Volvo MD5B vesivuoto
Lähetetty: 06 Heinä 2009 00:17
Jaahas, viime syksynä otin Volvo MD5B:stä (raakavesijäähdytys) kannen irti kun löysin kopan sisältä harmaaksi mennyttä oljyä joka oli kuurautunut seinille. Myös öljyntäyttöputken suulla oli samaa harmaata kuraa. Ajattelin että kansi on todennäköisin vaihtoehto veden/kosteuden pääsemiselle öljyn sekaan. Kansi koeponnistettiin ja venttiilien pinnat koneisteettiin ja kansi ajattiin tasaiseksi. Nyt sama homma näyttäisi jatkuvan.
Aloin miettimään seuraavaksi todennäköisintä vaihtoehtoa ja mieleeni tuli vesipumpun akselin tiivisteiden falskaaminen. Katso räjäytyskuva http://www.marinepartseurope.com/en/vol ... 15001.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuota kautta mielestänne arvoisat moottorimiähet mahdollista veden vuoto - tai on varmasti mutta kuinka todennäköisenä asiaa pidätte? Tulisiko kenties muuta paikkaa mieleen?
Niin ja pakokaasut eivät ole valkoista tai sinistä vaan ihan normaalit tai kenkää annettaessa mustat, joten siltä puolelta kaikki pitäisi olla ookoo. Huomasin kylläkin että koneen käynnistyttyä on havaittavissa pientä öljypäästöä veden pinnalla. Siis tosi pientä. Ja kun kerran pakokaasut ookoo, niin voinen siitä päätellä ettei palotilaan pääse vettä - ja kun pakoputkesta silti tulee hieman öljyä vedenpinnalle, yritin järkeillä että öljyä pääsee vesipumpun akselin ohi jäähdytysveteen ja sitä kautta myös pakoputken kautta veden pinnalle. Onko tämä mielestänne loogista?
PS. Ei kyllä oo iso tai kallis vaiva vaihtaa tiivistegummeja mutta kunhan nyt arvuuttelen:)
Aloin miettimään seuraavaksi todennäköisintä vaihtoehtoa ja mieleeni tuli vesipumpun akselin tiivisteiden falskaaminen. Katso räjäytyskuva http://www.marinepartseurope.com/en/vol ... 15001.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuota kautta mielestänne arvoisat moottorimiähet mahdollista veden vuoto - tai on varmasti mutta kuinka todennäköisenä asiaa pidätte? Tulisiko kenties muuta paikkaa mieleen?
Niin ja pakokaasut eivät ole valkoista tai sinistä vaan ihan normaalit tai kenkää annettaessa mustat, joten siltä puolelta kaikki pitäisi olla ookoo. Huomasin kylläkin että koneen käynnistyttyä on havaittavissa pientä öljypäästöä veden pinnalla. Siis tosi pientä. Ja kun kerran pakokaasut ookoo, niin voinen siitä päätellä ettei palotilaan pääse vettä - ja kun pakoputkesta silti tulee hieman öljyä vedenpinnalle, yritin järkeillä että öljyä pääsee vesipumpun akselin ohi jäähdytysveteen ja sitä kautta myös pakoputken kautta veden pinnalle. Onko tämä mielestänne loogista?
PS. Ei kyllä oo iso tai kallis vaiva vaihtaa tiivistegummeja mutta kunhan nyt arvuuttelen:)