Tilastoa palstan kävijämääristä?

Löysää puhetta ja laiturijuoruja. Jos tuntuu että aihe ei enää liippaa kovin läheltä puuveneitä, niin siirretään keskustelu tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
laitinenp
Viestit: 383
Liittynyt: 11.01.2004 0:58
Paikkakunta: Joensuu

Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja laitinenp » 30.05.2022 20:45

Puuvenepalsta vaikuttaa hieman hiljaiselta nykyään. Liekö väki siirtynyt enemmän some-alustoille. Liityin itse tänne vuonna 2004, ja muistikuvien mukaan silloin palstalla oli enemmän elämää. Voin olla toki väärässäkin, kun mitään dataa / lokia tästä ei ole tiedossani.
- Petri

harza
Viestit: 39
Liittynyt: 08.08.2009 23:35
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja harza » 30.05.2022 22:40

Minunkin havaintojeni mukaan parin vuosikymmenen ajalta on palsta kovasti hiljentynyt.. En tosin itsekään ole koskaan ollut se varsinainen kirjoittelija, mutta olen imenyt näiltä sivuilta valtavasti "hiljaista tietoa" toimieni tueksi. Onneksi tieto on yhä tallessa. Some saattaa olla juurikin se imuri, joka vie porukan. Itse olen sille puolelle joskus vilkuillut, mutta ei ei toimi minulle.

seppo
Viestit: 225
Liittynyt: 14.06.2012 22:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja seppo » 01.06.2022 23:02

Selkeästi on hiljentynyt, toki somen puuveneryhmien vaikutuksesta. Lueskelen jonkin verran fb:n ryhmiä mutta jotenkin tämä perinteisempi foorumi toimii itselle paremmin kun muuten mieluummin välttelen somea. Siksi hienoa huomata ettei palsta ole kuollut sentään. Ja vanhaa (ei vanhentunutta) tietoahan löytyy tosi paljon.

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja Northling » 06.06.2022 22:47

Tilastotietoa 6.6.2022 klo 22:45
Yhteensä 60 käyttäjää paikalla :: 1 rekisteröitynyt, 1 piilossa ja 58 vierasta (Tieto perustuu viimeisen 5 minuutin aikana olleisiin aktiivisiin käyttäjiin)
Eniten yhtaikaisia käyttäjiä on ollut 1767 kpl, 15 Tammi 2020, 14:17

Rekisteröityneet käyttäjät: Google [Bot], Northling
Selite: Ylläpitäjät, Valvojat

TILASTOT
Viestejä yhteensä 86738 • Viestiketjuja yhteensä 9547 • Käyttäjiä yhteensä 6174 • Uusin käyttäjä Lim2759

Mutta ihan mutu tuntumalla palstan käyttö on vähentynyt murto-osaan siitä mitä se on ollut vaikka 5 vuotta sitten.

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
Jarmo Niinimäki
Viestit: 701
Liittynyt: 28.09.2005 12:55
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja Jarmo Niinimäki » 26.01.2023 14:24

Tosi harmi, että nämä asialliset vene-foorumit tosiaan tuntuvat kuolevan. Kuten tämä puuvene.net myös esimerkiksi h-vene.net on täysin hiljennyt. Kuten tuossa muutkin ovat ilmaisseet, facebook yms. imee käyttäjät mutta ei oikein tarjoa mitään tilalle. No joo, mainoksia ja älämölöä kyllä.

Itse näytän liittyneen tänne vuonna 2005 ja olihan se meno silloin ja vuosia sen jälkeenkin erilaista. Pekka, Veli-Matti, Jape, Mika, Nortti ja moni muu on jäänyt mieleen ansiokkaista kommenteistaan ja avuliaisuudestaan.

Vähän on ikävä tuota tunnelmaa. Vaikka kaippa sitä on syytä itsessäkin...
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka

Northling
Viestit: 2755
Liittynyt: 23.04.2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja Northling » 27.01.2023 21:18

Moro Jarmo

Elä nyt vielä palstaa kuoppaa, kyllä täällä vielä elämää on.
Minäkin käyn täällä viikottain ainakin lukemassa uudet.
Ja onhan täällä toi arkisto mistä "haku" toiminnolla löytyy mittaamattomat määrät tietoa!

Nortti
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

JussiK
Viestit: 314
Liittynyt: 20.01.2006 14:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja JussiK » 28.01.2023 22:51

Itsekin olin muutama v. sitten melko aktiivinen tämän palstan käyttäjä, itse olen lipsunut lähinnä siksi fb. puolelle koska sieltä saat vastauksen / kommentin asiaasi parhaimmillaan muutamassa minuutissa , täällä sitä saa joskus odottaa viikkoja, Tosin täällä keskustelu on " laadukkaampaa" puuttuu tyhjän länkyttäjät ja sandelsin voimin kommentoijat. Yhtäkaikki pidän kyllä palstan hitaasta rytmistä ,mutta ikävä kyllä pois tämä taitaa kuihtua jollei merkittävää uudistusta ,tms. mullistusta kukaan keksi.
Jussi K

MÖsteri
Viestit: 1229
Liittynyt: 11.07.2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 01.03.2023 15:27

Hei,

Onhan tämä tosiaan selvästi hiljentynyt viime vuosina. Mikä sitten ollee syynä? Somet, mm facebook jne on tietysti suosittuja. Toisaalta on niin, että tämä palsta on yleensä ollut hyvin rikas nimenomaan sisällön osalta. Keskustelut jostain vuosilta 2005-2010 on mielettömän hyviä tiedonlähteitä esim kyllästyksiin tai muihin puuhiin. Nythän ne tietysti jäävät piiloon, jos ei edes tiedä hakea haulla. Sitten on ihan erikseen koneosaston tekstit wikströmmeistä. Ainakin oma harrastukseni kyseisen laitteen kanssa oikeastaan sai alkunsa niiden tekstien siivittämänä.

Nykyään noita aiheita kyllä periaatteessa käsitellään esim facebookissa, mutta jollain tavalla meininki on eri. Vastauksia tulee, mutta paljon aiempaa köyhempinä sisällön suhteen. Ehkä puhelimen ruudulta ei enää jakseta kirjoitella perusteellisesti, kuvat ja joskus videot vielä menee. Ja aiheet painuvat netin syövereihin muutamissa päivissä.

Tulee mieleen sekin, että onko tässä vuosien mittaan puuveneiden harrastaminenkin muuttunut? Aikoinaan tällä palstalla oli paljon tee-se-itse -henkistä tekemistä, jossa tehtiin kirjaimellisesti pressun alla ja pilkkihaalareissa jotain kölinvaihtoja. Ainakin instassa moni puuvenetili on enempi lakattua mahonkia, mansikoita ja korkeita laseja kesäillassa - hiukan karrikoiden. Ihan kysymyksenä, milloin viimeksi ilmestyi suomenkielinen puuveneistä kertova kirja?

Ruotsissa kävi niin, että vastaava sivusto Träbåtsakuten katosi kokonaan verkosta. Jossain oli kommentointia, että sisällöt katosivat jopa kokonaan, eli niitä ei olisi edes kopiona arkistoitu. Olisi ihan hyvä tunnistaa tilanne meillä, eli miten varmasti tämä tietomassa säilyy jossain käytettävässä muodossa tuleville lukijoille? (Kenen omistamaa tieto on, millä resursseilla?, miten on tallennettu? Onko varmuuskopioitu?). Periaatteessa esim merimuoseon tehtäviin hyvin kuuluisi tällaisen tietomassan tallentaminen.

Avatar
Qubik
Viestit: 1054
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja Qubik » 03.03.2023 19:53

itsekin olen siirtynyt enemmän some alustoille, kun ne on ehkä jopa turhankin mukavat käyttää. Täällä taas on sellaista aineistoa, mitä ei löytyy mistään muualta. Sen takia palaan tähään aina pienien taukojen jälkeen. Ja taas saan innostusta taltioita omai projekteja ja jakaa ehkää eteenpäinkin
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

JT
Viestit: 192
Liittynyt: 14.10.2003 1:36
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Tilastoa palstan kävijämääristä?

Viesti Kirjoittaja JT » 18.12.2023 21:12

Hiljaista on juu. Itsekin tulee nykyisin veneiltyä kusilaitukipolla niin ei ole ollut aktiivista tarvetta tälle foorumille. Puuvene kun on aiheena aika rajoittava. Toki olen vuosien saatossa tätä käynyt välillä lukemassa ja onhan tämä muistini mukaan ensimmäinen keskustelufoorumi mille olen ikinä rekisteröitynyt. Somessa (FB) on kyllä nuo harrastajaryhmät huomattavan aktiivisia moneen keskustelufoorumiin verrattuna.

Vastaa Viestiin