lokakuun ensimmäinen viikonloppu on viimeinen, jolloin veneilen tänä kautena. Pyrin järjestämään niin, että heti viikonlopun jälkeen vene nostetaan halliin kuivamaan. Jonkinlainen listaus tulevan talven töistä olisi seuraava:
Moottori ja -tila
- selvittää mistä varsinkin tyhjäkäynnin läheisyydessä johtuu koneen kierrosten vaeltelu (kaasarin purku, puhdistus ja väljien osien vaihto tullenee
kysymykseen)
- mietittävä jättääkö kaasuvivun ruorin keskellä olevaan viikseen, vai vaihtaako sen normaalimpaan ( ohjausakselin sisäakselilla oleva nykyinen
käyttö, liikerata saisi olla puolta pidempi, niin ei olisi niin äkkinäistä käyttö)
- moottorikoppa ja sen äänieristys (veneessä nyt konehuonetta koko keula eikä minkäänlaista äänieristystä paitsi laipio)
- automaattinen sammutusjärjestelmä konekoppaan
- varapunkka tulevan moottorikopan eteen
- mahdollisesti polttoainesäiliöiden siirto koneen eteen (käyttöä olisi muutakin ruoritilan penkkien alusille, nyt siellä n. 83 litran tankit 2 kpl), ed.
täytyy miettiä, miten se vaikuttaa kulkuasentoon, sillä yksin - kaksin ajettaessa se on erinomainen, mutta kolmisin, jos kaksi istuu takatuhdolla
avotilassa, niin jo hiukan pystympi, mikä se sitten on, jos veneessä on kaikki paikat täynnä.
Salonki
- hiottava muutamia peilejä sohvien rakenteista ja lakattava yksi kerros normaalilla lakalla ja yksi kerros satiinilakalla
- hyllyt allaskaappiin
- sohvien alle pääsee nyt vain yläkautta, nostamalla ensin patjan pois ja aukaisemalla luukun. Molempien sohvien alla poisluettuna akut, on mahta-
vasti tilaa, mutta ne tilat täytyy saada käyttöön sivuilta, siis jotain vetolaatikkotyyppistä
- jonkinlainen klaffipöytä, joka olisi siirrettävissä salongista avotilaan taakse tarvittaessa, sellainen, että siinä pari miehistön jäsentä syö ja kaikki
salongissa olijat voivat pitää juomiaan siinä sadesään illanvietossa.
Avotilat
- jo mainitsemani polttoainesäiliöiden siirrot, jos näin tapahtuu, toisen istuimen alle jääkaappi tai arkkumalli ja toisen alle voisi siirtää esim. porta-
potan tai vain pienemmät lepuuttajat
- topplichtiltä saksasta tilattava pari klaffimallista pronssista tuolia taka-avotilan ja salongin väliseen laipioon kiinnitettäväksi, toimisivat myös astin-
lautoina veneen laidan yli sisään tultaessa taka-avotilaan, nyttemmin lähinnä vaarallinen urheilusuoritus, jossa epäonnistumisesta rankaistaan
hiton isoilla mustelmilla, kokemusta on
Nämä ainakin tehdään ensi talvena/keväällä.
Donna 28

Varsinaisen veneen nimi on D. Into. Rojektivene on vielä nimetön - sillä on kyllä nimi, mutta se ei tyydytä minua