- siis se tunnelma tai jokin,,,,,katoaa pois...."
-Joskus aikoinaan minäkin kuvittelin noin mutta kun kokemusta ja näkemystä on vuosien varrella kertynyt niin olen joutunut muuttamaan ajatuksiani

Tuleva väri veneeseen tehdään semmoinen kuin sen pystyy tekemään järkevästi. Jos pellitys poistetaan ja ruuveja aletaan uusimaan on aivan selvää että en halua alaosastaan punaista/oranssi lakkapintaista venettä sillä pellityksen alla on vahva kerros lyijymönjää joka tunnetusti imeytyy puuhun muutaman millin. Kohtuullisen näköisen ja varsinkin tasavärisen lakkapinnan aikaansaaminen vaatisi melkoisen hiomisen...
Toisaalta jos katsoo nettiveneen iideet 276453 ja 279329 niin ei voi väittää että valkorunkoinen moottorivene olisi ruma oli kysymys summalaisesta tai jostakin muusta venemallista.
"(- tiedän kyllä hyvin, että esim Oulun ja Rovaniemen seudulla on toi koreus ja kehumien niin perin tärkeää,, mutta silti,,, se on miesten vene toi summalainen,, huom !! "
-Olen ehdottomasti samaa mieltä siksi minulla onkin nyt summalainen jonka koen sopivan naamaani ja varsinkin luonteeseeni erittäin hyvin

Koristeluvimmassa täällä mennään joskus siihen asti että äijiin hakataan kuvia ja rapsitaan reikiä nahkaan koruja varten
Mimmonen summalainen sulla on?
(no niin, leikki leikkinä - jatketaan