W3

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Vieras

W3

Viesti Kirjoittaja Vieras » 10.10.2004 20:56

Tervehdys kaikki kuu..., eikun puuveneilijät

Minulla on 8 m puufiskari ja W3, sekä öljyä pilssissä. Olen paikallistanut vuodon kampiakselin etupään stefaan. Pitääkö koko kone repiä ihmisten ilmoille ja laittaa atomeiksi vai onnistuuko stefan vaihto irrottamalla vauhtipyörä?

t. pioneeri

ps. viimeksi luen mitään manuaalia

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08.10.2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 10.10.2004 23:10

Homma menee ihan suomalaiskansallisen perinteen mukaan ilman manuaalikin ihan niin kuin olet funtsaillut eli vauhtipyörä irti ja stefa koukulla irti ja uutta putkeen...
Veikkaan että 99,999% nelitahtipolttomoottoreista on sellaisia rakenteeltaan että kampiakselin kummankin pään stefat pystytään vaihtamaan ulkokautta kajoamatta sen enempiä sisustaan. Kaksitahtisissa homma taitaa olla päinvastoin - luulisin koska niitä en ole juurikaan rapannut.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 30.10.2004 21:07

Tervehdys

Päädyin kuitenkin ottamaan koneen irti ja kärrylle. Syitä oli useampia. Ensinnäkin katkenneiden painokaarien vaihtaminen koneen alle ilman koneen irrotusta on lähes mahdotonta. Samalla saan pestyä pilssin myös koneen alta ja värkättyä tulevia vuotoja varten koneen alle jonkinlaisen öljykaukalon. Millaisia kaukaloviritelmiä olette käyttäneet? Nyt kun kone on kunnolla esillä saattaa iskeä houkutus pureutua W3:n sielunelämään eli katsella ihan uteliaisuuttaan mitä se pitää sisällään.

t. Pioneeri

Vastaa Viestiin