Laiturimaksut

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
KS1030
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 17 Helmi 2006 10:25

matti kirjoitti:Kunnan jokiranta, muistaakseni n. 27€, ei sisällä mitään, ei edes laituria.

Matti
Hah...Toi oli varmaan pohjat=> "ei sisällä edes laituria" =)

JiiB kirjoitti:Kotkan Sapokassa 212€ kesä,talvisäilytys 50€ ja kärrin kesäsäilytys muistaakseni 30€!!! ja niistä "palveluista" ei tarvitse edes mainita.että näin meillä...
Ohhoh... ja minä luulin että täälä on suomen kalleimmasta päästä maksut.
puhumattakaan louhen 400€ venepaikasta =/

Tarkennuksena tuohon omaan hintaan vielä että kyseessä "leveät paikat" jossa tilaa leveydessä noin 4m,riippuu tietenkin naapuriveneistä (mulla soutuvene viereisessä paikassa). Poijukiinnitys (viimesyysmyrskyssä napsahti poijun kettinki poikki) .samassa laiturissa on myös 3m levyisiä aisapaikkoja myöskin samaan 113€ hintaan.

roskiksen ja lukollisen portin lisäksi on myös (maissa,ei laiturilla)muutama valovirtapistorasia ja 1kpl voimavirta että voi ruuvata ja hitsaillakkin tarvittaessa keväisin

Ei taida vaasassa olla missään paikkaa missä pitäisi maksaa talvisäilytyspaikasta saatikka sitten kärryn pitämisestä...

Hannutah

Viesti Kirjoittaja Hannutah » 17 Helmi 2006 12:36

Moro kollegat,

Väljästi aiheeseen liittyy myös kysymys siitä miten noissa laskuissa on veloitettu arvonlisäveroa. Kotipaikkani Tampere palautti talvisäilytyspaikkalaskuun sisältyneen alv:n. Muistaakseni kesäisen laituripaikan laskuun sisältyy alv ja näin se kai pitääkin ollakin. Onko lukijoissa yhtään oto verokarhua tai muuten asiaa tuntevia?

t. Hannu
Hannu

h

Viesti Kirjoittaja h » 18 Helmi 2006 11:45

Helsingissä kaupungin paikka 200,40e kausi. Laiturissa ei minkäänlaisia palveluja, ellei sellaisiksi lasketa viereisen kävelytien valoja jotka kajastavat myös laiturille. Toki kävelytien varresta löytyy myös stadin pieni vihreä roskis, johon tosin on turha yrittää veneestä jätteitä kiikuttaa.

Mutta kiltisti ja narisematta maksan romahtamispisteessä olevasta laiturista pyydetyn hinnan, maksaisin vaikka tuplat. Asumme kerrostalossa n. puolen kilometrin päässä rautatieasemalta, veneelle talon alaovelta matkaa max. 30 metriä. Tais mennä kehuskelun puolelle ;-)

EDIT 2.3.2006: Puuvene.netissä on voimaa! Jo on stadin äijät fixaamassa laituria, kun juuri ehdin haukkua sen romahtamispisteessäolevaksi. Jään päältä korjaaminen näyttää kätevältä :)
Viimeksi muokannut h, 02 Maalis 2006 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Veli-Matti

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 18 Helmi 2006 15:54

Vai kehuskelun puolelle "h"...
Minulla on satamaan matkaa 2km ja pidän sitä erittäin hyvänä satamana tietyin varauksin kun ottaa huomioon mistä lähdettiin aikoinaan; ankkuripaikka toimivalla tukkisumalla, ensimmäiset laiturit jotka myrsky pani nippuun, ja nyt asfaltoitu satama-alue em. "palveluilla" eikä hinta ainakaan minun mielestäni ole paha...
Jokirantapaikka 27€ jotenkin kiehtoo - onko sinulla siitä kuvia Matti? Ettei olisi niitä paikkoja joissa voi tehdä oman pienen laiturin ja pitää venettä melkein kotipihallaan? Suojassa myrskyiltä.
Tuo "tietyin varauksin" tulee siitä koska satama sijaitsee ongelmapaikassa Varjakan salmen suulla jossa veden vaihtelu on -120 - +210cm eli 3,3 metrin vedenkorkeuden vaihtelu! Länsimyrskyillä laiturille kiivetään ylämäkeen ja pohjoisilla tuulilla lasketaan persemäkeä...
Aallonmurtajat ovat liian matalat vaikka paikalliset varoittelivat aikoinaan kunnaninsinööriä siitä mutta kuulemma "ammattimiehet" olivat suunnitelleet ne. Vedenkorkeuden vaihtelut vain oli otettu Virpiniemen merivartioaseman virallisista mittaustuloksista joissa se on luokkaa 2,2 m.
Milloin rytisee ja 130 venettä on yhdessä nipussa kuusten välissä ;(
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Kinde

Viesti Kirjoittaja Kinde » 19 Helmi 2006 13:39

Viddu just hokasin et mä en oo buggannu mun laituripaikkaa stadille joten voipi olla et ollaan jossain ihme viritys mestassa ens kesä.

Jude

Viesti Kirjoittaja Jude » 19 Helmi 2006 17:06

Kinde kirjoitti:Viddu just hokasin et mä en oo buggannu mun laituripaikkaa stadille joten voipi olla et ollaan jossain ihme viritys mestassa ens kesä.
Ei ole minullakaan laituripaikkaa vielä varattuna ensi kesäksi. Pikkuveneen pidän todennnäköisesti trailerin päällä ja kuskaan sitä rantaan aina tarpeen mukaan.

Isommalle varaan paikan, kun näen, että se valmistuu kesäksi. Luotan siihen, että isojen veneiden laituripaikkoja löytyy aina. Luulisi paikkoja löytyvän - on se niin hyvää bisnestä kaupungille.

matti

Viesti Kirjoittaja matti » 19 Helmi 2006 19:01

V-M kirj;Jokirantapaikka 27€ jotenkin kiehtoo - onko sinulla siitä kuvia Matti? Ettei olisi niitä paikkoja joissa voi tehdä oman pienen laiturin ja pitää venettä melkein kotipihallaan? Suojassa myrskyiltä.

Joo on omatekoinen laituri ja sattuu ainoastaan pystytuuli, kuvia ei taida olla, mut melko uudessa Venelehdessä tais olla artikkeli Virojoesta,oli muistaakseni kuva jostakin kohtaa ko vesiväylää, paikka on siitä joen alemmasta vierasvenelaiturista n. 70m alavirtaan, eli n.1,4 km avoimelta selältä.

Matti

Vastaa Viestiin