Lämpöpumppu

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
ainur

Re: Lämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja ainur » 11 Helmi 2010 21:44

Aikoinaan valiteltiin ettei kuplan lämppäri toimi täällä pohjolassa...No insinööri tuli tehtaalta testaamaan sitä ja aikansa ajeltuaan tokaisi, " eihän täällä ole sen kylmempi kuin ulkona"
Mersuista en tiedä, mut suapissa tarkenee...
Panasonikki on meilläkin pörissy jo kohta 4v, enkä ole sammuttanu kuin kesällä. Sähköä ja puita menee suurinpiirtein sama kuin ennenkin. Nyt kun oli noita "hallakelejä", niin pumppu varmaan sulatteli 50 rosenttia käyntiajastaan...
Mökillä on halvin ultimate ja sillä ei tee mitään, tai toimiihan se, mut on alimitoitettu. Kiitos "totuudenmukaisen" markkinoinnin 8\
onhan se päivä vielä huomennakin...

Alkuperäinen ja uudistettu,kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/787758/" onclick="window.open(this.href);return false;

peksu69

Viesti Kirjoittaja peksu69 » 12 Helmi 2010 11:39

Meillä Mitsun 35 ja ollut päällä koko talven täällä Rovaniemellä ja kovimmat (-35) huudatettiin kovimmalla teholla. Hyvin pyöri eikä valittanut. Lämmintä vain ei jaksanut enään pukata 100m2 ja sähköpatterit pasahtivat päälle. Pienemmillä pakkasilla riittänyt vallan hyvin ilman pattereita.

Monella ongelmana, että käytetään kaikkia lämmityssydeemejä yhtäaikaa. Itse olen ymmärtänyt, että ensin revitetään lämpöpumpusta vaikka täydellä volyymilla. Jos se ei riitä niin sitten lisätään muita systeemejä. Meillä patterit pasahtavat päälle termostaatin mukaan kun pumppu ei jaksa enään pukata.

Sähkölasku puolittui pumpulla, eikä pumpun käyttämä sähkö voi olla lähellekkään sitä puolikasta

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 17 Helmi 2010 11:36

Täällä taas pakkanen alkoi kirimään reilusti yli kahdenkymmenen ja ajattelin että annetaampas pumpun olla päällä kun ei siitä ole mitään haittaakaan sen toiminnalle ja talouspuolikin on siinäjasiinä.
Vaan tulihan se sitten loppujen lopuksi napsautettua pois päältä, siitäkään kun ei kuulemma ole mitään vahinkoa Panasonicin tapauksessa, kun sen hieno automatiikka rutisuttaa sitä melkeinpä kymmenen minuutin välein...

Ei ois alunperinkään pitänyt esittää mitään kysymystätä aiheesta - se kun nyt rupesi vaivaamaan tiedon lisätessä tuskaa... 8}
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Donna 28

Viesti Kirjoittaja Donna 28 » 17 Helmi 2010 21:13

Viime yönä kipusi jälleen yli 20 asteen pakkasta ja kun painasin aamupispesulle vessaan, niin siellähän se tuntui seinän takana möyryävän ja tulihan sieltä vielä heiko henkäys lämmintäilmaa sisällekin. Jos olen muuta väittänyt, niin todettakoon tässä, että se minun pumppuni on myös Panasonic, mutta minulla se ei ole automatiikan perässä vaan kapulasta käsisäädöllä, pitäisi toimittaa sisään 22 -astetta lämmintä. Kun pakkanen nousee yli 20 asteeseen, en yleensä pidä sitä päällä, eikä siitä mitään haittaakaan ole koskaan ollut. ainut huoltotoimenpide joka melkein koskettaa sitä on se, että pitää jossain vaiheessa hakata jäät sen alta pois, saattavat joskus keväällä alkaa lähennellä sen pohjaa, se kun on kivijalassa kiinni minulla.
Donna 28

ainur

Viesti Kirjoittaja ainur » 17 Helmi 2010 21:39

Veli-Matti kirjoitti: Vaan tulihan se sitten loppujen lopuksi napsautettua pois päältä, siitäkään kun ei kuulemma ole mitään vahinkoa Panasonicin tapauksessa, kun sen hieno automatiikka rutisuttaa sitä melkeinpä kymmenen minuutin välein...
Donna 28 kirjoitti: Jos olen muuta väittänyt, niin todettakoon tässä, että se minun pumppuni on myös Panasonic, mutta minulla se ei ole automatiikan perässä vaan kapulasta käsisäädöllä, pitäisi toimittaa sisään 22 -astetta.
Donna 28
Tässä tarkotetaan ilmeisesti laitteen sulatusautomatikkaa, jota ei voi säätää...Paitsi jos osaa ohjelmoida uuden softan pumpulle :)
onhan se päivä vielä huomennakin...

Alkuperäinen ja uudistettu,kuvat.
http://kuvablogi.com/nayta/787758/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin