Olen inspiraationi lähteellä, Donnan kylki on seinän takana 2,5 metrin päässä. Olen katsellut sitä koko aamun ja fundeerannut. Töitä en ole sen eteen tehnyt sitten kevään

Eikä tänäänkään työkalun työkalua ole kädessäni ollut, mittaa lukuunottamatta. Mitäkö olen mittaillut. Vaikka vene on 9 m pitkä, ei siihen meinaa saada millään ilveellä asuttavia tiloja kauniita linjoja pilaamatta. Ajatukseni kiirivät työn nopeuttamisessa, tekemättömissä töissä ja kelakannen alle suunnittelemassani nukkumatilassa, eturuffissa lähinnä. Alun alkaen päätin, että salonkia jatketaan perän avotililan kustannuksella n. 35 cm, mutta sekään ei tuo kaivattua lisätilaa riittävästi. Nyt
ruorihytin (katottoman) ja sen etupuoliset tilat keulankannen alla (n. 3,4 m) ovat pähkäilyn alla, josko keulakannelle sittenkin nostaisi noin 15 - 20 cm korkean etuhytin, joka etupääsätään laskisi kannen tasoon ennen keulan kiinnityspistettä (pollaria). Jos vene olisi Pettersson -mallinen ei tässä asiassa olisi mitään ongelmia, mutta kun vene sivulinjaltaan on Kultaranta II mallinen, niin ongelmia on riittävästi. Yrityksistäni huolimatta en ole löytänyt netistä sellaista kuvaa, mikä näyttäisi sopusuhtaiselta etuhytiltä veneessäni, jättäen keulakannelle kohtuulliset tilat keulaköysien kiinnittämiseen.
Donna 28
Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua