudet silestonit odottaessani. Rantakärryn renkaat eivät mielestäni tarvitse olla ihan viimeisen päälle, sliksitkin kelpaa. Onneksi syksyllä ei ollut siirtomatka pitkä, sillä 2 ehjää pyörää selvisi siitä kunnialla.
Huomenna on 13 päivä ja perjantai, olen lievästi sanottuna hieman taikauskoinen. Minun ei pitäisi suunnitella mitään ja jos suunnittelenkin, minun ei pitäisi tehdä mitään. Tänään kuitenkin suunnittelin meneväni huomenna illalla veneelle vieden sinne lämmittimet ja kaikki, jotta voin yöpyä veneessä ja aamulla lauantaina pirteänä tai ainakin ilman 50 km siirtymätaivalta jatkaa perjantaina aloittamaani kunnostuspuuhaa. Sitten ystäväni Era lohkaisi pommin, tietäen hyvin minun vainoharhaisista ajatuksistani, jota en sillä hetkellä kyllä muistanut, " huomenna on muuten 13 päivä ja perjantai". Se niistä sinisistä ajatuksista - suunnnitelma oli hyvä, mutta väärälle päivälle sattui sen suunnitelman mukainen aloitus. Vielä hymyilyttää, mutta entäs huomenna.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Viesti
Kirjoittaja Simon » 12 Touko 2011 20:26
Älä veliseni murehdi huuhaa jutuista, Roomalaisetkin jo palaavat koteihinsa

Näitä ennustelijoita on ollut maailman sivu, kysympä vain onko mikään toteutunut

, joten kaikella tarmolla vain veneen kunnostukseen

-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 12 Touko 2011 21:33
Kokemus on osoittanut, että parempi olla yrittämättä yhtään mitään, en pidä asiaa huuhaana muiden kuin muiden suhteen - en itseni. Muina päivinä ei tarmoni samalla tavalla seisahdu.
Tiedän, että huominen on itselleni vain ohitettava päivä ja teille muille huuhaa. Niin naurettavaa kuin se onkin.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua
-
Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Viesti
Kirjoittaja Veli-Matti » 12 Touko 2011 22:13
Jotenkin on semmoinen olo että kun saan veneen vesille niin makaan siellä etuhytissä 2 päivää koira kainalossa ja juttelen sille mukavia westernejä katsellessa...
Jo tuo on aikakin päästä vesille

-
Notreal
- Viestit: 2014
- Liittynyt: 22 Huhti 2008 00:10
Viesti
Kirjoittaja Notreal » 13 Touko 2011 10:50
Veli-Matti kirjoitti:Jotenkin on semmoinen olo että kun saan veneen vesille niin makaan siellä etuhytissä 2 päivää koira kainalossa ja juttelen sille mukavia westernejä katsellessa...
Jo tuo on aikakin päästä vesille

Kaksi päivää veneessä tuossa seurassa.
Vaatii jo luonnetta, nimittäin koiralta.
![cool 8]](./images/smilies/icon_cool.gif)
Notreal
Veneilyä Suomessa jo ensimmäisessä sukupolvessa.
Princess OJ8834
-
Odessa
- Viestit: 90
- Liittynyt: 23 Helmi 2007 22:52
Viesti
Kirjoittaja Odessa » 13 Touko 2011 15:25
Eläinrääkkäystähän tuo jo lähentelee.

-
Donna 28
- Viestit: 2729
- Liittynyt: 08 Tammi 2008 20:10
Viesti
Kirjoittaja Donna 28 » 13 Touko 2011 20:17
Sen verran omakohtaisia kokemuksia on, että jos ei nyt eläinrääkkäystä, niin minä ainakin tulisin saaraaksi, jos koiran kanssa pitäisi pari päivää olla samassa hytissä. Tosin varjaagin tuntien, hän varmasti nauttiikin siitä.
Tätä kirjoittaessa päivä meni loistavasti. Koiton kansi ja tuulilasin reunat tuli raapattua korkanneesta lakasta kokonaan puhtaaksi. Puhelin oli kiinni, kenenkään kanssa ei tarvinnut keskustella enkä ketään nähnyt. Olipaha hyvä päivä, kun tajusin illalla miten minulle niin surullisen kuuluisan päivän pystyn viettämään. Hyvää päivää, joskin tuulista lupaa säätiedotus ja tämän päivän saavutukset. Huomenna Koitolla pesen sisäosat poresaippualla, lämmitän paatin ja saattaapa olla niin, että nukun, tosin maissa veneessä ja nautin vielä sunnuntaipäivästä veneellä puurtaen. Tämä päivä toi tullessaan kauan kaipaamaani tsemppiä. Tsemppiä myös teille.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua