Sivu 1/1

sisä dieselit?

Lähetetty: 04 Elo 2008 19:46
Kirjoittaja lacrits68
moi!

Jos vaikka filosofoitaisiin vähän uusien koneiden tiimoilta?

täälä on tarjolla muutamia koneita

vetus
Volvo
Beta marine
nanni
lombardini/iveco

kaikilla on 30hv konita (+/- nuutama hv) mutta hinta ero on jopa parhaimmillaan jopa 3000€!

Peruskoneet ovat monilla samat, monilla techno drive 40 merivaihde ym ym !

onko koneiden hinta suhteessa laatuun, kuten esim lada vs mersu? Eli saako hintavammalla merkillä parempaa laatua?

pikkasen ihmetyttää välillä...!

--Janne--

Lähetetty: 04 Elo 2008 21:24
Kirjoittaja TeddyDiver
Ei kai nyt kukaan enään puhu laadusta ja mersuista/volvoista yhtäaikaa..
Laatukone http://www.fieldmarshalengine.com/p_marine.htm oisin ostanu tommosen jos vain joku ois tuonu maahan.... snif

Lähetetty: 04 Elo 2008 21:50
Kirjoittaja lacrits68
moI!

Onhan noita: http://www.blocket.se/vi/10553233.htm?ca=2_s

bussilla råatista n 100€ paikalliselle matkahuollolle!

--Janne--

Lähetetty: 05 Elo 2008 00:24
Kirjoittaja isomakke
Osta Valmet/sisudiesel 3-tai 4-pyttyisenä nyt kun sitä rivipumppuversiota on vielä jäljellä,commonrail versiot tuppaa päälle ja noiden valmistus menee tilaustavaraksi eli hinnat pilviin.Varaosat järkihintaisia,takuu murheet helppo hoitaa,varaosien saatavuus helppoa...

Lähetetty: 31 Joulu 2008 22:44
Kirjoittaja lacrits68
moi!

tässä kun on arvottu mitä Perkinsin kanssa tehdään ( jos tehdään) niin jäljellä on 2 vaihtoehtoa

Betamarinen http://www.betamarine.co.uk/newsite/dow ... 20S_ds.pdf tai http://www.betamarine.co.uk/newsite/dow ... 20S_ds.pdf

ja Lombardinin http://www.rodahl.se/produkter/motorer/ ... /focs.html malli 1404 tai 1003

Betan + olis ei remmiä vaan kokonansa mekaaninen ja edulliset varaosahinnat Englannista ostettuna ( ei ongelma...ostan jo nyt paljon auton osia englannist)

Lombardinin hiljainen ja "Moderni" osien saatavuudesta ei tieto, ruosissa vain 1 myyjä...!


tiedä sitten miten tästä eteenpäin!

--janne--

Lähetetty: 01 Tammi 2009 01:13
Kirjoittaja simo
minä päädyin parivuotta sitten tuohon Lombardiniin.

valintani oli tuo LDW1904M suuremman litratilavuuden, -vääntömomentin sekä alhaisemman kierrosluvun takia. 1:2,5 vaihteella.

Tuo 1904 ei kuulunut edellisen maahantuojan repertuaariin, mutta sai sen erikseen tilaamalla. Nykyisen palettiin se kuuluu.

Tuli sellainen olo noita tehokäyriä katsellessa, että nuo "pienet" moottorit ovat parempia purjeveneisiin joissa konetunteja tulee (?) vähemmän.

Tuollainen "isompi" kone tuntuu enempi työjuhdalta.

todennäköisesti käyttöikä on pidempi, kuin joka suhteen pienemmällä koneella.
Tuo polttoainekäyrä on myös mielenkiintoinen, jos vaikka vertaa molempia esim 25kW kohdalla.


Täältä teho ym käyrät.

omani ostin Mepratuotteesta

Onko Westerbekestä kokemusta?

Lähetetty: 01 Tammi 2009 11:12
Kirjoittaja Marnella
Nautikulma näyttää myyvän 31 hv Westerbekeä hintaan 5450

http://www.nautikulma.fi/index.php?modu ... 241-048033

Onko tuosta merkistä kokemuksia?


terv. Marnella miehistöineen

Lähetetty: 01 Tammi 2009 13:45
Kirjoittaja Harri
Kannattaa hintoja vertaillessa tarkistaa, että moottoripaketit vastaavat toisiaan. Westerbeken hinnoista on ainakin aikaisemmin puuttunut mm. mittaristo mikä muissa sisältyy hintoihin.

Re: Onko Westerbekestä kokemusta?

Lähetetty: 02 Tammi 2009 15:54
Kirjoittaja matti
Marnella kirjoitti:Nautikulma näyttää myyvän 31 hv Westerbekeä hintaan 5450

http://www.nautikulma.fi/index.php?modu ... 241-048033

Onko tuosta merkistä kokemuksia?


terv. Marnella miehistöineen
Westerbeke käyttää peruskoneena Mitsua kuten Vetus.

Matti

Lähetetty: 02 Tammi 2009 16:34
Kirjoittaja TeddyDiver
Riippuupi mallista. Ainaskin 71C ja 64A peruskone oli Mazdan tekemä (ja Perkinsin suunnittelema)..