RB-kytkimen irroitus koneesta?
- Taade
- Viestit: 14
- Liittynyt: 11 Touko 2008 07:03
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
RB-kytkimen irroitus koneesta?
RB-kytkin pitäisi irroittaa Volvo B20 koneesta korjausta varten (luistaa eteenpäin ajettaessa) mutta saako kytkimen irti irroittamatta vauhtipyöränkoppaa?
Jos saa irti ilman vahtipyöränkopan irroitusta niin pitääkö irroittaa pultit (kuvassa)vihreän ja keltaisen nuolen kohdalta, vai onko vielä muualla irroitettavia pultteja?
http://www.kotkandatamix.fi/tatu/rb-kytkin.jpg
terv. Tatu
Jos saa irti ilman vahtipyöränkopan irroitusta niin pitääkö irroittaa pultit (kuvassa)vihreän ja keltaisen nuolen kohdalta, vai onko vielä muualla irroitettavia pultteja?
http://www.kotkandatamix.fi/tatu/rb-kytkin.jpg
terv. Tatu
- Taade
- Viestit: 14
- Liittynyt: 11 Touko 2008 07:03
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
- Taade
- Viestit: 14
- Liittynyt: 11 Touko 2008 07:03
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
- Taade
- Viestit: 14
- Liittynyt: 11 Touko 2008 07:03
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Kytkin on nyt purettuna. Toisesta varaosakoneestapa ei kytkin suostunut irtoamaan millään, tarvitsee ilmeisesti lekaa.
Kytkimestä löytyi 2 kartiota joista pienempi on enemmän kulunut. Isommassa näkyy vielä kitkapinnan urat. Kumpikohan on eteenpäinmentäessä käytössä , entä pakilla?
Voiko kuluneet laakerit vaikuttaa kytkimen luistamiseen?
keltaisella nuolella merkitty on se pienempi kitkapinta.
http://www.kotkandatamix.fi/tatu/kytkin.jpg
Kytkimestä löytyi 2 kartiota joista pienempi on enemmän kulunut. Isommassa näkyy vielä kitkapinnan urat. Kumpikohan on eteenpäinmentäessä käytössä , entä pakilla?
Voiko kuluneet laakerit vaikuttaa kytkimen luistamiseen?
keltaisella nuolella merkitty on se pienempi kitkapinta.
http://www.kotkandatamix.fi/tatu/kytkin.jpg
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Se pienempi on eteenpäin ja suurempi jossa on hampaat sisäpuolella pakki, mutta syyllinen on se kolmas pienin kartio. Siihen lisää tavaraa, niin toimii. Eikös se uppoa aika syvälle sen keltanuolisen kartion sisään ja ole ihan kiiltäväksi kulunut -siksi se myös luistaa. Sitä mustaa kitkapintaa on vissiin ihan vielä jäljellä pariksikymmeneksi vuodeksi. Se laakeri ei käsittääkseni voi mitenkään hommaan vaikuttaa. Samaa kytkintä käytetään vissiin isoissakin MD koneissa, joten se kyllä kestää melkein mitä vaan. Itselle ainakin juuri sen laakerin koko herätti luottamusta. Btw. on mukavan pehmoinen kytkin tuo RB -ei ryskää niinkuin uudemmat kytkinlevyillä,
ps. en sitten ole ollenkaan "alan miehiä", joten puhun vaan omasta kokemuksesta ja voi olla väärääkin tietoa.
T: Panu
ps. en sitten ole ollenkaan "alan miehiä", joten puhun vaan omasta kokemuksesta ja voi olla väärääkin tietoa.
T: Panu