Wikström 4 20-23 hv vm.1940
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Touko 2008 21:03
- Paikkakunta: tampere
Wikström 4 20-23 hv vm.1940
Ostamassani veneessä on moinen moottori.Edes Googlettamalla ei juuri löydy tietoa koneesta.Mitä kone painaa,kuinka yleinen venekäytössä.y.m.
Kaikki tieto tervetullutta.
Kaikki tieto tervetullutta.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Mahtaisko tästä olla apuva http://digi.lib.helsinki.fi/pienpainate ... urrFrame=1
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Touko 2008 21:03
- Paikkakunta: tampere
viewtopic.php?p=44159&highlight=#44159
Tuolla kuvia.Lisää otan kun saan veneen siirrettyä koti nurkille.
Vene ja kone ollut 27 vuotta venevajassa käyttämättömänä,nyt tarkoitus
saada paatti vesille jollakin aikataululla.
Tuolla kuvia.Lisää otan kun saan veneen siirrettyä koti nurkille.
Vene ja kone ollut 27 vuotta venevajassa käyttämättömänä,nyt tarkoitus
saada paatti vesille jollakin aikataululla.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Touko 2008 21:03
- Paikkakunta: tampere
Re: Wikström 4 20-23 hv vm.1940
Tuossa tyyppikilvessä koneen tyyppi on:P,tarkoittaa varmaan paikallismoottoria.Tietääkö kukaan venemoottorin ja
k.o moottorin eroavaisuuksia.Perusteellisen Googlauksenkaan tuloksena ei tietoa tunnu löytyvän.
k.o moottorin eroavaisuuksia.Perusteellisen Googlauksenkaan tuloksena ei tietoa tunnu löytyvän.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Re: Wikström 4 20-23 hv vm.1940
Kiinnostais nähdä myös veneen kuvia, Porissa oli n. v. -70 yksi nelos-Wickström paatti.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Touko 2008 21:03
- Paikkakunta: tampere
Re: Wikström 4 20-23 hv vm.1940
viewtopic.php?f=9&t=8824" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla tietoa ja kuvia veneestä.
Koneesta magneetto irti,laippa sen ja koneen välistä puuttuu.Koneessa roiskevoitelu,lasikupit voitelee nokkka-akselia ym.
Näiden ja muidenkin asioiden varmistamiseksi kyselen tietoja ennnenkuin yritän saada koneen käyntiin,Eli parempi katsoa
kuin katua.
Tuolla tietoa ja kuvia veneestä.
Koneesta magneetto irti,laippa sen ja koneen välistä puuttuu.Koneessa roiskevoitelu,lasikupit voitelee nokkka-akselia ym.
Näiden ja muidenkin asioiden varmistamiseksi kyselen tietoja ennnenkuin yritän saada koneen käyntiin,Eli parempi katsoa
kuin katua.
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Wikström 4 20-23 hv vm.1940
Kovia moottorin rakentajia ovat olleet. Ajatellaan maailmaa 1940. Kaikesta pula ja oli paljon muutakin tekemistä.
Sitten on kiva ajatella moottorin historiaa. Todennäköisesti sillä on myös ajaettu eikä meinattu.
Itselläni on kokemusta nelipyttyisestä Wikströmistä, jotain samoilta ajoilta. Siinä oli vielä käsiveivi sähköstartin lisäksi. Oli kaksoisytys. Muistan, että petroolilta bensalle pudottaminen piti tehdä ajoissa. Konetta oli hankala saada käymään hiljalleen petroolilla. Mutta pitkillä matkoilla kova peli. Yöllä kipinät vain sinkoilivat pyttyjen päällä.
Sitten on kiva ajatella moottorin historiaa. Todennäköisesti sillä on myös ajaettu eikä meinattu.
Itselläni on kokemusta nelipyttyisestä Wikströmistä, jotain samoilta ajoilta. Siinä oli vielä käsiveivi sähköstartin lisäksi. Oli kaksoisytys. Muistan, että petroolilta bensalle pudottaminen piti tehdä ajoissa. Konetta oli hankala saada käymään hiljalleen petroolilla. Mutta pitkillä matkoilla kova peli. Yöllä kipinät vain sinkoilivat pyttyjen päällä.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Re: Wikström 4 20-23 hv vm.1940
Mulla oli jäänyt aikaisempi kuvasivu katsomatta, hieno paatti. Porissa ollut nelos-Wickström oli suippoperäisessä veneessä ja oli ainoa tietämäni nelonen Porin seudulla, harvinainen näillä kulmilla. Mulla oli -67, 10-14 hv:n Wickström, jossa oli kartiokierteiset Champion tulpat, pakkasivat nokeentumaan, kun kartiokierteisissä tulpissa oli suppea lämpöarvo valikoima.