Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Verkkovene
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26 Touko 2008 10:17
Viesti
Kirjoittaja Verkkovene » 17 Syys 2008 13:55
Ovatko vaihdelaatikollisen Wikun moottoriöljy- ja vaihteistoöljytilat normaalisti yhteydessä toisiinsa vai onko jokin tiiviste falskannut välistä koska nyt on?
Ongelmana se, että jos laittaa vaihteistoon "tarpeeksi" öljyä näyttää moottorin mittatikku aivan liikaa. Jos taas mitoittaa öljyt mittatikun yläreunaan, alkaa koplinki pitää pahaa ääntä.

-
santtu
- Viestit: 95
- Liittynyt: 26 Heinä 2005 18:32
Viesti
Kirjoittaja santtu » 17 Syys 2008 16:54
joo, vaihteisto käyttää samaa öljyä
-
Verkkovene
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26 Touko 2008 10:17
Viesti
Kirjoittaja Verkkovene » 17 Syys 2008 17:10
Ok, kiitos Santtu tiedosta. Ilmeisesti öljyn pinta pitää sitten asettaa mittatikun mukaan kuitenkin ja koittaa keksiä jotain muuta rahisevalle vaihteistolle. Onko sinulla tietoa, paljonko tuon kokonaisuuden kuuluisi about vetää öljyä?
-
bonito
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja bonito » 21 Syys 2008 11:14
Tuo kuvassa näkyvä motti ei ole W1, mieluummin jostain 30-40 luvulta, jolloin vaihteiston voitelu oli järjestetty roiskevoitelulla kampikammion öljyllä,
http://digi.lib.helsinki.fi/pienpainate ... currPage=3 , täällä oli saman näköinen aparaatti, varmatoiminen, näitä sivuja selailemalla voi löytyä ohjeet öljyn täyttöön