Sivu 1/2
Wickströmin kytkin..
Lähetetty: 09 Elo 2004 23:40
Kirjoittaja Vieras
Tuolla aiemmin foorumissa kyselin Wikken vaihtamista jopa uuteen dieseliin mutta päädyin sitten hyvien mielipiteiden jälkeen siihen lopputulokseen että wanhassa wara parempi, warsinkin jos sen wanhan saa sähköstartilla... :) Ja kyseessähän oli W-1 ..
Tällaista säätöä täytyisi kuitenkin tälle kesälle Wanhaan Häneen tehdä: kytkin on sen verran säädöistä pielessä että pyörittää potkuria tyhjäkäynnillä vähän eteenpäin, sen verran että laiturissa mennään kuitenkin hiukka eteenpäin, vaikeuttaa kiinnittymistä, muistaakseni siellä vaihteen neliruuvisen kannen alla oli jokin vipstaaki-ruuvi jota väännettiin johonkin suuntaan? Vaihdevivun viereinen vaikutti kait herkkyyteen?
timo
Lähetetty: 10 Elo 2004 11:04
Kirjoittaja Jape
Ulkoa säädetään se, että ei pyöri vapaalla ja sisältä säädetään pakkojen kireys.
Lähetetty: 10 Elo 2004 12:56
Kirjoittaja kimmo
Mites muuten velvetin nestekytkin.Onkos normaalia ,että akseli pyörii tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa vapaalla?
Kimmo
Lähetetty: 10 Elo 2004 13:13
Kirjoittaja Vieras
Mistä wikussa säädetään niin, että pakki ottaa paremmin kiinni? Minulla pitää nojata hartaasti taaksepäin keppiä, jotta pakki ottaa kiinni. Sellainen se on ollut vuosia, mutta tänä kesänä pahempi. Eteenpäin keppi pysyy asiallisesti kiinni pitämättä kytkettynä.
Lähetetty: 11 Elo 2004 08:53
Kirjoittaja kojote
Itse sain wiken pakin toimimaan ok säätämällä vaihdevivun vieressä laatikon ulkopuolella olevaa ruuvia. Säätö oli hyvin herkkä!
Mulla ei pysynyt viime vuonna eteen-vaihde päällä kun vapautti kaikki 11hv:tä ja sen säätö tapahtui taas kopan sisältä...
Eli kansi auki kehällä oleva lukituslevyn pultti auki ja levy pois(varo ettei palikat putoo vaihteen pohjalle!) ja sitten kehää varovasti ruuvarilla tai vasaralla kireemälle esim. yksi tai kaksi pykälää ja lukituslevy takaisin paikoilleen.... kuulostaa vaikeelta mutta kun on kansi auki ja nämä sanat syöpyneenä takaraivoon niin homma on yksinkertainen....
Lähetetty: 13 Elo 2004 00:55
Kirjoittaja Saima
Pakin säädöstä: Sama ruuviko kuin mistä vapaalla pyörimistä säädetään? Vai löytyykö siitä useampia ruuveja, kun nämä vastaukset ovat kenties ristiriidassa keskenään? Ehkei kuitenkaan ole...
"Ulkoa säädetään se, että ei pyöri vapaalla ja sisältä säädetään pakkojen kireys."
Lähetetty: 13 Elo 2004 09:40
Kirjoittaja kojote
Sama ruuvi vaikuttaa molempiin, eli jos säädät vapaan kovin väljäksi eli siis helpoksi löytää, niin voipi olla että pakki ei pysy päällä mutta kun säätelet aikasi niin löytyy se kultainen keskitie jolloin pakki pysyy ja vapaa löytyy.... täähän on siis vain mun konstini ja tälläi sain oman kytkimen toimimaan enkä muita ruuveja ole löytänyt.
Jos joku tietää muita konsteja niin anti tulla lisää vihjeitä....
Lähetetty: 13 Elo 2004 10:45
Kirjoittaja Saima
Kiitos tiedosta. Säätämään siis vain, niin pakki ei vain puutu.
kojote kirjoitti:
Jos joku tietää muita konsteja niin anti tulla lisää vihjeitä....
Kuuluuko sen kepin kuitenkin olla sellainen, ettei pitämättä pysykään takaperin pyörimässä? Eteenpäin löytyy kyllä kuin normaali pykälä, klonks vain ja siinä mennään ilman käsiä :)
Lähetetty: 13 Elo 2004 10:59
Kirjoittaja kojote
Kyllä sekin lonksahtaa päälle ja pysyykin jos oikein säädetty... :-)
Lähetetty: 13 Elo 2004 11:02
Kirjoittaja Saima
Jummin jammin, minä kun luulin että se on tarkoituksella tuollainen. Ehkäpä minulla on kohta automaattipakki, kun ilman käsiä voi pysäytellä! Kyllä tekniikka on ihmeellistä. :-)
Lähetetty: 13 Elo 2004 11:08
Kirjoittaja kojote
Sellanen käytännön vihje vielä että kun saat pakin pysymään päällä ja kaasuakin vähän lisäät niin peruuttaminen on mukavaa....mutta: pidä ruorista kiinni! mulla ainakin lyö peräsimen poikittain niin että vaijerit soi ja rissat paukahtelee kun koittaa vähän vauhdikkaammin pakittaa( eipä satamamänöövereissä tarvihe mutta joskus saaresta lähtiessä sivutuulella haluaisi päästä rannan kivikoista pois vähän "polttamalla kumia" ennen kuin tuuli kääntää kiulua...)
Lähetetty: 13 Elo 2004 11:14
Kirjoittaja Vieras
Juu sehän on mennyt niin, että nojataan keppiä taakse, polvella pidetään ruoria paikouillaan ja toisella kädellä kaasutellaan. Jää toinen jalka vieläpä vapaaksi! :D
Pakko huolehtia ja muistaa peräsin nyt varsinkin, kun siitä tänä kesänä puuttuu alatuenta kokonaan. roikkuu vain akselillaan ylhäältä...
Lähetetty: 13 Elo 2004 11:18
Kirjoittaja Vieras
Ja laituriinkin jätän sen ruori sidottuna aina. Saima
Lähetetty: 13 Elo 2004 14:12
Kirjoittaja kojote
Aivan oikein!
Heh!
Oletko käynyt kahtomassa Miinuskan kuvia mun/vanhamin kotisivuilla?
Siellä on yks kuva just missä meikäläinen rähmällään säätää pakkaa kireemmälle.....
Lähetetty: 13 Elo 2004 14:32
Kirjoittaja Jape
Luulin muuten minäkin että se pakki on tarkotuksella sellainen ettei se lukitu. Kurskissa peräsin pyörähti kans ympari pakittaessa ja otti ropeliin kiinni, mut sitten laitoin vaijereihin rajottimet niin jopa pystyy pakillahi revittelemään.