Sivu 1/1
Wikströmin moottori
Lähetetty: 01 Heinä 2009 12:36
Kirjoittaja jeputar
Hyvää päivää..vasta-alkaja ilmoittautuu seuraavanlaisen ongelman kanssa...

Saimme appi-ukolta veneen ja moottorina on wikström vuosimallia n.70,2w ja siinä on ongelmana se,että sillä menee öljyt ja vesi sekaisin ja näin olen ymmärtänyt mieheni puheista,että siihen on vaihdettu vesipumppu,kannentiivisteet,tulpat ja toinen lohko

Osaisiko joku auttaa?Mikä siinä on vikana?

Harmittaa,kun vene seisoo laiturissa,kaunis kesä menee hukkaan,kun ei uskalla ajella!! 8\
Re: Wikströmin moottori
Lähetetty: 01 Heinä 2009 15:53
Kirjoittaja suoraa_huutoa
Moi,
En ole mikään ekspertti, mutta vesipumpusta voi tosiaan päästä vesi koneeseen, mutta jos se on jotarkistettu niin ensimmäisenä mieleen tulisi juurikin kannen tai lohkon halkeaminen tai puhkiruostuminen.
Vikkeen saa hyvin osia varmasti täältä ja uusiakin saa vaasan moottorista.
-MAtti
Re: Wikströmin moottori
Lähetetty: 01 Heinä 2009 16:06
Kirjoittaja jerkkuli
Kokeile ottaa käynnissä vuorotellen sytytystulpat irti ja haljenneen kannen puolelta tulee vesihöyryä/vettä.Pieni reikä ei vielä paljon haittaa käyntiä muttaa sotkee öljyt.
Re: Wikströmin moottori
Lähetetty: 02 Heinä 2009 06:36
Kirjoittaja jeputar
Kiitoksia nikseistä!

Nyt hätistämään ukkoa veneen kimppuun!

Re: Wikströmin moottori
Lähetetty: 02 Heinä 2009 08:14
Kirjoittaja pellamo
Jos kuitenkin tutkisitte vesipumpun stefojen kunnon vaikka pumppu onkin vaihdettu.
Onko se uusi?
Myös imu/pakosarjan tiivisteen välistä voipi vesi päästä venttiilinnostimien aukon kautta öljytilaan.
Onko ollut mitään mahdollisuutta että vesi olis ulkopuolelta mennyt vaikkapa mittatikun juuresta(sade tai ulosvuotava jääh.vesi)tai vesilastissa esim.potkuriakselin päästä....kaikki tämä on nähtyä ei keksittyä 80
Vettähän ei montaa tippaa tarvi niinkään pieneen öljymäärään kun se jo harmaantuu.
Re: Wikströmin moottori
Lähetetty: 10 Heinä 2009 01:09
Kirjoittaja jkatainen
omassa w-2 :ssa oli samaa vikaa, vuoti kovasti vettä toiseen pyttyyn, vikaa haettiin kannentiivisteen vaihdolla ja kannen oikaisulla, nämä vähensivät vuotoa hieman muttei riittävästi. viimeisemmäksi tarkistin pakosarjan ja pytyn välisen tiivisteen joka olikin melko hapero (ongelmakohta löytyi, imusarjan yläpuolella menee sentin päässä vesikanava josta vuotaa haperon tiivisteen aikaansaamana vettä imusarjalle sekä venttilin jousistoon ---> tätä kautta myös öljyn sekaan) eli jos ei vielä ole teillä vikaa löytynyt suosittelen pakosarjan irroitusta ja kunnon tiivistematosta vuolemalla uudet tiivisteet väliin, siis kummankin pytyn tiivisteet samalla kertaa koska voi tulla korkeuseroja uuden ja vanhan tiivisteen välille...
su lomille, uuden tankin kiinnitys ja kuukausi saimaalla....