Rautakaupassa
- Beerit
Taitaa tuo K-raudan "palvelualttius" olla ihan valtakunnallista sillä täällä myös sama teema. Lienee joku kampanja. Aiheesta hieman poiketen, asiointia lääkärissä: Meni nilkka aikalailla säpäleiksi, ja ajankanssa jotenkin parani. Sellainen pieni vaiva jäi, että kun nilkan ojentaa suoraksi ja liikuttaa sitten varpaita, niin nilkasta kuuluu uskomaton rutina ja pauke. Menin sitten lekurille heiluttamaan varpaita ja kyselemään että voisko tälle jotain tehdä ja että ei liene normaalia tää ääni... Lekuri katteli hetken hiljaa suu auki ja totesi: Onko sun pakko tehdä noin? Pistin sukan jalkaan ja kiitin. Sinänsä ihan hyvä kommentti, mutta lääkäriltä?
Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla.
- vanhami
- Viesti:
Aha, sä oot päässy ihan lääkärin pakeille asti. Mä valitin mun jalkojen alta lähtemisestä arvauskeskuksessa jo puolenkymmentä vuotta sitten. Lääkäri teki lähetteen Jorviin neurologiisiin tutkimuksiin, josta vastattiin tutkimatta kirjeellä, että ei sussa mitään vikaa ole.Beerit kirjoitti:Lekuri katteli hetken hiljaa suu auki ja totesi: Onko sun pakko tehdä noin? Pistin sukan jalkaan ja kiitin. Sinänsä ihan hyvä kommentti, mutta lääkäriltä?
No en ole siitä sen kummemmin valitellut, onhan se neuroloogi viisas mies ja kai sillä vään poppamiehenkin vikaa on, kun pystyy tutkimatta tuollaisen kertomaan. . Aika ajoin täysin randomilla alkaa horisontti vippaamaan ja maailma pyörimään ja sit pitää panna pötkölleen vähäksi aikaa ja olla silmät kiini. Vartti ja taas mennään. Viimeksi sunnuntaina. Sit on välillä hankalaa kun on tien päällä. Joutuu vetään sivuun. Tällaista suomen rikkaimpiin kuuluvimmassa kaupungissa Espoossa.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
http://www.mikavanhala.fi
Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/
-
Pakko kommentoida kun oli tuosta Kaustisen Rautiastakin puhetta. Kun asuu täällä 50 kilometrin päässä sivistyksestä (myös merestä) niin on mukaavaa kun läheltä löytyy kauppa josta saa melkein kaiken mitä tarvii. Ymärtäähän sen että hinnat ei oo ihan niin edulliset kuin asutuskeskuksissa, mutta muutaman kympin takia ei oikeen tee mieli ajaa puoltatuntia.
Jos palvelua haluaa, pitääkin sitten mennä lähikaupan rautaosastolle (rautapasseli), yritin vuokrata puhallinlämmitintä, ei löytynyt kuin uusia mutta kauppias antoi seuraavana päivänä omansa lainaan.
Jos palvelua haluaa, pitääkin sitten mennä lähikaupan rautaosastolle (rautapasseli), yritin vuokrata puhallinlämmitintä, ei löytynyt kuin uusia mutta kauppias antoi seuraavana päivänä omansa lainaan.
-Pasi
-
Mä olen ollut nuorena miehenä kesätöissä tiskin toisella puolella.
Tapahtui Tampereen Starkin silloisessa kappaletavaravarastossa (joka on nykyään osa myymälää) joskus vuonna -8?:
Jonkun rakennusfirman suhari pamahti ovesta sisään ja ennenkuin ovi oli perässä sulkeutunut äijä alko huutaan kun mielipuoli:" Eikö täällä saatana saa koskaan palvelua ja missä helvetissä on henkilökunta!"
Olin itse nostamassa trukin kyytiin kiuasta jostain hyllyltä x ja näin ton sisääntulon hyllyjen välistä ihan livenä. Alko ihan oikeesti ottaa kupoliin äijän käytös. Nostin kiukaan kyytiin ja laskeuduin alas, aikaa meni varmaan noin 3 minuuttia. Menin tiskille ja huusin äijälle noin 30 cm päästä, mitä keuhkoista lähti: "Mitä helvettiä sää huudat? Eksää saatana tajua, että oot rautakaupassa!"
Olisitte nähneet ukon ilmeen. Sano vaan sitten normaali äänellä, että täällä pitäs olla paketti xxxxx:lle. Annoin paketin ja ukko poistu hämmentyneen näkösenä.
Oli omitunen tilanne. En saanut potkuja, eikä työnjohtaja kommentoinut asiaa millään tavalla vaikka istui tupakilla kopissaan noin 5m:n päässä. (Ei muuten noussut pomon p***e penkistä, vaikka olis ihan hyvin voinut antaa sen nyssäkän.)
Ihan hyvä, että ei tullut potkuja. Sain maksettua kesätienisteillä ylvään
M-B 190 D umpihenkilövaununi vuosimallia 1966... Tässä ehkä yksi syy, miksen ole palveluammatissa.
Tapahtui Tampereen Starkin silloisessa kappaletavaravarastossa (joka on nykyään osa myymälää) joskus vuonna -8?:
Jonkun rakennusfirman suhari pamahti ovesta sisään ja ennenkuin ovi oli perässä sulkeutunut äijä alko huutaan kun mielipuoli:" Eikö täällä saatana saa koskaan palvelua ja missä helvetissä on henkilökunta!"
Olin itse nostamassa trukin kyytiin kiuasta jostain hyllyltä x ja näin ton sisääntulon hyllyjen välistä ihan livenä. Alko ihan oikeesti ottaa kupoliin äijän käytös. Nostin kiukaan kyytiin ja laskeuduin alas, aikaa meni varmaan noin 3 minuuttia. Menin tiskille ja huusin äijälle noin 30 cm päästä, mitä keuhkoista lähti: "Mitä helvettiä sää huudat? Eksää saatana tajua, että oot rautakaupassa!"
Olisitte nähneet ukon ilmeen. Sano vaan sitten normaali äänellä, että täällä pitäs olla paketti xxxxx:lle. Annoin paketin ja ukko poistu hämmentyneen näkösenä.
Oli omitunen tilanne. En saanut potkuja, eikä työnjohtaja kommentoinut asiaa millään tavalla vaikka istui tupakilla kopissaan noin 5m:n päässä. (Ei muuten noussut pomon p***e penkistä, vaikka olis ihan hyvin voinut antaa sen nyssäkän.)
Ihan hyvä, että ei tullut potkuja. Sain maksettua kesätienisteillä ylvään
M-B 190 D umpihenkilövaununi vuosimallia 1966... Tässä ehkä yksi syy, miksen ole palveluammatissa.
-
- Viesti:
Rautakaupan katteista
Pari viikkoa sitten huomasin lehdestä, että K-raudoissa oli Makitan tasohiomakoneet 49€. Kun olette niitä palstalla kehuneet ja vanhassa rimpulassa ei paperit pysyneet enää kiinni, ajattelin sijoittaa ensimmäisen kerran elämässäni laatutyökaluun. Marssin läheiseen Rautiaan. Samaisessa koneessa oli hintalappu 90€. Kysyin hämmästyneenä, että eikö tämä olekaan tarjouksessa ja kävi ilmi, että tarjous koski vain K-rautoja (vaikka sisäänosto-organisaatio lienee sama). Myyjä kaivoi taskulaskimen esiin ja Rautian hinta putosi 55 euroon. Ostin tuotteen kuitenkin K-raudasta. Tuosta voi nyt siis arvioida tinkimisvaran: 39 %. (Tulisi elämä halvaksi kun osaisi tuon verran tinkiä joka puolella. Tässä oli tietenkin tinkimistä helpottava "outside option".)
Kone vaikuttaa lyhyen koekäytön perusteella järkevältä ostokselta. Sehän on tehokkaampi kuin honkkarista (HongKong) ostettu halpis nauhahiomakone. Taidan säilyttää sitä ostolaatikossa
Antti
Kone vaikuttaa lyhyen koekäytön perusteella järkevältä ostokselta. Sehän on tehokkaampi kuin honkkarista (HongKong) ostettu halpis nauhahiomakone. Taidan säilyttää sitä ostolaatikossa

Antti
-
- Viesti:
Kaupassa
Moro
Itse erään alan kauppiaana voin tinkivaraa kommentoida sen verran, että elantonsa se kauppiaskin siinä vaan hankkii ja pitkänpäälle sitä ei tehdä ketään huijaamalla. Nykyset halpisketjut vaan hinnottelee romut laatukaman hinnoille ja sitten myyvät muka laatua muka suurilla alennuksilla.
Kunniallinen kauppias on sitten kusessa kun on kalliilla ostanut paljon eri tavaraa varastoon ja joku massaketju myy suppeaa valikoimaa mutta samaa pienemmällä katteella eri periaatteella ilman palvelua ym. asiantuntemusta ja suuren ketjun ostoalennus voimalla.
Kyllä siinä alkaa laskukone käymään kun kauppaa pitäis tehdä, että saadaa kesälomapalkat ym. laskut maksettua ja asiakas kääntyy heti kannoillaan kun ilmoitat oman kannattavan hintasi.
Siinä on sitten pakko välillä myydä tavaraa persnetollakin ettei jää liikaa perään omissa maksuissa.
Tällästä tää tällä puolella
t:Aki
Itse erään alan kauppiaana voin tinkivaraa kommentoida sen verran, että elantonsa se kauppiaskin siinä vaan hankkii ja pitkänpäälle sitä ei tehdä ketään huijaamalla. Nykyset halpisketjut vaan hinnottelee romut laatukaman hinnoille ja sitten myyvät muka laatua muka suurilla alennuksilla.
Kunniallinen kauppias on sitten kusessa kun on kalliilla ostanut paljon eri tavaraa varastoon ja joku massaketju myy suppeaa valikoimaa mutta samaa pienemmällä katteella eri periaatteella ilman palvelua ym. asiantuntemusta ja suuren ketjun ostoalennus voimalla.
Kyllä siinä alkaa laskukone käymään kun kauppaa pitäis tehdä, että saadaa kesälomapalkat ym. laskut maksettua ja asiakas kääntyy heti kannoillaan kun ilmoitat oman kannattavan hintasi.
Siinä on sitten pakko välillä myydä tavaraa persnetollakin ettei jää liikaa perään omissa maksuissa.
Tällästä tää tällä puolella
t:Aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
- KS1030
- Viesti:
-
Moi, on se nittu, terkele, pumalauta nääs niin väärin... HEI IHAN OIKEESTI, ellei tästä tule puuvenenetin suosituin juttu kautta aikojen, niin ei mistään! RAUTAKAUPPA ah. Mikä voisi olla Suomalaisen miehen sielunmaiseman ominta olemusta lähempänä kuin rautakauppa. Huomatkaa RAUTA-kauppa. Siihen aikaan, kun veneet oli puuta, niin miehet oli RAUTAA. Toi, oliko se nyt Veli-Matin metodi, että eikun kahville perässä, oli kyllä silmät avaava. Niinhän sitä just olisi tehtävä aina: Just toisinpäin kun oletetaan. Minä olen toiminut tässä: Hattu kourassa porukassa - toisinaan pelittää kyllä vallan hyvin: Kun oot oikein tumpelo ja "vasta-alkaja", niin saatat herättää sääliä jopa rautakaupan myyjässä!!
Tästä tervehdyttävästä Veli-Matti-metodista vielä: Olin aikoinaan intissä - jostain kumman syystä - ja sotaharjoituksessa. Yö-väijyssä oleva "kollega" eli toinen alokas sopotti kiihtyneenä vahdinvaihdossa, että tuon ja tuon näreen juurella tuntuisi olevan vihollisia. No minä hetken mietittyäni ja silloisessa tupakantuskassani - HUOM sittemmin lopettanut - päätin mennä vihkuja jututtamaan ja norttia kärttämään. Huhuillessani metsän pimeydessä ystäviäni, eli Suomalaisia (vihku-) sotureita, kuului vaan pensaikon rytinää, kun sissit sain kyytiä: Hulluhan tuo on, lienevät miettineet. Tupakkaa en saanut pummattua.
TÄÄ LÄÄKÄRIASPEKTI on ihan kiva sivujuonne:
Beerit: Asiointia lääkärissä: "Meni nilkka aikalailla säpäleiksi, ja ajankanssa jotenkin parani. Sellainen pieni vaiva jäi, että kun nilkan ojentaa suoraksi ja liikuttaa sitten varpaita, niin nilkasta kuuluu uskomaton rutina ja pauke. Menin sitten lekurille heiluttamaan varpaita ja kyselemään että voisko tälle jotain tehdä ja että ei liene normaalia tää ääni... Lekuri katteli hetken hiljaa suu auki ja totesi: Onko sun pakko tehdä noin? Pistin sukan jalkaan ja kiitin. Sinänsä ihan hyvä kommentti, mutta lääkäriltä?
Vanhami: "Aha, sä oot päässy ihan lääkärin pakeille asti. Mä valitin mun jalkojen alta lähtemisestä arvauskeskuksessa jo puolenkymmentä vuotta sitten. Lääkäri teki lähetteen Jorviin neurologiisiin tutkimuksiin, josta vastattiin tutkimatta kirjeellä, että ei sussa mitään vikaa ole.
No en ole siitä sen kummemmin valitellut, onhan se neuroloogi viisas mies ja kai sillä vään poppamiehenkin vikaa on, kun pystyy tutkimatta tuollaisen kertomaan. . Aika ajoin täysin randomilla alkaa horisontti vippaamaan ja maailma pyörimään ja sit pitää panna pötkölleen vähäksi aikaa ja olla silmät kiini. Vartti ja taas mennään. Viimeksi sunnuntaina. Sit on välillä hankalaa kun on tien päällä. Joutuu vetään sivuun. Tällaista suomen rikkaimpiin kuuluvimmassa kaupungissa Espoossa."
ARVAUSKESKUKSEN LÄÄKÄRI:
On se nääs poijaat sillai, että tää ns. lääketieRe ei tiedä kun murto-osan meidän vaivoista. Ei tarvi mennä monta vuotta taaksepäin, kun ison sydäninfarktin saanu suomalainen rautakaupan tallaaja lähti sairaalasta, kun oli todettu, että: " Oho, olipa iso sydäninfarkti ! " Nyt on liuotukset, ohitusleikkaukset ja pallolaajennukset yms. ETTÄ täytyy sanoa näin alaa koht. läheltä seuraavana, että moneen lääketiede tänä päivänä pystyy...
Teidän "vene-kollegoiden" medisiinisiin ongelmiin en halua spesifisesti puuttua enkä niitä aliarvioida. Toteanpahan vain kertauksena: On se nääs poijaat ( ja tytöt ) sillai, että tää ns. lääketieRe ei tiedä kun murto-osan meidän vaivoista. Saati että pystyis niille jotain tekemään.
Tästä tervehdyttävästä Veli-Matti-metodista vielä: Olin aikoinaan intissä - jostain kumman syystä - ja sotaharjoituksessa. Yö-väijyssä oleva "kollega" eli toinen alokas sopotti kiihtyneenä vahdinvaihdossa, että tuon ja tuon näreen juurella tuntuisi olevan vihollisia. No minä hetken mietittyäni ja silloisessa tupakantuskassani - HUOM sittemmin lopettanut - päätin mennä vihkuja jututtamaan ja norttia kärttämään. Huhuillessani metsän pimeydessä ystäviäni, eli Suomalaisia (vihku-) sotureita, kuului vaan pensaikon rytinää, kun sissit sain kyytiä: Hulluhan tuo on, lienevät miettineet. Tupakkaa en saanut pummattua.
TÄÄ LÄÄKÄRIASPEKTI on ihan kiva sivujuonne:
Beerit: Asiointia lääkärissä: "Meni nilkka aikalailla säpäleiksi, ja ajankanssa jotenkin parani. Sellainen pieni vaiva jäi, että kun nilkan ojentaa suoraksi ja liikuttaa sitten varpaita, niin nilkasta kuuluu uskomaton rutina ja pauke. Menin sitten lekurille heiluttamaan varpaita ja kyselemään että voisko tälle jotain tehdä ja että ei liene normaalia tää ääni... Lekuri katteli hetken hiljaa suu auki ja totesi: Onko sun pakko tehdä noin? Pistin sukan jalkaan ja kiitin. Sinänsä ihan hyvä kommentti, mutta lääkäriltä?
Vanhami: "Aha, sä oot päässy ihan lääkärin pakeille asti. Mä valitin mun jalkojen alta lähtemisestä arvauskeskuksessa jo puolenkymmentä vuotta sitten. Lääkäri teki lähetteen Jorviin neurologiisiin tutkimuksiin, josta vastattiin tutkimatta kirjeellä, että ei sussa mitään vikaa ole.
No en ole siitä sen kummemmin valitellut, onhan se neuroloogi viisas mies ja kai sillä vään poppamiehenkin vikaa on, kun pystyy tutkimatta tuollaisen kertomaan. . Aika ajoin täysin randomilla alkaa horisontti vippaamaan ja maailma pyörimään ja sit pitää panna pötkölleen vähäksi aikaa ja olla silmät kiini. Vartti ja taas mennään. Viimeksi sunnuntaina. Sit on välillä hankalaa kun on tien päällä. Joutuu vetään sivuun. Tällaista suomen rikkaimpiin kuuluvimmassa kaupungissa Espoossa."
ARVAUSKESKUKSEN LÄÄKÄRI:
On se nääs poijaat sillai, että tää ns. lääketieRe ei tiedä kun murto-osan meidän vaivoista. Ei tarvi mennä monta vuotta taaksepäin, kun ison sydäninfarktin saanu suomalainen rautakaupan tallaaja lähti sairaalasta, kun oli todettu, että: " Oho, olipa iso sydäninfarkti ! " Nyt on liuotukset, ohitusleikkaukset ja pallolaajennukset yms. ETTÄ täytyy sanoa näin alaa koht. läheltä seuraavana, että moneen lääketiede tänä päivänä pystyy...
Teidän "vene-kollegoiden" medisiinisiin ongelmiin en halua spesifisesti puuttua enkä niitä aliarvioida. Toteanpahan vain kertauksena: On se nääs poijaat ( ja tytöt ) sillai, että tää ns. lääketieRe ei tiedä kun murto-osan meidän vaivoista. Saati että pystyis niille jotain tekemään.
JV
-
Rautia
www.rautia.fiKS1030 kirjoitti:Eikös rautia kuulu S-ketjuun ja K-rauta luonnollisesti K-ketjuun.
"Myös Rautiat kuuluvat Plussa-järjestelmän piiriin ja ostaessasi Rautiasta kerrytät Plussa-tiliäsi ja saat kaikki kanta-asiakasjärjestelmän edut."
Samaa K-plussaa molemmat. S-ryhmää on lähinnä Prismojen Rautsit. Ja Agrimarketit, joista saa myös hiukan muutakin kuin apulantaa.
-
Tuossa vuosituhannen vaihteessa tein suurta projektia vanhan -20-luvun hirsitalon kanssa. Se on mielenkiintoinen ilmiö tuo rautakauppa kyllä. Erityisen mielenkiintoista sinne on mennä lauantai aamupäivänä, jolloin sinne tunkee joukko enemmän tai vähemmän krapulaisia äijiä, monasti perheineen. Sitten ruvetaan valkkaan tavaraa, äijät hönkii, akat natkuttaa, mukulat kiljuu, myyjät luikkii. Jokainen tietenkin ajattelee, että "mulle nyt palvelua". Vähän tulee sääli kaikkia osapuolia. Tuli vaan mieleeni siksi, että poika aloittaa rautakaupassa maanantaina kesätyöt lattiapinnoitepuolella, eikä se tiedä mistään mitään (ei kyllä myöskään luule tietävänsä, mutta eiköhän tuo opi). Taas vähän käy sääli kaikkia.
Allan
Allan
-
- Viesti:
Akille:
Minusta näyttää siltä, että kauppa polarisoituu cash-and-carry (tai nettikauppa) ja palvelu kauppoihin. Cash-and-carry kaupoissa haetaan (tai netissä tilataan) tuote ja kassan kautta ulos. Asiakkaan oletetaan tuntevan tuote itse.
Palvelukaupoissa myydään hyödykkeiden lisäksi palvelua, joka koostuu hyödykkeisiin liittyvästä asiantuntemuksesta, asiakkaan huomioimisesta, jne. Kauppiaan raskas ongelma on se, että palvelua ei voi irrottaa hydöykkeestä eli sitä ei voi myydä (ts. rahastaa) erikseen (vai voisiko jollain mekanismilla?!), joten palvelua tulee annettua ilmaiseksi eli ilman, että asiakas lähtee tuotteen kera kassan kautta. Ääriesimerkki voisi olla se, että käyn kenkäkaupassa sovittamassa kengän ja sitten ostan sen nettikaupasta. (Leftfoot on tuotteistanut tämän!)
Ostaessani tuota konetta, olin cash-and-carry -ostoksilla. Tiesin näiden nettisivujen perusteella mitä hain. En tarvinnut palvelua - ja, kuten tästä viestiketjusta käy ilmi, olisi tuo avulias kauppias kentiesn myynyt minulle samanlaisen rimpula Skillin kuin minulla jo oli, koska budjettini oli se 50 €; en usko, että hän olisi haukkunut sitä Skilliä minulle. Tai ainakaan en olisi uskonut häntä (olettaen ettei minulla olisi ollut kokemusperäistä ja täältä saatua tietoa).
Viereinen Rautia on kyllä tienannut minun ostoksilla runsaasti. Korttiasiakas-alennukseni on 9%, mikä on mitätön kun jo paikallisen omakotiyhdistyksen jäsenkortilla saa 8%. Nämä alennuksen on hinnoiteltu hintalappuun. Kaikki tilpehööri ja lisäkama tuli sieltä kun laajensin taloa. Näille prosenteillesaa nauraa, koska kirvesmiehelleni tarjottiin esimerkiksi viereisellä lautatarhalla lounastunnilla piipahtaessa minulle käsittämättömiä alennuksia. Minulla ei ole rakentajauskottavuutta
Loppujen lopuksi ostan viereisestä Rautiasta paikallisuutta - sinne on vain 300 metriä - ja olen valmis useinmiten maksamaan siitä preemion.
Antti
Minusta näyttää siltä, että kauppa polarisoituu cash-and-carry (tai nettikauppa) ja palvelu kauppoihin. Cash-and-carry kaupoissa haetaan (tai netissä tilataan) tuote ja kassan kautta ulos. Asiakkaan oletetaan tuntevan tuote itse.
Palvelukaupoissa myydään hyödykkeiden lisäksi palvelua, joka koostuu hyödykkeisiin liittyvästä asiantuntemuksesta, asiakkaan huomioimisesta, jne. Kauppiaan raskas ongelma on se, että palvelua ei voi irrottaa hydöykkeestä eli sitä ei voi myydä (ts. rahastaa) erikseen (vai voisiko jollain mekanismilla?!), joten palvelua tulee annettua ilmaiseksi eli ilman, että asiakas lähtee tuotteen kera kassan kautta. Ääriesimerkki voisi olla se, että käyn kenkäkaupassa sovittamassa kengän ja sitten ostan sen nettikaupasta. (Leftfoot on tuotteistanut tämän!)
Ostaessani tuota konetta, olin cash-and-carry -ostoksilla. Tiesin näiden nettisivujen perusteella mitä hain. En tarvinnut palvelua - ja, kuten tästä viestiketjusta käy ilmi, olisi tuo avulias kauppias kentiesn myynyt minulle samanlaisen rimpula Skillin kuin minulla jo oli, koska budjettini oli se 50 €; en usko, että hän olisi haukkunut sitä Skilliä minulle. Tai ainakaan en olisi uskonut häntä (olettaen ettei minulla olisi ollut kokemusperäistä ja täältä saatua tietoa).
Viereinen Rautia on kyllä tienannut minun ostoksilla runsaasti. Korttiasiakas-alennukseni on 9%, mikä on mitätön kun jo paikallisen omakotiyhdistyksen jäsenkortilla saa 8%. Nämä alennuksen on hinnoiteltu hintalappuun. Kaikki tilpehööri ja lisäkama tuli sieltä kun laajensin taloa. Näille prosenteillesaa nauraa, koska kirvesmiehelleni tarjottiin esimerkiksi viereisellä lautatarhalla lounastunnilla piipahtaessa minulle käsittämättömiä alennuksia. Minulla ei ole rakentajauskottavuutta

Antti
- KS1030
- Viesti:
- Veli-Matti
Piti käydä aamusella vetämässä n 25 neliötä tiilitasoitetta yhteen kylppäriin ja niimpä lähdin kotoa 8.00 reikäreikä kohti rautakauppaa. Ajoin portista sisälle ja ei muuta kuin corsasta peräkontti auki ja 5 säkkiä tasoitetta sen uumeniin.
Portilla olikin sitten jo tuttu kassaneiti joka tuumasi ja "sulla ei sitten oo mitään lappua taaskaan. No, mitä siellä kontissa on....?"
Ei käynyt edes katsomassa ja kauppareisuun portiltaportille taisi huveta vajaa 5min. Niimpä ajelin työmaalle ja olin jo klo 10.50 asentamassa Bertta-Lottaa käyntituntimittaria. Tosin se mittari unohtui aamulla kotiin joten meni asennus iltapäivään
Vakavasti ottaen onhan se vähän semmoinenkin homma että ne jätkät on siellä varastolla töissä pienellä palkalla ja henkilökunnan määrä on vedätetty ihan minimiin niin kuin kapitalistinkeleet tapaa tehdä. Seurasin keväällä huvittuneena Puukeskuksella kun umpitumpelo asiakas koetti kinata ensin myyjän kanssa levymateriaalista kylppäriin ja sitten kinasi varastomiehen kanssa pölyisistä levyistä. Minä olisin pistänyt semmoista tyhjänpäiväistä rutisijaa turpaan - noin niin kuin kuvaannollisesti. Kun minulla ei ollut mihinkään kiirettä niin seurasin huvittuneen koko em. ketjun tapahtumat läpi ja jututin (oikeammin lohdutin) varastomiestä asiakkaan poistuttua paikalta. Nyt pelaa sitten palvelu myös Puukeskuksella - vaikka melkoinen hätä pitää olla jos siellä asioin...
Mutta kylläkait ne jonkintasoisen synninpäästön ne varastomiehetkin ansaitsisivat...
Portilla olikin sitten jo tuttu kassaneiti joka tuumasi ja "sulla ei sitten oo mitään lappua taaskaan. No, mitä siellä kontissa on....?"
Ei käynyt edes katsomassa ja kauppareisuun portiltaportille taisi huveta vajaa 5min. Niimpä ajelin työmaalle ja olin jo klo 10.50 asentamassa Bertta-Lottaa käyntituntimittaria. Tosin se mittari unohtui aamulla kotiin joten meni asennus iltapäivään

Vakavasti ottaen onhan se vähän semmoinenkin homma että ne jätkät on siellä varastolla töissä pienellä palkalla ja henkilökunnan määrä on vedätetty ihan minimiin niin kuin kapitalistinkeleet tapaa tehdä. Seurasin keväällä huvittuneena Puukeskuksella kun umpitumpelo asiakas koetti kinata ensin myyjän kanssa levymateriaalista kylppäriin ja sitten kinasi varastomiehen kanssa pölyisistä levyistä. Minä olisin pistänyt semmoista tyhjänpäiväistä rutisijaa turpaan - noin niin kuin kuvaannollisesti. Kun minulla ei ollut mihinkään kiirettä niin seurasin huvittuneen koko em. ketjun tapahtumat läpi ja jututin (oikeammin lohdutin) varastomiestä asiakkaan poistuttua paikalta. Nyt pelaa sitten palvelu myös Puukeskuksella - vaikka melkoinen hätä pitää olla jos siellä asioin...
Mutta kylläkait ne jonkintasoisen synninpäästön ne varastomiehetkin ansaitsisivat...
Viimeksi muokannut Veli-Matti, 02 Kesä 2006 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Veli-Matti
Tuosta lääkärissä käynnistä tuli mieleen että en kyllä ole löytänyt vielä tähän päivään menessä juurikaan asiallista valittamisen aihetta, en terkkarin, yksityisten tai yliopistollisen sairaalan toiminnasta. Vaikka siellä on tullut asioitua melkoisen paljon kun olen ns. tapaturma-altis henkilö. Tosin vastaanotollemeno on tullut venytetty John Waynen kuvaamille rajoille: "silloin on vasta haavoittunut kun luu näkyy..." Tietenkin yksi tekijä on se että vaimo on alalla niin tiedän sen tilanteen mitä se laitosten sisällä on - ei kehtaa rutista olemattomista asioista.
Tai no kerran tuli vedettyä herne nenään kunnolla kun yksi perheenjäsen oli erittäin vakavasti sairas ja sairaalapastori tuli suoraan ehdottelemaan että nyt olisi viimeiset hetket tehdä parannus ja hakea turvaa jumalasta...
Tai no kerran tuli vedettyä herne nenään kunnolla kun yksi perheenjäsen oli erittäin vakavasti sairas ja sairaalapastori tuli suoraan ehdottelemaan että nyt olisi viimeiset hetket tehdä parannus ja hakea turvaa jumalasta...
Veli-Matti
-
Tulipa tuossa nuorempana (n.20v sitten) rojahdettua kapakin narikkaan ja sormi(pikku) kääntyi toisesta nivelestään 90 astetta länteen. Koska pikkujuttujen ei pidä antaa häiritä vakavaa juopottelua, niin käänsin sormen takaisin. Sormi parani aikanaan - oli turvonnut ja kirjava, ja päätyi kyhmyiseksi ja kieroksi. Ei oikene kunnolla, mutta koukistuu. Kysyin sitä sitten isältäni, kuka(joka) ammatikseen noihin aikoihin kirurgoi ihmisen tukirakenteita, josko sen voisi korjata?:jvasama kirjoitti: Beerit: Asiointia lääkärissä: "Meni nilkka aikalailla säpäleiksi, ja ajankanssa jotenkin parani. Sellainen pieni vaiva jäi, että kun nilkan ojentaa suoraksi ja liikuttaa sitten varpaita, niin nilkasta kuuluu uskomaton rutina ja pauke. Menin sitten lekurille heiluttamaan varpaita ja kyselemään että voisko tälle jotain tehdä ja että ei liene normaalia tää ääni... Lekuri katteli hetken hiljaa suu auki ja totesi: Onko sun pakko tehdä noin? Pistin sukan jalkaan ja kiitin. Sinänsä ihan hyvä kommentti, mutta lääkäriltä?
-"Sattuuko siihen" - "Ei"
-"Onko siitä jotain haittaa" "Ei"
-"No jos se kerran toimii, niin paskaako sitä sitten puukottamaan!"
Opetus: Vanha viisaus sanoo, että älä koske siihen jos se ei ole rikki. Jokainen leikkaus on riski, ja mahdollisuus että homma menee huonommaksi on kuitenkin olemassa.
Kyllähän tuo eukkokin rutisee ja vinkuu, mutta en minä sitä silti vie puukotettavaksi?
Osataan sitä muuallakin palvella, kuin rautakaupoissa. Vein viime syksynä lasiliikkeeseen Hain vanhat ikkunat, jotta tuollaiset samanlaiset naarmuttomina. Sain neljä lasia, joista ainoastaan yksi sopi. Menin takaisin kauppaan ja kävi ilmi, että malli-ikkunat oli jo vipattu roskiin. Kävin tekemässä paperille sabloonat ja yritin uudestaan - jo parin uusintakerran jälkeen alkoivat lähestyä sellaista muotoa, että niitä saattoi alkaa harkita asennettaviksi. Mitenköhän niiltä sujuu kunnianhimoisemmat hommat?