Sivu 1/1
velvetin öjlymäärä...
Lähetetty: 11 Kesä 2008 20:49
Kirjoittaja arttuprkl
moron

mulle jäi käsiin ikivanha velvetin 71c 2.57/1 välityksillä..
paljohan mahtaa olla kyseisen poxin öljytilavuus....laitoin 2.8 litraa ja tuntuu olevan vitusti yli ylärajan...oisko varmaa tietoo tilavuudesta kellään??
Lähetetty: 11 Kesä 2008 21:33
Kirjoittaja Kapu III
Jos vaide on vaakatasossa niin oikea öljymäärä on 2,4l ja jos vaihde on 15 asteen kulmassa niin silloin öljyä 2,6l ja laatuhan on ATF tyypi A tai Dexron Fluid'ia
Lähetetty: 12 Kesä 2008 00:56
Kirjoittaja CC
Pelkässä öljynvaihdossa se alennusvaihteen puoli ei tyhjene, joten vaihtuva
määrä on pienempi kuin kokonaistäyttö.
Lähetetty: 12 Kesä 2008 17:39
Kirjoittaja JussiK
hmm jos 2.8 litraa näyttää olevan naisen sukupuolielimen verran ,, yli rajojen ,niin kannattaa muistaa että varsinainen öljymäärän tarkistushan suoritetaan HETI koneen sammuttamisen jälkeen ,jolloin voidaan todelta kuinka paljon kytkimessä on öljyä silloin kun vielä jäähdytin ja ne letkut ovat täynnä .
on käynyt niinkin että laitetaan kytkin rajaan asti oikein täyteen öljyä ja sitten kun pumppu tuuppaa öljyn letkuihin ja jäähdyttimeen ,onkin jäänyt itse kytkin liian vähille öljyille ?? eli tästä voisi päätellä että varsinkin jos on enemmänkin niitä letkuja ja reilun kokoinen jäähdytin ,niin kylmänä seis ollessa ,se öljy määrä tuleekin olla reilusti yli "rajan"
http://kuvablogi.com/blog/13437/
Lähetetty: 12 Kesä 2008 22:14
Kirjoittaja Elwood
Velvetin öljymäärä tarkistetaan koneen käydessä..
Lähetetty: 12 Kesä 2008 23:41
Kirjoittaja CC
Elwood, katopas lampulla siitä tikun reiästä kun kone käy.
Ota varuilta suojalasit...
Lähetetty: 13 Kesä 2008 16:28
Kirjoittaja Elwood
Sorry CC kun tyrkytin väärää tietoa (tosin omasta olen onnistunut tarkistamaan öljytason).
Tämmöistä tämä sitten on, kun ei kieliä osaa.. "Oil level (reikä kopiossa)ould be checked with engine running" Mitenhän tämäkin lainaus ohjekirjasta sitten pitäisi tulkita?
Lähetetty: 13 Kesä 2008 17:15
Kirjoittaja CC
Enpäs tiedä tuota, minulla ei ole omistani ohjekirjaa. Mutta jos kone on
käynnissä, käy siellä sellainen sutina sisällä ja öljyä liikkuu ilmassa, ettei
noista ainakaan voi käynnissä sanoa pinnan tasosta mitään.
Itse asiassa luulin jossain vaiheessa laittaneeni liikaa öljyä, mutta ei muutu
vaikka on vähemmänkin.
Autojen hydraulikytkimet eli automaatit kyllä katsotaan käynnissä, mutta
niissä onkin turbiini, joka vetää reilusti öljyä ja päästää sen taas sammuksissa
valumaan öljypohjaan.