Vallan hyvin ovat voineet olla mutta eivät p.erkele ole enää! Sen verran piti antaa periksi tavoitteena olleesta kauniista 6 sakaraisesta tähdestä että se piti pirstoa valmistusteknisistä syistä kolmeen osaan. Mun verstaalla ei nimittäin ole semmoista työkalua että sen olisi voinut tehdä 60mm reiän aihioon - käsittämätöntä limanuljaskaa on kovaa mutta samalla pelkkää hyllyvää hyytelöä. Veikkaan että ison DeWaltin sirkkelin puhdistukseen menee vähintäänkin viikko jos ei kahta
Sen jälkeen puhdistellaan muutama tunti kuviosahaa joka oli tosi kovilla kun kierrokset piti säätää alas mutta kuormitus oli tapissa kun terä kahlasi limanuljaskassa. Mutta mattoveitsi tai mattoveitset ovat tosi kovia kamppeita työstämisessä ja vielä kun malttaa käyttää terää vesiastiassa joka viillolle niin menee kuin ...no veitsi voihin mutta sitten se voitelun vähetessä alkaa jumimaan.
Olisihan siinä ollut monta helpompaakin ratkaisua mutta kun kerran tekee niin parempi tehdä kunnolla tai ainakin mahdollisimman hyvin. Ne hydrauliikkaletku yms konstit on nähty omissa ja tuttujen veneissä...
Pelkkien tappien asennus olis vaikeaa kun ms-polymeerikin valuu materiaalin pinnasta pois melkein kuin se legendaarinen vesi hanhen selästä. Kama on yksikertaisesti semmoista että siinä ei pysy teipit eikä yksinkertaisesti mitkään "asennustäpit" ja paikka on niin ahdas että makkarihommien omainen sisäänohajus käsin ei onnistu - ehdottomasti parempi näin ja loppupelissä myös helpompi...
Mutta tässäpä asennusvalmis tai siis sovitusvalmis 3 osainen vaimennuselementti vaiheineen;

Vanhasta mauserista piti värkätä "tarkkuusharppi"

Mutterimuodossa. Tähän asti mentiin sirkkelillä...

Sitten kuumuvalla kuviosahalla...

Paikoillaan mutta viimeistelyä ja sovitusta vaille valmis homma.
Iltasella paikoilleen vai säästäisikö nautinnon huomisaamuun?
ps. tämä oli nyt viides erilainen tehdastekoinen vetosydeemi mihin olen käteni sotkenut - kerta se on ensimmäinekin
