No niin, Dejah Thoris käy ja kukkuu mutta koeajon jätin suosiolla huomiselle kun koko satama on täynnä viranomaisia ja pelastushenkilöstöä. Pari venettä oli jonkin asteisessa merihädässä sataman edustalla...
"Noi kovemmasta muovista tehdyt ei paljon kiertovärähtelyjä vaimentele, mutta kestävät enempi momenttia." RistoA
Minua ainakin informoitiin pariltakin asiantuntijataholta (Etran ja Aikolonin insinööriportaasta) että materiaalin värähtelyn vaimennuskyky on kovuudesta huolimatta ehdottomasti parasta A-luokkaa ja kestävyys suorastaan poimuajon kestävää. Kovaahan se on mutta siitä kummallista mössöä että kun työstettävän kappaleen toinen pää vipattaa kuviosahan terässä hirveällä taajuudella niin 20 sentin päässä sitä värähtelyä ei enää tunnu. Mutta ei se olisi ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun asiantuntijat on väärässä joten materiaali voi vaihtua tämän kauden jälkeen... Valmiinakin olisi saanut juuri joko teettämällä kuten edellä kerroin tai sitten tilaamalla toimitusajan ollessa 1-3kk. Perseaukisuus ja menillään oleva veneilykausi kaatoi ne vaihtoehdot...
Itse asennus oli hemmetin helppoa - laitoin kaaveliin 4kpl M10 kannatonta 60mm ohjaripulttia ja työnsin vaihteen kerralla paikoilleen kun oli ensin hiimaillut kappaleet sopivaan asentoon teräsviivaimella.
Olihan tämä savotta ja kun toivuin alun xitutussokista päällimmäiseksi on jäänyt ihmettely kahden virallisen maahantuoja- ja huoltoliikkeen asiantuntemuksesta ko. vaihteen suhteen - kyseessähän on varsin yleinen vaihde ja sen molempia versioita on vielä paljon käytössä varsinkin Suomenlahden rannikolla. Vaasan Moottori oli tässä paras "epävirallinen" asiantuntija mutta se oli myöhässä koska homma oli jo ratkennut

Se on toimittanut näihin vaihteisiin noita vaimennuselementtejä jotakin muuta kautta kuin PMR:ltä.
Jude hoksasi homman heti vaikka ehti nähdä vain resuisen puolikkaan kytkimestä....
Mulla ei kuitenkaan päässyt tuo xitutussokki yhtä pahaksi kuin Paavo Väyrysellä aikoinaan, hänhän esitti sen legendaarisen kysymyksen että: "Voiko vitutukseen kuolla?"