Konekoppa
Lähetetty: 22 Marras 2007 14:29
Siirrynpä sitte seuraavaan mieltä kaihertavaan aiheeseen..
Mun uusi lapseni Wiku w1 ei pidä kovaa ääntä, itseasiassa starttimoottori (siis Skodan sellainen) on äänekkäämpi kuin itse moottori (..riippuu tietty kierroksista, nyt puhun tyhjäkäynnistä). Vanha konekoppa oli kuulemma huono, paatin edellinen omistaja heitti sillä vesilintua ja käytti venettä ilman koppaa. Vene on siis avonainen..
Minä ajattelin rukata kätevän konekoppa-pöytä-kahvikuppiteline -yhdistelmän moottorin suojaksi. Ja vaikka käyntiääni ei mahdoton olekaan, niin hiljeneepä vielä lisää sitte.
Jotakuinkin tällainen konstruktio on mielessä:
- Kopan saa nostettua kokonaan pois
- Alareunoihin kulmakumia ettei liuvu tai tärise, saumoihin tiivisteet
- Avattava luukku kaasuttimen kohdalle ryyppyä varten tai sitte teen jonkinlaisen kaukosäätösysteemin
- Saranoitu päällikansi, joka on jaettu lokeroihin että saa tavarat pysymään, kuitenkin niin, että kansi ei ole vatupassissa --> sadevesi valuu pois (ja siis "lokerot" tietty niin, että vesi ei jää seisomaan).
- Kopan sivulle tai eteen saranoitu pöytälevy taittuvine jalkoineen
------------------
MUTTA, kysymyksiä herättää mm. moottorin ilmansaanti ja jäähdytys.
Mun mielestä moottori saa riittävästi ilmaa pilssin kautta, olenko oikeassa? En ajatellu väsätä tuuletusaukkoja.. Teen kopan muuten veneen tyyliin sopivasta höylälaudasta, en levystä.
Ja sitte se jäähdytys. Kuinka suuri osa jäähdytystä on lämmön siirtyminen moottorin pinnalta ilmaan? Pitääkö sittekin tehdä tuuletusaukkoja? Mun edellisissä Wikuissa ongelma oli liian kylmä käynti.. toisaalta tämä nykyinen on mun eka w1, aiemmat on ollu isompia.
Hmm.. no, viimeistään kokeilemalla selviää, mut mitenkäs muut ovat asian ratkaisseet?
Teemu
Mun uusi lapseni Wiku w1 ei pidä kovaa ääntä, itseasiassa starttimoottori (siis Skodan sellainen) on äänekkäämpi kuin itse moottori (..riippuu tietty kierroksista, nyt puhun tyhjäkäynnistä). Vanha konekoppa oli kuulemma huono, paatin edellinen omistaja heitti sillä vesilintua ja käytti venettä ilman koppaa. Vene on siis avonainen..
Minä ajattelin rukata kätevän konekoppa-pöytä-kahvikuppiteline -yhdistelmän moottorin suojaksi. Ja vaikka käyntiääni ei mahdoton olekaan, niin hiljeneepä vielä lisää sitte.
Jotakuinkin tällainen konstruktio on mielessä:
- Kopan saa nostettua kokonaan pois
- Alareunoihin kulmakumia ettei liuvu tai tärise, saumoihin tiivisteet
- Avattava luukku kaasuttimen kohdalle ryyppyä varten tai sitte teen jonkinlaisen kaukosäätösysteemin
- Saranoitu päällikansi, joka on jaettu lokeroihin että saa tavarat pysymään, kuitenkin niin, että kansi ei ole vatupassissa --> sadevesi valuu pois (ja siis "lokerot" tietty niin, että vesi ei jää seisomaan).
- Kopan sivulle tai eteen saranoitu pöytälevy taittuvine jalkoineen
------------------
MUTTA, kysymyksiä herättää mm. moottorin ilmansaanti ja jäähdytys.
Mun mielestä moottori saa riittävästi ilmaa pilssin kautta, olenko oikeassa? En ajatellu väsätä tuuletusaukkoja.. Teen kopan muuten veneen tyyliin sopivasta höylälaudasta, en levystä.
Ja sitte se jäähdytys. Kuinka suuri osa jäähdytystä on lämmön siirtyminen moottorin pinnalta ilmaan? Pitääkö sittekin tehdä tuuletusaukkoja? Mun edellisissä Wikuissa ongelma oli liian kylmä käynti.. toisaalta tämä nykyinen on mun eka w1, aiemmat on ollu isompia.
Hmm.. no, viimeistään kokeilemalla selviää, mut mitenkäs muut ovat asian ratkaisseet?
Teemu