Fordson edelleen... anteeksi;)

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Funkyamigo
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Helmi 2007 15:07
Paikkakunta: hyvinkää

Fordson edelleen... anteeksi;)

Viesti Kirjoittaja Funkyamigo » 13 Kesä 2008 20:32

Hyvältä näytti hetken aikaa.

Piti laittamani velvettiä kiinni, kun huomasin jotain outoa. Kohdat öljypohjassa joissa piti oleman kierteitä vaihretta varten, olivatkin ummessa. Samoin huomasin, että pohja on väärinpäin (muhkura jossa öljy lepää on toisella puolella konetta!! Voi jumalan pyssy ja puukuulat!

Kun irrotan öljypohjan vanhasta moottorista ja uudesta moottorista, putoavatko kaikki hilppeet ja tilpehöörit pihalle?? Onko jotain suurta mallieroa havaittavissa? Mikä moottori mulla oikein on!!??!!

Nyt alkaa oikeasti riittämään. Hinta koko läjälle aamulla noudettuna on 720 euroa. Pari moottoria, iso kasa varaosia, käyttis, velvetin kytkin, luultavasti pikkuvikainen kompura... Jos yön aikana ei pohja käänny alkaa sapettamaan kunnolla.

Mikä ero noissa moottoreissa nyt sitten on on on on on?

Kalle.

Avatar
js
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Elo 2007 13:09
Paikkakunta: Inkoo/Porvoo

Viesti Kirjoittaja js » 13 Kesä 2008 21:13

Siis tarvittaisiin moottorien sarjanumerot. Numero löytynee moottorin oikealta puolelta, katso kuva.

Kuva

Funkyamigo
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Helmi 2007 15:07
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Funkyamigo » 13 Kesä 2008 21:59

Molemmissa tyhjää täynnä!!!!!!!!!!!

EI sarjanumeron sarjanumeroa! Jos olisivat mopoja, olisivat pöllittyjä. Kun ovat ruosteista rautaa, masennun edelleen.

Hajonneen kannessa lukee FL ja jotain fordin logoja, mutta kohdassa jota kuvasit ei lue mitään!

Kalle.

Avatar
js
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Elo 2007 13:09
Paikkakunta: Inkoo/Porvoo

Viesti Kirjoittaja js » 13 Kesä 2008 23:58

Hm, ilmeisesti maalin peitossa, maali pitäisi saada pois.

linkoville
Viestit: 97
Liittynyt: 30 Touko 2007 19:27
Paikkakunta: INKOO

Viesti Kirjoittaja linkoville » 15 Kesä 2008 19:35

edelleen ford ja fordson asiat ->http://www.masinistit.com
siinä on minun neuvoni ja siina pysyn
auttakaa veneen korjauksessa ikää katos on vasta 17V
http://picasaweb.google.fi/rouhiainenville/

JussiK
Viestit: 318
Liittynyt: 20 Tammi 2006 13:24
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JussiK » 16 Kesä 2008 13:48

vaihdoin joskus omaan fordson majoriini starttia ,uusi tilattiin traktori kaupasta ,ja yllätys yllätys ei kiinnitykset käyneet sinneppäinkään ,syyksi osoittautui että koneeni oli " tehdas marinoitu" eli ei traktorista veneeseen siirretty ,ja niissä on kuulemma erilaiset öljypohjat , ja startin kiinnitys tapahtuu osittain öljypohjaan ja osittain lohkoon, olisko tässä selitystä ?

http://kuvablogi.com/blog/13437/
Jussi K

Vastaa Viestiin