Wikströn AC-M (2-3HP) onkelma..
Lähetetty: 18 Heinä 2009 21:29
Terve
Alkaa huumori olla tiukassa... 8\
Wikström AC-M 2-3HP kone ei suostu käynnistymään lämpimänä, jos on kerennyt huilata tuollaiset 1/2 tuntia.
Laite on siis kampikäynnisteinen magneettosytkällä oleva sivuventtiili yksipyttyinen.
Tässä yksilössä on juuri uudelleenrakennettu magneetto ja alkuperäinen kaasari vaihdettu modernimpaan. Venttiilit on hiottu kevyesti ja koneessa on puristukset tallella.
Magneetto on Boshin suoravetoinen, elikkäs ei laukaisumagneetto.
Magneeton (sytkän) olen virittänyt niin, että kärjet aukeaa (sytkä myöhäisellä) juuri yläkuolokohdan jälkeen.
Kylmänä kone lähtee käyntiin seuraavasti:
Bensahana auki, kaasarin ryyppyläppä kiinni ja pari heittoa, kunnes yskähtää, sitten napakka heitto ja tada... Tök-sss-pof-tök-sss-pof...
Kuumana ilman huilia lähtee ilman ryyppyä ekalla tai tokalla heitolla..
JOS kone on kerennyt huilia tuollaiset puoli tuntia, niin käynnistyminen on tuskaa tai ei onnistu ollenkaan. Kone ampuu kaasariin napakasti, mutta ei suostu käynnistymään.
Erilaisilla ennakon asetuksilla saa ampumisen laatua muuteltua, mutta ei poistetua. Olen jopa onnistunut liiallisella ennakolla saamaan koneen napauttamaan terävästi sormille (oikea nimetön murki ja vasemmassa kova tälli).
Tänään veivaamista jatkettiin niin kauan, kuin sormia riitti ja sitten tultiin hinaamalla kotiin Viikinsaaresta.
Kone käy erittäin hyvin, kunhan suostuu aloittamaan. Seokset sain ruuvattua aikas kohdilleen ja ennakon sopivuuden kuulee korvalla.
Onko herroilla puuvenekörmyillä ideoita korjaustoimien lähtökohdaksi?
T
Risto
Alkaa huumori olla tiukassa... 8\
Wikström AC-M 2-3HP kone ei suostu käynnistymään lämpimänä, jos on kerennyt huilata tuollaiset 1/2 tuntia.
Laite on siis kampikäynnisteinen magneettosytkällä oleva sivuventtiili yksipyttyinen.
Tässä yksilössä on juuri uudelleenrakennettu magneetto ja alkuperäinen kaasari vaihdettu modernimpaan. Venttiilit on hiottu kevyesti ja koneessa on puristukset tallella.
Magneetto on Boshin suoravetoinen, elikkäs ei laukaisumagneetto.
Magneeton (sytkän) olen virittänyt niin, että kärjet aukeaa (sytkä myöhäisellä) juuri yläkuolokohdan jälkeen.
Kylmänä kone lähtee käyntiin seuraavasti:
Bensahana auki, kaasarin ryyppyläppä kiinni ja pari heittoa, kunnes yskähtää, sitten napakka heitto ja tada... Tök-sss-pof-tök-sss-pof...
Kuumana ilman huilia lähtee ilman ryyppyä ekalla tai tokalla heitolla..
JOS kone on kerennyt huilia tuollaiset puoli tuntia, niin käynnistyminen on tuskaa tai ei onnistu ollenkaan. Kone ampuu kaasariin napakasti, mutta ei suostu käynnistymään.
Erilaisilla ennakon asetuksilla saa ampumisen laatua muuteltua, mutta ei poistetua. Olen jopa onnistunut liiallisella ennakolla saamaan koneen napauttamaan terävästi sormille (oikea nimetön murki ja vasemmassa kova tälli).
Tänään veivaamista jatkettiin niin kauan, kuin sormia riitti ja sitten tultiin hinaamalla kotiin Viikinsaaresta.
Kone käy erittäin hyvin, kunhan suostuu aloittamaan. Seokset sain ruuvattua aikas kohdilleen ja ennakon sopivuuden kuulee korvalla.
Onko herroilla puuvenekörmyillä ideoita korjaustoimien lähtökohdaksi?
T
Risto