VAIHTOEHTO W1:LLE

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
yargoo
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Touko 2009 02:54
Paikkakunta: Pori/Hki
Viesti:

VAIHTOEHTO W1:LLE

Viesti Kirjoittaja yargoo » 24 Touko 2009 05:07

Hei!

Kuusimetrinen puupaattini on muuten hyvassa kuosissa mutta Wikki alkaa vieda hermot... mika olisi W1:lle hyva korvaava saman kokoinen/ tehoinen moottori, joka olisi astetta modernimpi ja varmatoimisempi?

Jarkko/ Pori

pellamo
Viestit: 755
Liittynyt: 14 Touko 2009 21:12
Paikkakunta: surkia merikaapunni Oulu

Viesti Kirjoittaja pellamo » 24 Touko 2009 09:38

Sydäntä riipaiseva kysymys...että wikkeä korvaava kone:-)
Taitaa valikoima pomsahtaa suoraan ykspyttysiin diiseleihin (Volvo,Yanmar,BMV..)Kiinalaisethan kauppas vastikään uutta pientä ja muistaakseni halpaa diiseliä merivaihteineen.Eikös hb-77 kaupannut juuri näillä sivuilla pikku BMV:tä?
Tarkka suunnittelu "tappaa" luovuuden ja haaskaa värkkäilyaikaa..

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 24 Touko 2009 11:42

Ei Wikkeä voi korvata millään - korkeintaan vastaavan ikäisellä toisella lättäpäällä. Muistaakseni Albinilla on suht moderni yksipyttynen lättäpää ja niitä liikkuu varmasti hurrien markkinoilla...

Mutta kyllä se W1 taitaaolla lättäpäistä moderneimpia koska sitä on valmistettu virallisesti vuoteen 1975.

Sitten mennäänkin ilmajäähdytteisiin bensiinimoottoreihin ja ne on mitä on - Honda on niistä paras ja sitä saa asennusvalmiina paketteina käytettynäkin.
Semmoisia päkyttäjiähän ne ilmajäähdytteiset on...

Kipinä ja Vire kaksitahtisista...

Sitten on nuo 1 pyttyset dieselit Yammut, Bemarit, sun muut niin kuin Pellamo jo kertoikin. Yammun raakavesijäähdytteiset alkaa olemaan lähes poikkeusetta kansista sököjä tai lähes sököjä ja uusi kansi maksaa tonnin eikä hitsaaminenkaan oikein onnistu erikoisen valurautaseoksen takia.
Bemareita pidetään ainakin meilläpäin hemmetin epäluotettavina koneina pienimmästä isompaan heikkojen kansien takia - nekin on tonnin pintaa kappale mutta niitä taas pystyy hitsaamaan joka pajassa mutta ne kun tahtoo haljeta seeteiltä niin vaatii koneistuksen.

Eli - kunnostuta se Wikke tai osta kunnostettu vastaava... ;-(

Luotettavuutta parannat kaikkein parhaiten hommaamalla varamagneeton ja pienen "purajakokoa"-harjoittelun vain käy melkein koneen käydessä tai no ei nyt ihan mutta muutamassa minuutissa...


Tai sitten tuosta vaan: http://www.mepratuote.fi/index.php?mepra_id=311
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

MÖsteri
Viestit: 1239
Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja MÖsteri » 24 Touko 2009 16:36

Moi!

Vai on W1 käynyt liian hankalaksi? Sellaista se on, ikäähän niillä jo on. W-sarjalainen kyllä käy ja pelaa mielettömän hyvin, mutta siinä on se oma puuhansa. Tosin se puuhailu on mun mielestä just se homman pointti..

Näyttävät nuo uudet dieselit hienoilta koneilta, mutta taitaa olla hintaakin aika paljon. Toisaalta sen veneen voi pitkään myydä moottorin hinnalla, jos joutuu veneen myymään. Dieselissä on se hyvä puoli, että on sentään merikoneeksi suunniteltu, kuten Wickströmkin. Ne erilaiset ilmajäähdytteiset säkättimet sopivat kyllä hyvin omaan käytöönsä - ruohonleikkuuseen... :=D

Mikä siinä W1:ssä eniten tökkii?

Vastaa Viestiin