Varaosia Wickstorömiin
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 22.12.2008 16:22
- Paikkakunta: Helsinki
Varaosia Wickstorömiin
Löytyiskös täältä tietoa mistä hankkia - kun olisi tarvetta vm. 39 olevaan wickströmiin kannetiivisteelle - sellainen osittain kuparinen ja ainakin männänrenkaat tarvittais kanssa. Melko varmasti muitakin osia - mutta kone käy ja kukkuu toistaiseksi enkä avaa sitä ennen kuin ainakin tuo kannentiiviste löytyy. Vanha on niin hapero ettei toista avausta enää kestä. Kokemusta koneesta lähes nolla. JOstain muistaakseni kuulin että wickströmmeihin saa jostakin päin uusvanhoja osia. Kiitos
-jussi
-jussi
"Kirjat ovat huolellisesti sidottuja metsiä"
S.Williams
S.Williams
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02.07.2003 8:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 10.09.2007 0:15
Wickström osia
Kyseleppä näistä:
Vaasan Moottori Vaasa 06-3178366
Akku-Teho Kokkola 06-8312970
PS. Kannentiivisteen voi tehdä itse klingeriitti-levystä (lämmönkestävää tiivistepaperia, on eri paksuuksia), löytyy autotarvikeliikkeistä.
Vaasan Moottori Vaasa 06-3178366
Akku-Teho Kokkola 06-8312970
PS. Kannentiivisteen voi tehdä itse klingeriitti-levystä (lämmönkestävää tiivistepaperia, on eri paksuuksia), löytyy autotarvikeliikkeistä.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 10.09.2007 0:15
Wickström osia
Korjaus edelliseen:
Vaasan Moottori 06-357 5070
Vaasan Moottori 06-357 5070
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18.01.2005 12:17
- Paikkakunta: porvoo
PS. Kannentiivisteen voi tehdä itse klingeriitti-levystä (lämmönkestävää tiivistepaperia, on eri paksuuksia), löytyy autotarvikeliikkeistä
just..... en lähtisi merelle..
kilngeriitti ei kestä lämpö ja painetta tarpeeksi. jos ei oo kunnon vanhaa asbesti kamaa.
mutta graffiti tiiviste kestää
just..... en lähtisi merelle..
kilngeriitti ei kestä lämpö ja painetta tarpeeksi. jos ei oo kunnon vanhaa asbesti kamaa.
mutta graffiti tiiviste kestää
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
-
- Viestit: 1231
- Liittynyt: 11.07.2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Etulämmitäjän tiivisteen voi tehdä klingeriitistä, tai mitä se nyt onkaan mitä huoltikselta saa kuumuuttakestävänä tiivistemateriaalina.
Mutta kannentiivistettä en kyllä minäkään yrittäisi, jos/kun se puhaltuu riekaleiksi, niin ajaminen loppuu juurikin siihen paikkaan.
Ainakin W-sarjan koneisiin on saanut Vaasan Moottorista tiivisteet. Ja jotenkin veikkaisin, että niitä tehdään jollain alihankkijalla tarpeen mukaan. Tuskin tuollaisia paperinpalasia on jostain 1970-luvulta saakka varastoitu!
Mutta kannentiivistettä en kyllä minäkään yrittäisi, jos/kun se puhaltuu riekaleiksi, niin ajaminen loppuu juurikin siihen paikkaan.
Ainakin W-sarjan koneisiin on saanut Vaasan Moottorista tiivisteet. Ja jotenkin veikkaisin, että niitä tehdään jollain alihankkijalla tarpeen mukaan. Tuskin tuollaisia paperinpalasia on jostain 1970-luvulta saakka varastoitu!
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
"Hätäapu" tiivisteen voi tehdä siten että laittaa liekkirenkaan sylinterin aukon ympärille. Renkaan pitää olla hiukan ohuempi kuin klingeriitti että kansi pitää painetta ja vesireiät tiivistyvät.
Noita liekkirenkaita tehtiin aikoinaan Ouluyhtiön verstaalla sorvilla luokkaa "kymmeniäjoseisatojakin".
Meidänkin veneillä "terästetyillä klingeriittikannentiivisteilla" taidettiin ajella eräitäkin satoja tunteja.
Samalla opilla onnistuu pakosarjan tiiviste tosin siellä kestää vaaleanvihreä klingeriitti ilman liekkirenkaitakin koska ei ole painetta.
Mutta silti mieluummin kuparitiiviste jos ei ihan maltaita maksa eikä entisestä saa mellaamalla ja vesihiomapaperilla enää kalua.
En tosiaankaan, kuten hb-77 jos sanoikin, lähtisi merelle pelkän klingeriitin varassa...
Noita liekkirenkaita tehtiin aikoinaan Ouluyhtiön verstaalla sorvilla luokkaa "kymmeniäjoseisatojakin".
Meidänkin veneillä "terästetyillä klingeriittikannentiivisteilla" taidettiin ajella eräitäkin satoja tunteja.
Samalla opilla onnistuu pakosarjan tiiviste tosin siellä kestää vaaleanvihreä klingeriitti ilman liekkirenkaitakin koska ei ole painetta.
Mutta silti mieluummin kuparitiiviste jos ei ihan maltaita maksa eikä entisestä saa mellaamalla ja vesihiomapaperilla enää kalua.
En tosiaankaan, kuten hb-77 jos sanoikin, lähtisi merelle pelkän klingeriitin varassa...
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- wikumies
- Viestit: 128
- Liittynyt: 02.12.2003 19:28
- Paikkakunta: veneliitto5544@gmail.com
osia
täältä voi löytyä osia pakosarjoja männänrenkaita t.wikumies
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 08.07.2010 14:11
- Paikkakunta: Moottorikaupunki Vaasa
Re: Varaosia Wickstorömiin
Jos on Klinger-levyä mallia iso höyryvoimalaitos, eli painetta ja lämmönkestoa on, niin uskaltaako sellaisesta tehdä kannentiivisteen jolla voi lähteä ulkosaaristoonkin? Vastaavasti voin yrittää tehdä sen kuparipellistä, mutta kumpi lie parempi?
Tuossa masinistifoorumin keskustelu jossa sitä suunnittelen:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... a3650fbbb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa masinistifoorumin keskustelu jossa sitä suunnittelen:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... a3650fbbb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Höyrymasinisti JiiHoo
http://jiihoo.kuvablogi.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hoyry.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
http://jiihoo.kuvablogi.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hoyry.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: 18.01.2005 12:17
- Paikkakunta: porvoo
Re: Varaosia Wickstorömiin
eikö teillä olle varastossa graffitpeltitiivistettä. tuskin on höyry/paine puolella klingeritiä.
tai sitten en ainakaan ikinä menis lähelle sitä paikkaa. nimi merkki 12v voimalaitos asenntaja,,,
tai sitten en ainakaan ikinä menis lähelle sitä paikkaa. nimi merkki 12v voimalaitos asenntaja,,,
ei oo riemulla rajaa kun Homelitellä ajaa.
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
KUN VENEEN PITUUS KASVAA METRILLÄ NIIN ONGELMAT KUUTIOINA.....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata
Idiotit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen!
- palonte
- Viestit: 194
- Liittynyt: 02.01.2009 14:17
Re: Varaosia Wickstorömiin
Tällaisen tekstin laitoin taannoin "varaosia wikiin" keskusteluun, jossa ihmeteltiin vastaavanlaisia varaosapuutteita.
Konetiiviste Lindgren, Mäntyharjulla 015-684076
Olen teettänyt heillä kaksikin kertaa kansipahvin (VP MB10 / BUKH DV20 )
Ensinmainittuun ei saa enää valmistajalta ja toiseen tein "modatut" syliterien yläpäät.
Molemmilla kerroilla hinta pyöri 50-60EUR tasolla.
Konetiiviste Lindgren, Mäntyharjulla 015-684076
Olen teettänyt heillä kaksikin kertaa kansipahvin (VP MB10 / BUKH DV20 )
Ensinmainittuun ei saa enää valmistajalta ja toiseen tein "modatut" syliterien yläpäät.
Molemmilla kerroilla hinta pyöri 50-60EUR tasolla.
Minkä yxi on rakentanut, sen toinen voi korjata