Hei!
Kuusimetrinen puupaattini on muuten hyvassa kuosissa mutta Wikki alkaa vieda hermot... mika olisi W1:lle hyva korvaava saman kokoinen/ tehoinen moottori, joka olisi astetta modernimpi ja varmatoimisempi?
Jarkko/ Pori
VAIHTOEHTO W1:LLE
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23 Touko 2009 02:54
- Paikkakunta: Pori/Hki
- Viesti:
-
- Viestit: 755
- Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
- Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu
Sydäntä riipaiseva kysymys...että wikkeä korvaava kone:-)
Taitaa valikoima pomsahtaa suoraan ykspyttysiin diiseleihin (Volvo,Yanmar,BMV..)Kiinalaisethan kauppas vastikään uutta pientä ja muistaakseni halpaa diiseliä merivaihteineen.Eikös hb-77 kaupannut juuri näillä sivuilla pikku BMV:tä?
Taitaa valikoima pomsahtaa suoraan ykspyttysiin diiseleihin (Volvo,Yanmar,BMV..)Kiinalaisethan kauppas vastikään uutta pientä ja muistaakseni halpaa diiseliä merivaihteineen.Eikös hb-77 kaupannut juuri näillä sivuilla pikku BMV:tä?
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Ei Wikkeä voi korvata millään - korkeintaan vastaavan ikäisellä toisella lättäpäällä. Muistaakseni Albinilla on suht moderni yksipyttynen lättäpää ja niitä liikkuu varmasti hurrien markkinoilla...
Mutta kyllä se W1 taitaaolla lättäpäistä moderneimpia koska sitä on valmistettu virallisesti vuoteen 1975.
Sitten mennäänkin ilmajäähdytteisiin bensiinimoottoreihin ja ne on mitä on - Honda on niistä paras ja sitä saa asennusvalmiina paketteina käytettynäkin.
Semmoisia päkyttäjiähän ne ilmajäähdytteiset on...
Kipinä ja Vire kaksitahtisista...
Sitten on nuo 1 pyttyset dieselit Yammut, Bemarit, sun muut niin kuin Pellamo jo kertoikin. Yammun raakavesijäähdytteiset alkaa olemaan lähes poikkeusetta kansista sököjä tai lähes sököjä ja uusi kansi maksaa tonnin eikä hitsaaminenkaan oikein onnistu erikoisen valurautaseoksen takia.
Bemareita pidetään ainakin meilläpäin hemmetin epäluotettavina koneina pienimmästä isompaan heikkojen kansien takia - nekin on tonnin pintaa kappale mutta niitä taas pystyy hitsaamaan joka pajassa mutta ne kun tahtoo haljeta seeteiltä niin vaatii koneistuksen.
Eli - kunnostuta se Wikke tai osta kunnostettu vastaava... ;-(
Luotettavuutta parannat kaikkein parhaiten hommaamalla varamagneeton ja pienen "purajakokoa"-harjoittelun vain käy melkein koneen käydessä tai no ei nyt ihan mutta muutamassa minuutissa...
Tai sitten tuosta vaan: http://www.mepratuote.fi/index.php?mepra_id=311
Mutta kyllä se W1 taitaaolla lättäpäistä moderneimpia koska sitä on valmistettu virallisesti vuoteen 1975.
Sitten mennäänkin ilmajäähdytteisiin bensiinimoottoreihin ja ne on mitä on - Honda on niistä paras ja sitä saa asennusvalmiina paketteina käytettynäkin.
Semmoisia päkyttäjiähän ne ilmajäähdytteiset on...
Kipinä ja Vire kaksitahtisista...
Sitten on nuo 1 pyttyset dieselit Yammut, Bemarit, sun muut niin kuin Pellamo jo kertoikin. Yammun raakavesijäähdytteiset alkaa olemaan lähes poikkeusetta kansista sököjä tai lähes sököjä ja uusi kansi maksaa tonnin eikä hitsaaminenkaan oikein onnistu erikoisen valurautaseoksen takia.
Bemareita pidetään ainakin meilläpäin hemmetin epäluotettavina koneina pienimmästä isompaan heikkojen kansien takia - nekin on tonnin pintaa kappale mutta niitä taas pystyy hitsaamaan joka pajassa mutta ne kun tahtoo haljeta seeteiltä niin vaatii koneistuksen.
Eli - kunnostuta se Wikke tai osta kunnostettu vastaava... ;-(
Luotettavuutta parannat kaikkein parhaiten hommaamalla varamagneeton ja pienen "purajakokoa"-harjoittelun vain käy melkein koneen käydessä tai no ei nyt ihan mutta muutamassa minuutissa...
Tai sitten tuosta vaan: http://www.mepratuote.fi/index.php?mepra_id=311
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Moi!
Vai on W1 käynyt liian hankalaksi? Sellaista se on, ikäähän niillä jo on. W-sarjalainen kyllä käy ja pelaa mielettömän hyvin, mutta siinä on se oma puuhansa. Tosin se puuhailu on mun mielestä just se homman pointti..
Näyttävät nuo uudet dieselit hienoilta koneilta, mutta taitaa olla hintaakin aika paljon. Toisaalta sen veneen voi pitkään myydä moottorin hinnalla, jos joutuu veneen myymään. Dieselissä on se hyvä puoli, että on sentään merikoneeksi suunniteltu, kuten Wickströmkin. Ne erilaiset ilmajäähdytteiset säkättimet sopivat kyllä hyvin omaan käytöönsä - ruohonleikkuuseen... :=D
Mikä siinä W1:ssä eniten tökkii?
Vai on W1 käynyt liian hankalaksi? Sellaista se on, ikäähän niillä jo on. W-sarjalainen kyllä käy ja pelaa mielettömän hyvin, mutta siinä on se oma puuhansa. Tosin se puuhailu on mun mielestä just se homman pointti..
Näyttävät nuo uudet dieselit hienoilta koneilta, mutta taitaa olla hintaakin aika paljon. Toisaalta sen veneen voi pitkään myydä moottorin hinnalla, jos joutuu veneen myymään. Dieselissä on se hyvä puoli, että on sentään merikoneeksi suunniteltu, kuten Wickströmkin. Ne erilaiset ilmajäähdytteiset säkättimet sopivat kyllä hyvin omaan käytöönsä - ruohonleikkuuseen... :=D
Mikä siinä W1:ssä eniten tökkii?