Uponneen veneen nosto hinta?

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
thekraken

Uponneen veneen nosto hinta?

Viesti Kirjoittaja thekraken » 25 Helmi 2010 11:40

onko kokemusta? paljon tämmöinen operaatio maksaa?

Northling
Viesti:

Re: Uponneen veneen nosto hinta?

Viesti Kirjoittaja Northling » 25 Helmi 2010 11:49

Haloo!
thekraken kirjoitti:onko kokemusta? paljon tämmöinen operaatio maksaa?
Tuon ihan vastaava kysymys kuin että: "Osaako joku sanoa mitä maksaa talo tai auto?"

Kannattaisi ehken ottaa yhteyttä johonkin sukellusyrittäjään tai edes sukellussivustoon, esim. snorkkeli.net siellä vierailee muutama ammattilainenkin.
Sitä ennen kannattaa itselleen selvittää: mikä vene, ikä, kunto, materiaali, paino, minkä kokoinen, piirustukset, kuinka syvällä, missä, pohjan laatu, lähin ranta, luiska, maantie... jne???

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Donna 28

Re: Uponneen veneen nosto hinta?

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 25 Helmi 2010 12:10

Vastaan kokemuksella veneen nostosta, oma nimittäin upposi vuosituhannen alussa laituriin. Venettä tuli nostamaan paikallinen meripelastusseura. Minulla oli suurteho pumput ja agregaatit lainattuna palolaitokselta asiaa varten. He nostivat veneensä hiabilla veneeni pintaan, siis laidat aivan meren pinnassa, eivät huolineet minun lainaamiani vehkeitä, kun ensin olivat korjanneet agregaattinsa ja sen jälkeen pumppunsa,
oli aikaa kulunut yli puoli päivää. Tullessaan olivat kyselleet," onko minulla vakuutusta - se nimittäin maksaa jonkin verran" sanoi päällikkö. kun vene ole turvallisesti treilerilläni, kysyin päälliköltä, mitä lysti maksoi. Hän sanoi, että kun tämä reissu meni niin kuin harjoituksen puolelle, niin olisiko käypä hinta liittyä meripelastusseuran jäseneksi. Kiitin ja liityin. Nyttemmin huomaan tässä ja nyt, etten ole saanut jäsenmaksukirjettä, joten jos tätä joku minut tunteva meripelastusseuran jäsen lukee, voisivat sen lähettää minulle. Niin silloin se olisi ollut markka-aikana toista tonnia, niin tänään tuommoinen laiturinosto lienee sama euroina. Trossi -jäsenyys meripelastusseurassa pelastanee tilanteen toiseksi
jäsenmaksuksi + trossimaksuksi.
Donna 28

Vastaa Viestiin