Seagull
Lähetetty: 02 Kesä 2008 08:54
Johdanto:
Seagull perämoottorini, josta pääsääntöisesti pidän erittäin paljon, on aivan liian moderni. Siinä on kärjetön sytytys. Sellainen kampe kun menee rikki, ja kun piirilevyt ja ensiöpuolat(joku sellainen siellä on, kuulemma ), tyristorit ja sun muut hilavitkuttimet on valettu yhteen pakettiin, osia ei (eikö?) voi vaihtaa yhtä kerrallaan. On hankittava koko sytytysmötikkä. Pienoinen ongelma on vain siinä, että niitä uusia ei näytä saavan mistään, tehdas kun on pantu kiinni 20 vuotta sitten. Saving Old Seagulls-sivujen pitäjä lupasi korjata sytytysyksikön hintaan 70 puntaa. Hinta tuntuu sen verran suolaiselta (etenkin kun osa pitää lähettää englantiin korjattavaksi eikä toimivuudesta tai aftermarketingista ole takeita sieltä asti), että ensiksi kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Eräs kaveri ehdotti, että josko tuuppaisi koneeseen jonkin vapaavalintaisen mopon (tms. pienkoneen) kärjettömän sytytysyksikön.
Kysymys kuuluu:
Kuulostaako järkevältä ehdotukselta? Onko joku jossain koskaan milloinkaan ennen moista kokeillut? Onko jollakin teoreettista tietoa kokeilun onnistumisen mahdollisuuksista? Valistuneita arvauksia otetaan kiitollisuudella vastaan.
Muokkaus. Joku admin varmaan siirtää tämän sähköt alueelle. Kiitos.
Seagull perämoottorini, josta pääsääntöisesti pidän erittäin paljon, on aivan liian moderni. Siinä on kärjetön sytytys. Sellainen kampe kun menee rikki, ja kun piirilevyt ja ensiöpuolat(joku sellainen siellä on, kuulemma ), tyristorit ja sun muut hilavitkuttimet on valettu yhteen pakettiin, osia ei (eikö?) voi vaihtaa yhtä kerrallaan. On hankittava koko sytytysmötikkä. Pienoinen ongelma on vain siinä, että niitä uusia ei näytä saavan mistään, tehdas kun on pantu kiinni 20 vuotta sitten. Saving Old Seagulls-sivujen pitäjä lupasi korjata sytytysyksikön hintaan 70 puntaa. Hinta tuntuu sen verran suolaiselta (etenkin kun osa pitää lähettää englantiin korjattavaksi eikä toimivuudesta tai aftermarketingista ole takeita sieltä asti), että ensiksi kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Eräs kaveri ehdotti, että josko tuuppaisi koneeseen jonkin vapaavalintaisen mopon (tms. pienkoneen) kärjettömän sytytysyksikön.
Kysymys kuuluu:
Kuulostaako järkevältä ehdotukselta? Onko joku jossain koskaan milloinkaan ennen moista kokeillut? Onko jollakin teoreettista tietoa kokeilun onnistumisen mahdollisuuksista? Valistuneita arvauksia otetaan kiitollisuudella vastaan.
Muokkaus. Joku admin varmaan siirtää tämän sähköt alueelle. Kiitos.