Mussiikkiarvostelu
-
- Viesti:
Mää olen vallan pihalla ;o) mut mä olenki nykyään enempi Goovy miähiä, ainaskin autoradio on teipattu ko. aseman kohdalle.
Nuorempana eli kauan, kauan sitten meni Santanasta, Pink Floidiin, Hendrixi oli herkkua ja metalliakin tuli kuunneltua Purplesta Sabbattiin, Janis Joplin raspikurkkuineen vallan mieleistä, Canned Heatista puhumattakaan, ei sen puoleen kuuntelemmä niitä viel nykyäänkin ja muistelen aikaa mennyttä nyyh... ;ó(
Nuorempana eli kauan, kauan sitten meni Santanasta, Pink Floidiin, Hendrixi oli herkkua ja metalliakin tuli kuunneltua Purplesta Sabbattiin, Janis Joplin raspikurkkuineen vallan mieleistä, Canned Heatista puhumattakaan, ei sen puoleen kuuntelemmä niitä viel nykyäänkin ja muistelen aikaa mennyttä nyyh... ;ó(
-
Oho täällähä valla ylty venekansa musiikkimiähiks...
Joo sähköjänis Johnson o aina påp, tänäpänäki vaikka nykyää vähä paremmi housuissaan pysyyki.
Rooverario soi tääläki, vaika o sekin menny vähä turha meinstriimiin suuntaan siitä mitä oli alkuu. Mut onneks omasta arkistosta löytyy kesämusaa; drjohn, jamesbooker, toi törökuutti (semmone se o täälä Tampereela, varmaa joku saimaannorpa alalaji?), freddieking... Määhä oon siis iha liia nuari (vm -68) tämmösiä kuuntelee mut mää oonki pikkuvanha.
Ja tiätty sit ku kyllästyy kuuntelee nii aletaa häiriköimää omalla soitolla.
Tästähä saaki uure jutujjuuren: mitä soittopelejä kansa kulettaa upottimissaa, sen lasikantise laulukiria lisäks?
Joo sähköjänis Johnson o aina påp, tänäpänäki vaikka nykyää vähä paremmi housuissaan pysyyki.
Rooverario soi tääläki, vaika o sekin menny vähä turha meinstriimiin suuntaan siitä mitä oli alkuu. Mut onneks omasta arkistosta löytyy kesämusaa; drjohn, jamesbooker, toi törökuutti (semmone se o täälä Tampereela, varmaa joku saimaannorpa alalaji?), freddieking... Määhä oon siis iha liia nuari (vm -68) tämmösiä kuuntelee mut mää oonki pikkuvanha.
Ja tiätty sit ku kyllästyy kuuntelee nii aletaa häiriköimää omalla soitolla.
Tästähä saaki uure jutujjuuren: mitä soittopelejä kansa kulettaa upottimissaa, sen lasikantise laulukiria lisäks?
-
- Viesti:
TÄST MÄÄ JOURUN VIEL KÄRSIMÄÄ !
Mun mielestän se Mooren poika vois korjauttaa sen skittansa, laskee sen verran sähköö läpitte ainakin ilmeestä päätellen ettei sitä selvinpäin kato erkkikää.
Ja toiseks, sanoo VM mitä tahansa ni mun mielest se miäs o yhren hitin tyyppi eli sen ouvertåhilssin meinaan, eikä sitä liluliluliitä jaksa pitkään kuunnella. Tolonenkin pyyhkii jalkas tommoseen hemmoon, vaik laskee senkin skitta jonkin verran virtaa läpitte sormille.
Jourunk mää ny kärsimään levottomist sormistani näil näppäimil kysyy jaakko
Mun mielestän se Mooren poika vois korjauttaa sen skittansa, laskee sen verran sähköö läpitte ainakin ilmeestä päätellen ettei sitä selvinpäin kato erkkikää.
Ja toiseks, sanoo VM mitä tahansa ni mun mielest se miäs o yhren hitin tyyppi eli sen ouvertåhilssin meinaan, eikä sitä liluliluliitä jaksa pitkään kuunnella. Tolonenkin pyyhkii jalkas tommoseen hemmoon, vaik laskee senkin skitta jonkin verran virtaa läpitte sormille.
- Masa
Ai sen takia minun suosikkikitaristi onkin aina niin levollinen ja tyyni, kun sillä menee sähköt kitarasta puhtaana ilman säröjä putkivahvistimeen ja sointi on sen mukainen. Pulliaisen Esasta siis puhun, vaikka silläkin joskus vähän vuotaa, kun sormet alkavat tekemään pitemmän soinnun lopussa vibraliikkeitä...manteli kirjoitti:TÄST MÄÄ JOURUN VIEL KÄRSIMÄÄ !

"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."
- KS1030
- Viesti:
...veit jalat suustani... ....öh....eiku siis sanat..manteli kirjoitti:TÄST MÄÄ JOURUN VIEL KÄRSIMÄÄ !
Ja toiseks, sanoo VM mitä tahansa ni mun mielest se miäs o yhren hitin tyyppi eli sen ouvertåhilssin meinaan, eikä sitä liluliluliitä jaksa pitkään kuunnella.
- Veli-Matti
No, voi Herra Jumala ja Anna Savela - Manteli on kadottanut lukemisen taitonsa - tai minä sitten kirjoittamisen taitoni kun käsittääkseni pyrin haukkumaan Mooren alimpaa he...ttiin 

Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viesti:
Häveten tunnustan, en edes yritä selitellä, en lukenu ku kaks ekaa lausetta VM:n tekstistä joten moka mikä moka ;o(
Yritän parantaa luku tapani.
Tunnustan samantien olevani niin pervo, että joskus määrätyllä tuulella ollessani kuuntelen jopa Zappaa, etenkin Apostrophe albumilta joka on zappan parhaita, kipale Don't eat the yellow snow... mitäs tohon enää lisäämään ;o}
muuta kuin...
VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA,
AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA,
ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA! heheheheheee
Offipalstalta lainattu teksti ja niin totta ku olla voi
Yritän parantaa luku tapani.
Tunnustan samantien olevani niin pervo, että joskus määrätyllä tuulella ollessani kuuntelen jopa Zappaa, etenkin Apostrophe albumilta joka on zappan parhaita, kipale Don't eat the yellow snow... mitäs tohon enää lisäämään ;o}
muuta kuin...
VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA,
AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA,
ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA! heheheheheee
Offipalstalta lainattu teksti ja niin totta ku olla voi
-
Anteeksi, mutta buhahahahahahahaaaa!JT kirjoitti:No kyllähän se Gary Moore kuitenkin on yksi parhaista elossa olevista blues/rock kitaristeista.
ÖöVer te hilssit kuuluu kyllä meikäläisenkin levykokoelmaan, mutta tuo lause nyt oli hieman harkitsematon... Blues kitaristeihin voi ainakin lukea claptonin eerikin, joka on kyllä ainakin sata kertaa parempi kitaristi kuin Käri. Kärillä ei sitäpaitsi ole kuin yksi riffi, jota se toistaa joka piisissä. Rokkikitaristeja on ainakin sata prempia kuin käri. Steve Morse, Steve Vai, Joe Satriani, Brian May, Ritchie Blackmore ehkä tunnetuimpia. Dimebag Darrel oli huippu kitaristi hevimiehistä, mutta jonkun piti sekin tappaa.
Suomalaisista Ben Granfeltkin on paljon parempi kuin Käri. Kuhan joudan, niin käyn hakemassa Levy Eskoista Von Herzen Brothersin levyn, joka kuulosti kyllä ainakin ratiossa meleko hyvältä progelta. Siinä Kie lurittelee varmaankin melko mukavasti kitarallaan. Pete Valli on kyllä suomalaisista kitaristeista ihan kuningas, mutta kuollut sellainen. Tolosen nykyiset levyt menettelee, mutta vanhemmat on kyllä parempia. Hysterica ja Aurora borealis ovat kyllä ihan ykkösiä. Siinä kitaristeja meikäläisen makuun...
-
Muhhahhaa...makuasioita sanon minä. Ensinnäkin olisi pitänyt tuossa ensimmäisessä viestissä todeta, että "minun mielestäni".jvaatain kirjoitti:Anteeksi, mutta buhahahahahahahaaaa!JT kirjoitti:No kyllähän se Gary Moore kuitenkin on yksi parhaista elossa olevista blues/rock kitaristeista.
ÖöVer te hilssit kuuluu kyllä meikäläisenkin levykokoelmaan, mutta tuo lause nyt oli hieman harkitsematon... Blues kitaristeihin voi ainakin lukea claptonin eerikin, joka on kyllä ainakin sata kertaa parempi kitaristi kuin Käri. Kärillä ei sitäpaitsi ole kuin yksi riffi, jota se toistaa joka piisissä. Rokkikitaristeja on ainakin sata prempia kuin käri. Steve Morse, Steve Vai, Joe Satriani, Brian May, Ritchie Blackmore ehkä tunnetuimpia. Dimebag Darrel oli huippu kitaristi hevimiehistä, mutta jonkun piti sekin tappaa.
Suomalaisista Ben Granfeltkin on paljon parempi kuin Käri. Kuhan joudan, niin käyn hakemassa Levy Eskoista Von Herzen Brothersin levyn, joka kuulosti kyllä ainakin ratiossa meleko hyvältä progelta. Siinä Kie lurittelee varmaankin melko mukavasti kitarallaan. Pete Valli on kyllä suomalaisista kitaristeista ihan kuningas, mutta kuollut sellainen. Tolosen nykyiset levyt menettelee, mutta vanhemmat on kyllä parempia. Hysterica ja Aurora borealis ovat kyllä ihan ykkösiä. Siinä kitaristeja meikäläisen makuun...
ÖöVer te hilssit pistäisin helposti Mooren heikoimpiin tuotoksiin kuten muutkin 80-luvun tuotokset. Bluesosasto on Moorella mielestäni parempi, vaikkei herraa niissä piireissä ikinä kovin vakavasti ole otettu. Ja Ben Granfeltkin soittaa Moorea paremmin kitaraa? Niimpä niin...
Se mielestäni kaikkein paras blueskitaristi, eli Stevie ray vaughan on valitettavasti siirtynyt jo yläkerran orkesteriin. Elossa olevista blueskitaristeista esim. Eric Claptonin ja Buddy Guyn lisäksi tulee kuunneltua juuri Moorea. Toki paljon muitakin löytyy.
Rokkikitaristien ykköseksi on helppo nimetä Ritchie Blackmore.
Suomalaisista taas eniten miellyttää Jukka tolonen, Hasse Walli, Heikki Silvennoinen...onhan näitä.
Tämä siis vain MINUN henkilökohtainen mielipide ;) Sanoisin että vaikea on sanoa kuka on paras? Ehkei sellaista olekaan. Levymyynti on yksi mittari, mutta ei kerro koko totuutta.
31.7 olen erittäin innoissani menossa katsomaan Claptonia areenalle. Moore ei jaksanut niin paljoa kiinnostaa, vaikka sen yhdeksi parhaimmista nimesin ;)
- Veli-Matti
Voi juma... mää möläytän tapani mukaan taas jotakin aivan älyvapaata ja nokkapokka alkaa 
Mullakin olisi liput sinne Laptoni Eerikin keikalle mutta perhana jos tässä kaikenmaailman ulkomaan pellein perässä suven laukkaa niin veneilyhommat saa uhohtaa...

Mullakin olisi liput sinne Laptoni Eerikin keikalle mutta perhana jos tässä kaikenmaailman ulkomaan pellein perässä suven laukkaa niin veneilyhommat saa uhohtaa...
Veli-Matti