Potkuriakselin pituussuuntainen laakerointi (Wickström)
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 12 Elo 2008 12:58
- Paikkakunta: Oulu
Potkuriakselin pituussuuntainen laakerointi (Wickström)
Ostin omaan projektiini W2:ssa olleen akseliston. Akseli, potkuri, taliboksi, vannasputki ja perälaakeri. Nyt kun tuota tarkastelin niin huomasin että potkuri on selvästi tukeutunut perälaakeria (messinkiä taitaa olla) vasten ajosssa. Mites tämä nyt on? Eikös vaikkapa W1:ssä painelaakeri ole siellä vaihteistossa. Eli onko tuo on ollut väärin asennettu? Pitääkö olla väli potkurin ja perälaakerin välissä? Valistakaapa aloittelijaa.
- Simon
- Viestit: 958
- Liittynyt: 22 Maalis 2007 23:27
- Paikkakunta: Kaskinen
Kyllä näin on, potkurin ja ulkolaakerin välissä pitää olla noin viiden millin rako.
On saattanut Wikin puristettava laippa antaa periksi (yleensä kyllä pyörähtää siinä vaiheessa akselillakin), joten alunperin melko varmasti asennusvirhe.
Korjausehdotus: löysää laipasta kuusiokolopultit ja siirrät akselia mainitsemani millit taaksepäin.
Jos kone on kumityynyillä tulee tuon välin olla ainakin 10 milliä.
On saattanut Wikin puristettava laippa antaa periksi (yleensä kyllä pyörähtää siinä vaiheessa akselillakin), joten alunperin melko varmasti asennusvirhe.
Korjausehdotus: löysää laipasta kuusiokolopultit ja siirrät akselia mainitsemani millit taaksepäin.
Jos kone on kumityynyillä tulee tuon välin olla ainakin 10 milliä.