Sivu 1/1

Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 27.10.2009 21:55
Kirjoittaja Ambrosio
Olin tässä posket hehkuen aikeissa laittaa bemarin entistä ehommaksi talven aikana, ja kyselinkin hoonaus ym. neuvoa-kiitos vaan vastauksista! Huomasin kuitenkin pienen halkeaman kannen reunassa ja kiikutin koko roskan pajalle. Nyt näyttääkin vähän siltä että vaikka siinä oli glykolijäähdytys, niin d12 on maineensa mukainen :-( ja jos kansi ei vielä vuoda, niin ainakin kohta vuotaa. Halkeama on siis suuttimen kammion ja vesitilan välissä ja se jää kuparitiivisteen alle melkein kokonaan. Mitä raati sanoo-onko se sitä myöten selvä vai voisiko homma vielä pitää? Viime kesänä rupesi öljyä ilmestymään glykolin joukkoon, mutta ilmeisesti kannentiivistekin oli vuotanut. Ajattelin läntätä kokoomisvaiheessa chemical metallia halkeamaan ja kattella ensi kesän hommaa.

ps. Jos jollain on nurkissa turhanpanttina joku puupurkkariin sopiva mosa 7-20 hp, niin saa tarjota. Projektikin käy, jos siihen saa osia jostain. Ei ole pakko olla dieseli.
T:P

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 28.10.2009 10:46
Kirjoittaja Ambrosio
Selviäiskö se vuoto jos koeponnistaisi kannen jossain dieseli pajassa?
Nukkuis paremmin sen tiedon jälkeen ;-)

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 28.10.2009 22:00
Kirjoittaja ainur
Moottorikoneistamot osaa varmaan neuvoa mitä kantsii tehdä :)

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 27.12.2010 21:42
Kirjoittaja Ambrosio
Ajelin viime kesän Wonder weldillä tiivistetyllä kannella, se pelasi oikein hyvin, mutta enpä usko että näiden pakkasten jälkeen on enään tiivis. Nyt olisi UUSI sylinterinkansi löytynyt Tellukselta, ja Espoon veneosasta tarjottiin sitä suolaiseen hintaan-1500e 8o Onko mielestänne mitään järkeä investoida mokomaan koneeseen tommoista summaa? (lienee turha kysymys) Sinänsä sen muut osat lienee vahvaa tekoa, mutta... halkeileeko noi kannet vaikka olisi alusta asti glykolijäähdytys?
Koneenvaihto ei oikein myöskään innosta, ja toi 10hp on ihan ok. apukoneelle.
T;P

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 27.12.2010 22:32
Kirjoittaja Veli-Matti
Ainakin ne neljä, 2x10hp,45 ja 165hp, bemaria mihin olen törmännyt ovat olleet enemmän tai vähemmän kansiongelmaisia. Ongelma tosin voi olla käytössä eli pysähdyttäessä ei tasata tarpeeksi pitkällä tyhjäkäynnillä kannen/kansien lämpötiloja - autopuolella tämä ainakin on auttanut mm. 2,2l mazdoissa ja -80 luvun kutosvolvoissa ja -volkkareissa.

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 28.12.2010 14:07
Kirjoittaja Ambrosio
OK! -Hyvä tietää. Entäs se 1500e -Onko järkeä?

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 28.12.2010 15:23
Kirjoittaja stresspill
Eikai ne kannet tosta vaan halkeile, eiköhän se ole pidemmän suolakylvyn syy seurausta. Hinta kannesta on toki posketon, mutta muita varaosia saakin sitten edullisesti muista kansivikaisista yksilöistä (esim minulta :D) Loppujen lopuksi pääsee kuitenkin halvemmalla, kuin kokonaan uuteen koneeseen investoimalla. 1500€ on kuites veneen omistamisessa vielä melko pieni kertainvestointi.

Kysys muuten kantta tuolta Hatz-dieseliltä, jos veneosalla on uusi kansi, niin luulis semmoisen löytyvän Hatziltakin.
Ja jos pakosarja on kunnossa (senkin saa vielä uutena Saksasta samoihin hintoihin) tuolla saisi koneeseen varmasti 20 vuotta lisää käyttöikää.

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 28.12.2010 21:38
Kirjoittaja hb-77
en kyllä uhraisi rahaa yhtään tuohon. eihän se uutenakaan maksanut 1500€ kun ne möi tosi halvalla pois viimiset romut. käy tapimer oy katsomassa niiten pikku merikonetta. menee suoraan bmw tilalle ja hinta 3200€ se on uusi .

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 28.12.2010 23:07
Kirjoittaja Veli-Matti
Kyllä ne vaan halkeilee...

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 29.12.2010 2:16
Kirjoittaja Ambrosio
Uskotaan, uskotaan! |+|
Ostan sen Nannin tai vastaavan sitten jos ja kun nykyinen kansi sanoutuu irti.
Hyvää loppuvuotta!

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 08.03.2011 22:33
Kirjoittaja Donna 28
Tuli yksi Bemari vastaan D 190 tarkemmin sanotuna; siinä olisi kaikki lauhduttimet ja kytkinkin vielä valmiina ja ollut ns. puolilikuvassa veneessä Koneremonttia on tehty. Mikä paikka näissä tarkalleen sanottuna laukeaa ja paljonko ne kestää korjauksen jälkeen ajoa.
Donna 28 :)

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 09.03.2011 12:35
Kirjoittaja Veli-Matti
Kannet. Kestävät takuuvarmasti ainakin yhden ajokerran ja koneen jäähtymisen - no ei nyt (ehkä) sentään mutta minä kyllä pysyisin mahdollisimman kaukana bemareista - varsinkin käytetyistä ja "remontoiduista".

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 10.03.2011 11:49
Kirjoittaja Ambrosio
AMEN brother!

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 15.03.2011 20:24
Kirjoittaja Donna 28
Unohdetaan se veljet.
Donna 28

Re: Nyt se Bemari sitten teki sen!

Lähetetty: 16.03.2011 0:16
Kirjoittaja Ambrosio
Hallelujah!