Sivu 1/1

wiku w3 ei ota täysiä kierroksia

Lähetetty: 23 Kesä 2008 16:54
Kirjoittaja janih
eli ongelma on:viime kaksi kautta wiku on pelittänyt kuin käkikello,mutta nyt temppuilee:keväällä kun laskin paatin niin toimi hienosti.kahden tunnin ajon jälkeen rupesi paukuttelemaan kaasarissa niin pahasti että ei meinattu päästä laituriin,jaksoi käydä ainoastaan tyhjäkäynnillä.syyksi paljastui tulpat :ngk a6 ei toimi ,onneksi oli paatissa iänikuisen ruosteiset boschit,niillä hävisi paukut kaasarista.nyt toimii muuten mutta ei jaksa kiertää kunnolla ajossa ,vapaalla kuitenkin kiertää.potkuri ei ahista kun kiersi ngk.llä kivasti sen aikaa mitä ne toimis,kun kaasun kääntää täysin auki niin jotenkin "mooaa"...... imu ääni kasvaa mutta kone meinaa tupehtua,puoli kaasulla kiertää sen mitä kiertää...kaasaria on säädetty suuntaan jos toiseen ja käy tosi nätisti tyhjäkäynnilla ja vaihde päällä myös......keväällä putsasin kaikki vesikanavat joten lämpö ei ole ongelma,myös kaikki uudet tiivisteet vaihdoin

Lähetetty: 23 Kesä 2008 18:30
Kirjoittaja jerkkuli
Kuulostaa siltä että ei saa bensaa riittävästi.Tarkista hajotinsuutin ainakin ja että bensaa tulee kunnolla kaasarille (suodatin tukossa)Niin ja ettei ole imuvuotoja;silloin se kyllä ryntäisi tyhjäkäynnillä jne...( Ei toimi mullakaan A6 tulpat montaa tuntia;bossilaisia saa kyllä joistain liikkeistä Elektroparts ainakin)

Lähetetty: 23 Kesä 2008 19:56
Kirjoittaja janih
joo suodatin siellä kyllä saattaa olla juntturassa hieman,kaasarin tyhjennysruuvista tulee kyllä ainetta reippaasti mutta voisiko tankissa piilevä vesi tehdä sellaista,pitäis varmaan laittaa perinteinen lasikuppi,mutta ei löytyny paikallisesta lvi-liikkeestä

Lähetetty: 23 Kesä 2008 22:53
Kirjoittaja dieselmoottori
Käytän aina polttoaineen jäänestoa ettei ongelmia veden kanssa tule.
Kerroit että kaasaria on säädetty ja käy hyvin tyhjäkäyntiä. Siis onko säädetty sekä tyhjäkäynnin seosta että pääsuuttimen seosta? Kuulostaisi siltä että pääsuuttimen säätö olisi liian vähän auki tai vettä/roskia pääsuutin piirissä.

Lähetetty: 24 Kesä 2008 21:19
Kirjoittaja janih
eilen illalla sain koneen kiertämään kunnolla"paalukokeessa" ja käymään hyvin,tosin tyhjäkäynti on aika "romplottelevan"kuuloista,tulpat nokeentuu aika paljon joten laihalla ei ainakaaan käy ,tulpat on nokeentunut aina vaikka säätää laihemmalle,kertaakaan en ole löytäny wikustani ruskeaa tulppaa...:-)

Lähetetty: 24 Kesä 2008 22:22
Kirjoittaja dieselmoottori
Tulpat on itselläkin tummat pienillä kierroksilla vaikka tyhjäkäynnin seos on kyllä kohdallaan. Isommilla kierroksilla tulpat kyllä pysyy ruskeina vaikka pääsuutin ei ole pienelle ruuvattukkaan.
Säädin sytytystä paljon aikaisemmalle ja kierroksia ja voimaa tuli reippaasti lisää ja myös tulppien väri vaaleni.

Lähetetty: 25 Kesä 2008 23:41
Kirjoittaja janih
noniin tulppien nokeentumisen syy rupes selviämään kun purin kannet ja sylinterit pois vuotavan pakosarjan takia,luulen ainakin....kaikissa palotiloissa oli semmonen parin millin tahmea nokikerros vaikka en ole ajanut kuin n.6h puhdistuksen jälkeen:kone käy liian kylmänä kun poistin termarit keväällä huollon yhteydessä täälläkin palstalla vaikuttaneen henkilön suosituksesta.... laitoin wahlerin 60 c termarit takaisin ja vkl pöräytän wikun käymään.... hain myös bossin uudet kipinät ..luulen että lakkaa tulpat nokeentumasta

Lähetetty: 29 Kesä 2008 21:09
Kirjoittaja janih
noniin wiku on kasassa ja toimii taas,tosin rupesi toimimaan kunnolla vasta kun putsasin katkojan kärjet jotka olivat hieman palaneet ja virranjakajan kannen nastat ja pyörijän,tosin kannen natsat oli aika kuluneet joten minkä vehkeen kansi + pyörijä mahtaa sopia w3:seen