Peräkärry
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
Peräkärry
Tämä on off topic puuveneisiin mutta... yritin googlettaa muttei tärpännyt.
Eli kyselen että tietääkö joku linkkejä sivuille mistä löytyisi jarrullisen teliperäkärryn piirustukset/projekti kuvat?
tietenkin jos täälä jollain on valmiit prujut niin otan kyllä vastaan =)
eli tarvetta olisi "kunnon kokoiselle" kärrylle, ja jarrulliselle koska etuveto volvolla ei kovin painavaa jarrutonta voi (ei saa) vetää.
ihanne olisi pikkaisen autotraileria pienempi, kipillä tietty.
siihen voisi sitten värkätä pikakiinnityksellä rullat pulpettiveneelle niin sitäkin saisi kuskattua...
On vaan nuo pikku kärrytkin uutena mielettömissä hinnoissa.
onko jollain tiedossa kauppaa mistä saisi edullisesti akselit yms.? velj.keskinen kenties?
Eli kyselen että tietääkö joku linkkejä sivuille mistä löytyisi jarrullisen teliperäkärryn piirustukset/projekti kuvat?
tietenkin jos täälä jollain on valmiit prujut niin otan kyllä vastaan =)
eli tarvetta olisi "kunnon kokoiselle" kärrylle, ja jarrulliselle koska etuveto volvolla ei kovin painavaa jarrutonta voi (ei saa) vetää.
ihanne olisi pikkaisen autotraileria pienempi, kipillä tietty.
siihen voisi sitten värkätä pikakiinnityksellä rullat pulpettiveneelle niin sitäkin saisi kuskattua...
On vaan nuo pikku kärrytkin uutena mielettömissä hinnoissa.
onko jollain tiedossa kauppaa mistä saisi edullisesti akselit yms.? velj.keskinen kenties?
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
- KS1030
- Viestit: 692
- Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
- Paikkakunta: =VAASA=
- Viesti:
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: 16 Huhti 2003 11:59
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Moi,kms kirjoitti:Menee off-topic, mutta meneekö homma niin, että isolla autolla saa vetää raskaampaa jarrutonta traileria, mitä pienellä? Mistäköhän löytyisi lisätietoa tähän asiaan? ARK:sta? Katsastusmieheltä?
-k
Joo, lähimmältä katsastuskonttorilta tai auton maahantuojalta saa nuo vetopainot. Jos auto on sen verran vanha, ettei noita tietoja ole, niin jarrullisena saa vetää saman kun auton kokonaispaino. Ja jossain kohtaa (muistaakseni 3500 kg yhdistelmä) pitää sitten olla kuskilla pikku E kortissa.
Vetokoukun saa rakentaa itse, ainoastaan sen kuulan pitää olla tehdastekoinen ja e-hyväksytty.
Markku
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 12 Kesä 2003 08:23
- Paikkakunta: Nokia
Niin muistaisin tutkineeni, että jarrullisen perävaunun akseli, jarrujärjestelmä akselissa ja vetopäässä pitää olla tehdastekoisia, muuten kärry saa olla itse tehty. Luultavasti jarrullisessa kantavuus taataan samoin kuin jarruttomassa eli maksimissa se mitä akselissa ja vetopäässä lukee sekä valmistaja takaa rungon kestävyyden. Itse täytin jarruttoman kestävyydestä takauslomakkeen, mitään laskelmia ei tarvinnut esittää. Muista tarkistaa, että valot ja heijastimet ovat e-hyväksyttyjä, halvat ei aina ole (meni itsellä rek.katsastuksessa vaihtoon). Naureskelivat myös porukalla Bilteman vetopäälle: "Ei tämä voi millään kestää 3500kg, mutta kyllä se tähän 750kg hyväksytään". 3500kg luki vetopäässä...
Hilma - 7.5m fiskariprojekti vanhalla kaksipyttyisellä Olympialla