Sivu 1/1
Dieselin lisäaine X-1R
Lähetetty: 20 Touko 2009 07:54
Kirjoittaja Veli-Matti
Olin tuossa yhtenä päivänä Diesel-Turusen tiskillä roplamassa Volvo Penta 2003T:n siirtopumppua ja siinä odotellessa katseeni kiinnittyi hyllyssä oleviin lisäainepulloihin. Tiukkamielipiteeni näistä on ollut että täyttä humpuukia lukunottamassa Forte moottorinpesuainetta.
Tiskillä oli "Ite" Turunen ja siinä kyselin tuosta lisäaineesta ja hän meinasi että toimii joten ostin sitä litran pullon. Ja löräytin sen 0,1% satsin tankkiin heti pihalla.
Nyt autolla on rullattu reilut 200km ja kun tähän asti vanha ja rääkätty (350tkm) Madzani on pöläytellyt aamusella melkoisesti savua heti käynnistyksen jälkeen niin tänään ei enää pölähtänyt. Paku menee päästötesteistä heittämällä läpi joten ei siellä isoa vikaa voi olla.
Eli voi jopa olla että lisäaine toimii ja jos tuo aamupölähtely tosiaankin loppuu niin taidan löräyttää sitä myös Dejah Thoriksen tankkiin vaikkei se pöläyttelekkään...
Lähetetty: 20 Touko 2009 09:23
Kirjoittaja Notreal
Minäkin olen tuumaillut, että käytän dieselin joukkoon jonkin
lisäaineen, jos vaikka käynnistyssavut hieman vähenisi.
Öljypuolella annoinkin koneille syksyllä Forte-käsittelyn.
Lähetetty: 20 Touko 2009 16:30
Kirjoittaja pekkosbill
työn ja ammatin puolesta voin todeta että forten aineet tosiaan on toimivia, ainaki ac:llä stp:llä on jotain vastaavanlaisia aineita.
Lähetetty: 20 Touko 2009 21:24
Kirjoittaja petrooli
Moottoreille homeopatiaa:)
Lähetetty: 20 Touko 2009 23:49
Kirjoittaja Veli-Matti
Sitäkin se saattaa olla

Lisäaineet
Lähetetty: 21 Touko 2009 22:14
Kirjoittaja Donna 28
Kyllä te pojat olette sokeita, ainakin minun vaimoni on paljon paremman näköinen, kun se on aamulla puoli tuntia laittanut lisäaineita, kyllä kaikkiin vanhoihin kannattaa kokeilla, ei ne yleensä pahenna.
Niin kuin esimerkiksi minun sätkäni, laitan siihen tankkauksen yhteydessä jotain lyijypitoista lisäainetta ja kyllä se käy ja kukkuu paremmin kuin ilman.
Donna 28
Lähetetty: 21 Touko 2009 23:20
Kirjoittaja pellamo
Kakstahtiöljyä loraus joka tankilliseen ja välillä kunnon pitkää lämpimänä ajoa kierrosluvun ylärajoilla niin ei tarvi "lumenea" lisätä:-)
Lähetetty: 21 Touko 2009 23:26
Kirjoittaja Veli-Matti
Mihin sitä 2T öljyä tarvitaan kun diesel itse asiassa on öljyisempää kuin 2T-bensiini? Pumpun voiteluun sitä ei ainakaan tarvita...
Kerosiini on sitten erikseen kun se on täysin öljytöntä polttonestettä.
Lähetetty: 22 Touko 2009 00:00
Kirjoittaja ovainika
Testasivat telkkarissa noita bensaan lisättäviä aineita auton moottoriin, hämmästyttävää tasalaatuisuutta niistä löytyi: Jokainen neljästä aineesta vähensi huipputehoa 2 hp.
Lähetetty: 22 Touko 2009 07:54
Kirjoittaja pellamo
Sama mies joka Veli-Matille on aineen myynyt suositteli minulle vanhahkoon dieseliin(indenor) 2T öljyä juuri pumpun ja suuttimien voitelun takia.On kuulemma nykyiset diesellaadut "kuivempia" kuin ennen.
Jospa se lisäaine puhdistaa sitten karstaisia suuttimen nokkia kun auton koneethan varsinkin "kaupunkiajossa" nokeentuu väkisinkin.
Lähetetty: 22 Touko 2009 09:41
Kirjoittaja Veli-Matti
Minä aloin funtsimaan tuota 2T-öljyä lisäaineena ja siinähän on, varsinkin laadukkaammissa, kaikenmaailman tuhkautumisen- ja korroosiosuojaaineita ja mitä muita ärhäppejä kaikkea liekkään.
No sitä samaa "homeopaattista hoitoa" kumminkin
Ja kun kerran "Ite" Turunen on suositellut niin kyllä se täytyy uskoa.
On se semmoinen velho että kummastuttaa. Mulla halkesi pakusta kansi ja se vaihdetiin uuteen. Kovasta säätämisestä huolimatta kone nakutti, savutti ja vei löpöä kuin isokin tavara-auto. Sitten vein korjaamon piikkiin auton Mazdan maahantuojalle eikä kummentunut - kaikki on kuulemma kohdillaan ja niin kuin pitää.
Lopuksi vein Turuselle ja alkoi pelittämään - ainoastaan pieniä korvakuulosäätöjä kuulemma... Senkin laskun kiikutin pienestä koosta huolimatta korjaamolle.
Korjaamolla ja maahantuojalla vaan tuijoteltiin hienoja mittareita ja heittokelloja eikä itse asiassa tajuttu koko koneesta mitään