Ford Trader tietoisku

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
kardinaali
Viestit: 261
Liittynyt: 20.10.2003 13:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kardinaali » 15.08.2007 12:00

Kyllä sen kuvan täytyy olla palvelimella (jos kotikone sitten ei ole palvelin ja osaa jakaa tavaraa maailmalle). Ilmaisia paikkoja on tarjolla vaikka kuinka.

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 15.08.2007 13:24

KS1030 kirjoitti:
Kolibri kirjoitti:Kuviakin olisi koneesta, mutta lisäys ei omalta koneelta taida onnistua?
Kuva
Tässä siis linkki, Trader vai Ford? VUosimalli, hevoset?

Kuva

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 15.08.2007 13:46

osoite viittasi väärin...
tagien väliin pistetään kuvan osoite.... ei sivun osoitetta jossa kuva on, siksi et saanut näkymään.

näin:

Kuva

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 15.08.2007 22:50

Tässä kuvia joissa rivipumpusta yritin saada kuvaa:
http://kuvablogi.com/nayta/578957/

Olen soittanut aika paljon puheluita tänään liittyen moottorin vuosimalliin, hevosmääriin ja maksimikierroksiin (potkurivalintaa ajatellen).

Kahta vaihtoehtoa tarjottu:

- ns 2700 sarjan Ford, jos jakopäässä on rivipumppu kiinni, vuosimalli 1965-1980

- Trader, jos se on pienellä nivelakselilla tms. Itse en mitään niveltä nähnyt, tai osannut hahmottaa...?

- max kierrokset Fordille 2450 rpm ja ylin max 1200 rpm

- Traderin vastaavia ei tiedossa...?

- hevoset ei tiedossa, joku sanoi että 90, joku toinen taas että 70...??

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 16.08.2007 7:36

tässä on tekniset tiedot traderiin. 4 ja 6 pyttysiin.
ei välttämättä saa hyvin selvää kuvasta mutta...

Kuva

Hannutah
Viestit: 81
Liittynyt: 12.06.2003 13:01

Viesti Kirjoittaja Hannutah » 16.08.2007 8:21

Moi,
Hyvä, että selvität perusteellisesti tätä asiaa. Kuvasta näyttäisi, että koneessasi on Minimac-rivipumppu jollainen itsellänikin on 2712E Fordissa, jossa taulukon mukaan hyrisee 74,2 (virkeää) pollea. Ja se saa käyttövoimansa ilman mitään niveliä suoraan jakopäästä. Jos tunnistin pumpun oikein, niin siinä on omat öljyt, jotka pitäisi joskus vaihtaa. Ohjeet toisaalla tällä saitilla. Peruskorjauksen jälkeen korjaamo mittasi testipenkissään 74 pollea eli täsmää. Muuten en kuvasta tunnista kuin venttiilikopan tutut muodot (eri tavoin vedetyt letkut ja lämmönvaihdin peittää koneen muut muodot).
Hannu

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 16.08.2007 8:26

joo simss eli minimac rivipumppuun pitää pistää öljyä, muuten ei skulaa kunnolla->kierrokset heivaa edestakas jos öljyä ei ole.
mulla oli tuollanen vika kun kukaan ei ollut kertonut asiasta.

vika syntyy kuulemma siten että kun pumppu hieman kuluu niin sinne pääsee dieseliä, joka taasen laimentaa öljyn niin että se häipyy pikkuhiljaa. taas rupee tulemaan hetki että pitäis minunkin lisätä moottoriöljyä pumppuun.

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 16.08.2007 16:30

Juu, niin eli tuo 2712 Ford on siis Ford ja eli nk 2700 sarjaa? Mulla ilmeisesti siis Ford Trader, koska oli se nivel siinä rivipumpussa?

Mistä tuonne rivipumppuun pistettään öljyä. mistä tarkistetaan määrä, mitä öljyä. vaihtoväli jne??

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 16.08.2007 16:42

Kolibri kirjoitti:
Mistä tuonne rivipumppuun pistettään öljyä. mistä tarkistetaan määrä, mitä öljyä. vaihtoväli jne??
Keskusteltiin täällä taannoin samasta aiheesta, sieltä löytyy myös havainnekuvia

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 18.08.2007 17:10

Mistä kohtaa muuten Traderissa pystyy ottamaan ajonaikaiselle puhallukselle ja sen kennolle vesikierron?

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21.01.2006 18:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 18.08.2007 23:01

Kolibri kirjoitti:Mistä kohtaa muuten Traderissa pystyy ottamaan ajonaikaiselle puhallukselle ja sen kennolle vesikierron?
Jooh... mulla on semmonen... mutta mutta..

ei tunnu oikein pelaavan niinkuin elokuvissa, enkä tiedä onko systeemi koskaan toiminut edellisilläkään omistajilla kunnolla.
mulla otettu termarin jälkeen lämmönvaihtimelle menevästä letkusta. en tiedä pitäisikö olla kiertovesipumppu kun on semmonen lehmän hönkäys.
puhallin ottaa ilman ruumasta kuten moottorikin, koneen käydessä puhallin ei jaksa puhaltaa koska kone imee niin paljon-> muutoksia tulossa. kertokaahan te joilla lämpöä tulee kunnolla kuinka on toteutettu. vanhassa botskissa oli mersun diisseli mylly ja lämpöä tuli tosi hyvin ja nopeasti.
toisena lämppärinä mulla nykyisessä on tuo helvetin wallas 1800sail mikä on kyllä ihan p***a vehjes....

sitten on sellasta "vikaa" että kone käy mittarin mukaan 50 asteessa. vaihdoin mittarin ja anturinkin kun luulin että oli sököjä. kuitenkin kun koittaa vaihdinta niin on kyllä paljon kuumempi. ongelmia ei ole vielä ollut mutta veneen tärkein mittari olisi hyvä saada toimimaan. en keksi enää missä olisi vika kun näyttää noin. vanha oli kasulla toimiva mittari ja uusi on bilteman sähköinen.



oheisessa kuvassa pakosarjan päällä menevä letku on lämppärinkennolle menevä.

Kuva

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 18.08.2007 23:34

Entä se paluuletku? Ja millä muuten säädät puhallusta; esim portaaton sähköinen säätö flektille vai kiertoveden rajoitin?

bonito
Viestit: 787
Liittynyt: 26.12.2006 10:53
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja bonito » 19.08.2007 9:48

Mun Foortissani oli tuon näköinen Bowman ja sen paisuntaosan pakosarjan puoleisessa kyljessä oli R 3/4" messinki tulppa, Vaihdoin sen tilalle kulmayhteen, johon liitin paluuletkun. En tiedä oliko se "lääkärin määräämä" asennus, mutta toimi kuitenkin, eikä ollut mitään ongelmia vesikierrossa. Paatissani on Refleks 66 M, johon olen laittanut 4m, 12mm:n kupariputkea sisä ja ulkovaipan väliin ja yhden patterin, paluulinjassa pienin kalvopaisunta astia. Ei tarvi sähköä, lämpöä riittää. Sytyttämisen konstit kun oppii, eikä itseä haittaa toisten mielestä epäesteettisen näköinen savutorvi, niin parempaa veneen lämmitystä saa hakea.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Viesti Kirjoittaja matti » 19.08.2007 14:44

Se lämmityslaitteen lähtöpää tulisi olla ennen termaria-termostaattikotelosta ja paluu vesipumpun imupuolelle-esim. kuten Bonito on laittanut l-vaihtimen päähän.
Monissa koneissa on termarikotelossa ja vesipumpun imupuolen yhteen juuressa valmis R-tulppa.

Matti

Kolibri
Viestit: 125
Liittynyt: 24.06.2007 13:36

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 28.08.2007 22:14

matti kirjoitti:Se lämmityslaitteen lähtöpää tulisi olla ennen termaria-termostaattikotelosta ja paluu vesipumpun imupuolelle-esim. kuten Bonito on laittanut l-vaihtimen päähän.
Monissa koneissa on termarikotelossa ja vesipumpun imupuolen yhteen juuressa valmis R-tulppa.

Matti
joku sanoi mulle, että pelkkä T-haara riittäisi ja paluu samaan, mutta eihän siinä mitään kiertoa tule.

Vastaa Viestiin