wallas-asiaa

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Vastaa Viestiin
arttuprkl
Viestit: 31
Liittynyt: 29 Marras 2007 18:50
Paikkakunta: kaakkois-suomi

wallas-asiaa

Viesti Kirjoittaja arttuprkl » 30 Tammi 2008 11:22

mortonki;)
olen aikeissa vaihtaa lämmitintä pykälää isompaan,nykyinen 3200 wallas on toiminut moittettomasti,mutta tehoa tarvis lisää+puhallusvoimaa..
onko arwon yhdyskunnalla kokemuksia wallas 4000 diisselistä,olis nääs helpoin vaihtaa,kun menis heittämällä paikallen.
*otottaen tiukkoja kommentteja*
-kalastus on mukava laji, vierestä katsellessa-

Avatar
pelzi
Viestit: 72
Liittynyt: 15 Kesä 2004 11:53
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelzi » 30 Tammi 2008 11:58

En suosittele Wallasta enkä varsinkaan diesel sellaista. On häiriöherkkä, heikko puhallus, suurikoko, pakoputki suoranainen viritys... olen ehkä hiukan kriittinen kyseistä laitetta kohtaan, mutta kun kysyit kokemuksia.

Suosittelen Webastoa tai Eberiä ne toimii niihin voi luottaa. Tuotekehitys näillä suurilla valmistajilla on pitkästi nyrkkipajoja edellä. Nämä ovat helppoja asentaa ja käyttää, ja ei jatkuvaa huollon tarvetta.

Avatar
vanhami
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Huhti 2003 14:35
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanhami » 30 Tammi 2008 20:42

Wallaksen ja safiren akilleen kantapää on puhallusvoima, koska sitä on pihistetty virrankulutuksen varjolla. Webasto ja Eberi työntää kunnolla.

Uusimmassa venemestarissa piti olla lämmitintesti, mutta jotain meni vituiks ja testiä ei ollut.

Jotenkin aavistin. Sanoin, että voin tulla kaveriksi tussaroimaan mukaan, mutta aikoivat tehä omin voimin. Ei nimittäin ole helppo laittaa lämppäreitä samalle viivalle, koska niillä on niin erilaisia ominaisuuksia ja muuttuvia tekijöitä on paljon.
Veneiden näprääminen on kivaa. Samoin saaressa siggen polttelu takakannella olutpullo kädessä. Veneilystä en niinkään perusta.

http://www.mikavanhala.fi

Yrittäjänä venetarvikekaupassa.
http://www.heater.fi/

teekoo
Viestit: 184
Liittynyt: 05 Kesä 2006 12:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teekoo » 30 Tammi 2008 22:44

Muutama positiivinen kommentti Wallaksesta. Itellä ollut nyt kolme vuotta Wallas 30D, siis diesel. Vedin puhallusletkun keulaan, lämpö leviää nyt tasaisesti koko veneeseen vaikka ei puhallustehoa paljon olisikaan. Kertaakaan en vielä ole joutunut korjauttamaan mitään, mutta ei se tietysti mitään todista vielä. Olen ymmärtänyt että kyseistä laitetta on aika helppo itse huoltaa, kai sekin on jonkunlainen etu. Pakoputki pitää toki itse leikata sopivaan mittaan ja kiinnittää klemmareilla, mutta en sitä nyt viritykseksi sanoisi. Materiaalit on kestäviä. Koko ja paino on yksi miinus. Itselleni suurimmaksi haitaksi olen kokenut äänekkyyden - pitäisi eristää laite ainakin siitä tilasta jossa yrittää nukkua. Mutta kyllä sen äänen kanssa nyt nukkumaan pystyy kuitenkin.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 05 Helmi 2008 20:38

Joo, uudessa Venemestarissa piti tosiaankin olla se lämppäritesti mutta ilmeisesti pojat vedättää mainoseuroja testikamppeilta. Nyt oli jo ainakin Wallaksen ja Webaston mainokset mutta mikä onkaan testin voittaja ;-) ;-) ;-)

Pääkirjoituksessa mainittiin että koska on kyseessä "messunumero" niin toimituksellisen materiaalin osuutta on lisätty normaalinumeroihin verrattuna - oisivat laittaneet sen lämppäritestin niin olisi ollut jotakin luettavaan mainosten sijaan...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 07 Helmi 2008 16:23

Sen verran vielä tuosta Venemestarista vaikkei se olekkaan topikin aiheena että minusta oli erittäin miellyttävää huomata Kusti Kairikon palkkaaminen toimitusväkeen. Kaveri on taustaltaan metsästystoimittaja (ja vieläpä hyvä sellainen) ja uskompa että häneltä tulee juttuihin muunkinlaisia katsontakantoja kuin tekniikkafanaattisuutta, merkkivaatteita, mahonkifundamentalismia ja vauhdin hurmaa...
Aika rohkea veto venelehdeltä!
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Ansis
Viestit: 60
Liittynyt: 02 Maalis 2006 17:09
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ansis » 07 Helmi 2008 18:45

Ilman Kustin mukaan menemistä olisin lopettanut aviisin tilauksen, on siinä nimittäin harvinaisen laajakatseinen kaveri!
"rautaveneilijät ne ne vasta sakkia on, puhumattakaan niiden veneistä. Kannet täynnä kaikenmoista roina. Tyhjiä ferreksipurkkeja kierii kannella ja sieltä mereen. Vatteet on reiillä hitsauskipinöistä." _Kinde_

ahku
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Touko 2007 09:53
Paikkakunta: pirkkala

Viesti Kirjoittaja ahku » 13 Helmi 2008 16:33

Vanhempien veneessä wallas 30D on toiminut kun kello ja on käytetty paljon 4v. ajan

jankar
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Huhti 2008 18:00

Wallas 30D

Viesti Kirjoittaja jankar » 19 Huhti 2008 13:30

Meillä on seurassa muutama diesel wallas ja on toimineet hyvin.
Miinus puolelle menee ääni joka on aika kova verrattuna esim safireen
laittoivat jotain lisä puhaltimia pitkiin letkuihin en vaan tiedä paransiko puhallus tehoa , mutta sähköä ainakin menee enemmän.

Avatar
jstrang
Viestit: 119
Liittynyt: 27 Tammi 2006 10:36
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Wallas 1000 + kansi

Viesti Kirjoittaja jstrang » 25 Huhti 2008 12:16

Wallas liesi ei käynnisty. Asiantuntijoiden ohjeita vian korjaamiseen kaivataan. Naputtelee kun kääntää pikkuteholle, mutta isolla teholla ei tapahdu mitään. Uusi vene, eli ei muuta tietoa kun että ei ole käytetty muutamaan vuoteen. Lienee tuo polttoainekkin aika vanhaa.

Avatar
Jarmo Niinimäki
Viestit: 701
Liittynyt: 28 Syys 2005 12:55
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarmo Niinimäki » 25 Huhti 2008 12:45

Ihan ensimmäisenä katso, että jännitettä on riittävästi. Itselläni ainakin se oli yleisin syy Wallaksen toimimattomuuteen. Kun laittoi koneen käymään niin että jännite nousi riittäväksi, niin yleensä aina sitten käynnistyi.
Jarmo Niinimäki
m/s Summanmutikka

Vastaa Viestiin