Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Culprit
- Viestit: 8
- Liittynyt: 02 Helmi 2010 13:39
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Culprit » 02 Helmi 2010 13:45
Ollaan kaverin kanssa ostamassa vanhaa puuvenettä, jossa on vanhassa bensamoottorissa sellainen vika, että ylimpänä oleva pytty lämpiää. Myyjä sanoo että vika on siinä, että kone on vinossa ja öljy ei pääse kiertämään ylimmälle pytylle asti. Onko tämä mahdollista? Jos ostamme veneen, miten tämä asia kannattaisi korjata?
Harkitsemme myös koneen vaihtamista diesel koneeseen, onko vanhan merivaihteen liittäminen diesel moottoriin kova homma?
Anteeksi tietämättömyydestäni...

-
Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jape » 02 Helmi 2010 22:01
Onko kone on kaksi- tai kolmesylinterinen wickströmi. Niissä se ylin sylinteri lämpiää enemmän sen takia että jäähdytysvesi kulkee pakosarjan kautta ja siellä saattaa reiät olla tukossa, tai sitten toinen vaihtoehto että siellä ei ole termostaatteja tai ne on jumittuneet aukiasentoon jolloin vesi kiertää vain alempien sylinterien kautta kun veden kiertomatka on lyhyempi.
Jos sinne ei öljy kiertäisi niin moottori olisi entinen ja korjauskelvoton muutamassa minuutissa
-
Culprit
- Viestit: 8
- Liittynyt: 02 Helmi 2010 13:39
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Culprit » 06 Huhti 2010 21:04
eli homma on edennyt sen verran että kone on kolmepyttynen wickströmmi, ja ylimpänä oleva pytty on ruosteessa, ja kahdessa muussa on jopa maali jäljellä... Onkohan leiponut?