lämpöä moottorin kierrosta
-
lämpöä moottorin kierrosta
Kertokaa ja neuvokaa aloittelijalle millainen urakka on ottaa lämminilmapuhallus tuulilaseille ja hyttiin moottorin vesikierrosta?
Löytyykö sivustoja aiheesta?
Löytyykö sivustoja aiheesta?
-
Lillissä ainakin lämmönvaihtimelle menevä jäähdytysletku kiertää jostain vanhasta autosta otetun lämmittimen kennon läpi. Lämmitin on kotelossa, jossa on puhallin ja lähtee putket ajohytin jalkatilaan, sekä tuulilasin alareunaan muutamaan kohtaan. En ole puhallinta päässyt kunnolla näkemään, kun edellinen omistaja, joka sen on sinne rakennellut, on jättänyt sen niin piiloon kalusteiden sisään, että ei voi kuin toivoa, että pelittää kauan. Hyvin ainakin nyt toimii.
Kaikki on kivaa mikä pärisee...........
- atros
-
Itselläni on luultavasti vanhasta volvosta oleva "lämppäri", jossa on kuparinen kenno, joka on noin 20 * 20cm, ja siinä ympärillä peltinen kotelo, jossa on putki lähdöt molemmin puolin, sekä puhallinmoottori kotelon takaseinässä kiinni, lisäksi etuikkunoiden alla menee teräsputki, jossa on reikiä, ja lappärin toinen putki puhaltaa siihen putkeen ja toiseltapuolelta menee keulahyttiin putki, kohtuullisesti sieltä lämpöä tulee.
Näitän voi rakentaa mikälaisia vaan, ja puhaltimenkin voi soveltaa mistä vaan, mutta autosta otettuna saa usein valmiin paketin, ja miksei ne kaupan puhaltimetkin toimisi, ovat varmaan hyviä, ehkä pikkasen hinakkaita vaan.
Näitän voi rakentaa mikälaisia vaan, ja puhaltimenkin voi soveltaa mistä vaan, mutta autosta otettuna saa usein valmiin paketin, ja miksei ne kaupan puhaltimetkin toimisi, ovat varmaan hyviä, ehkä pikkasen hinakkaita vaan.
- jtp
Mä olen nähnyt aika monessa vähän isommissa paateissa (> 8m) vanhoista linja-autojen lämmityslaitteista tehtyjä sydeemejä, tarkempaa teknistä tietämysta mulla ei ole, olen vain todennut että hyvin tuntuu lämpöä piisaavan. Ja noita varmaankin löytynee raskaaseen kalustoon keskittyviltä romiksilta. Hinnoista ei hajuakaan.
-Jukka-
... ehkä minullakin on joskus oikea puuvene... jahka lakkaan köyhtymästä ja alan rikastua...
-Jukka-
... ehkä minullakin on joskus oikea puuvene... jahka lakkaan köyhtymästä ja alan rikastua...
-
- Viesti:
Lämpöä
Moro
Mulla on tollanen Passad ja se on tosi tehokas. 4 uloslähtöä.
Siellä taitaa näkyä hintojakin, tutulta kauppiaalta noista hinnoista pitäis pudota 15-20 pojoo.
http://www.vestek.fi/vene/venetarvikkeet_frames.html
t:Aki
Mulla on tollanen Passad ja se on tosi tehokas. 4 uloslähtöä.
Siellä taitaa näkyä hintojakin, tutulta kauppiaalta noista hinnoista pitäis pudota 15-20 pojoo.
http://www.vestek.fi/vene/venetarvikkeet_frames.html
t:Aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
Tein joskus itse vastaavanlaisen. Hain romikselta auton lämppärikennon sen taakse autoon flekti ja koteloin koko sydeemin Ainoa miinus tuli, että laite puhalsi niin pirun kuumaa Sitä käytettiin aina välillä vaan päällä 
palloventtiilillähän siihen olisi saanut "säädön" mutta sitten vaihtui koko paatti

palloventtiilillähän siihen olisi saanut "säädön" mutta sitten vaihtui koko paatti

E mare libertas
-
Eikö ton voisi toteuttaa niin, että vesi kiertää aina täysillä. Sitten portaaton virran säätö flektille kojelautaan?Ande kirjoitti:Tein joskus itse vastaavanlaisen. Hain romikselta auton lämppärikennon sen taakse autoon flekti ja koteloin koko sydeemin Ainoa miinus tuli, että laite puhalsi niin pirun kuumaa Sitä käytettiin aina välillä vaan päällä
-