Mulla oli Bella Delphiinissä tehdasasennuksena Vetuksen pönttö, jossa oli tulo ja lähtö yläreunassa. Kun pakoletku lähti koneesta alas, nousi pönttöön, laski pöntön jälkeen taas alas ja nousi taas ylös, ylittääkseen jääkaapin, sitten vasta kohti peräpeiliä. Systeemi oli sikäli päin /C:ttä, että pakoletkussa oli kolmessa kohtaa litratolkulla vettä, jota Yanmar 4JH2 joutui lykkäämään eteen päin, sillä seurauksella, ettei ahdin toiminut pakovastuksen takia niinkuin pitäisi. Tästä taas oli seurauksena nokinen peräpeili. Oikaisin nuo kaikki nousevat kohdat ja tein jääkaapin ja komeron seinän väliin 90mm kauluksen, näin sain pakoletkun kulkemaan jääkaapin takaa alhaalla. Nyt pakoletku kulkee koko matkan lievästi laskien kohti peräpeiliä. Äänenvaimentimeksi juuri ennen peräpeiliä tein happiksesta pöntön, jonka tulo ja lähtö ovat eripuolilla päätyjä ja 1/2 väliseinän sisälle, johon pakokaasut+merivesi ensin törmäävät. Tässä pöntössä on tyhjäkäynti äänet voimakkaammat, kuin vanhassa, mutta ajokierroksilla se on yhtä hiljainen, kuin vanha. Peräpeili on pysynyt puhtaana, joten ahdin toimii niin kuin kuuluukin. Hintaa pöntölle kertyi 15€. Tämä Bella on vm.-91, mahtaako Bellaboatsin suunnittelijat tehdä vielä samanlaisia suunnittelumokia tilojenkäyttön varjolla, varmaan sillä niillä on työllistävä vaikutus, niinkuin Volvonkin sunnittelulla
