Sivu 1/1

Olympian öljypumppu

Lähetetty: 12 Elo 2007 15:55
Kirjoittaja tutase
Voisiko joku ystävällinen sielu antaa ohjeita siitä, mitä minun kannattaisi ensimmäiseksi tehdä, jotta saisin ongelmani pois päiväjärjestyksestä.

Ongelma: Olympia (2f45) moottorini vuodelta 1959 kävi upoksissa. Poistin moottorista vedet, ajoin yhdet vanhat öljyt vaahdoksi, poistin ne ja lisäsin uudet. Vanha uskollinen käynnistyy edelleenkin kuin unelma, mutta öljynpainemittari ei nyt värähdäkään. Mitkä ovat öljyn kierrätyksen periaatteet ja mikä voisi olla toimintahäiriön syy?

Kiitos etukäteen!

Lähetetty: 12 Elo 2007 19:53
Kirjoittaja jerkkuli
Voisiko öljykanava olla täynnä vesi/öljy"liisteriä",eikä pumppu jaksa työntää oljyä?Onpahan arvaus...Onko painemittari mekaaninen?

Lähetetty: 12 Elo 2007 20:31
Kirjoittaja tutase
Sama tuli itsellänikin mieleen, mutta missä vettä/ilmaa voisi olla? Miten pumppu siis toimii?

Moottorin kyljessä on Mauno Koiviston peukalon kokoinen uloke, jonka alareunasta lähtee ohut putki. Putki on liitetty kumiletkulla painemittariin. Ulokkeen yläpinnassa on tulpparuuvi, jonka alta löytyy toinen säädettävä tulpparuuvi ja sen alta noin 4 cm mittainen jäykkä jousi. Ulokkeen sivussa on kaksi pienempää tulpparuuvia päällekkäin. Mikä tämä uloke on ja mikä on sen tarkoitus?

Lähetetty: 13 Elo 2007 20:26
Kirjoittaja jerkkuli
Jaa-a kun olen wickström miehiä mutta olisko siinä öljynpaineen säätö jos jousen alla on vielä kuula niin asia on selvästi niin ja öljykanava lähtenee siitä kuulan alta.....