Sivu 1/2
mikä vika
Lähetetty: 01 Heinä 2007 21:22
Kirjoittaja jiihaa69
wickström w2
otin venen talvisäilöstä ajoon ja ampuu kaasarissa pirusti kun antaa kaasua! mistä kannataa hakea vikaa?
Lähetetty: 01 Heinä 2007 21:47
Kirjoittaja Kapu III
sytytys myöhäsellä?
Lähetetty: 01 Heinä 2007 22:36
Kirjoittaja hangover
kosteutta syttyvehkeissä? kärjet takertelee?
Lähetetty: 01 Heinä 2007 22:53
Kirjoittaja pontso04
paskaa kaasarissa,suodattimessa tai sakkakupissa? kuullostaa bensansaanti ongelmalta.
Lähetetty: 01 Heinä 2007 23:35
Kirjoittaja Ari
Sytytys myöhässä
wiku ampuu
Lähetetty: 02 Heinä 2007 10:15
Kirjoittaja apaprika
tere
"kylmä" wiku ampuu aina
tuoretta polttoainetta kehiin
sytytys kannattaa säätää, tosin jos wiku toimi syksyllä niin ei tarvinne säätää mitään
venttiililautanen/lautaset saattavat jumittaa, koska nykyiset "pensat" hiukan kuivia aineita, koska voiteleva lyijy puuttuu!, joten polttoaineen joukkoon jotain n. prosentti (polttoöljy, valmis bensiinin lisäaine)
ja sitten tärkein!, w2:sta ajetaan/käytetään 2000 luvulla pintakaasulla seuraavissa tilanteissa:
0. käynnistyksen jälkeen muutama minuutti
1. laiturista lähtö
2. satama-ajo
3. matka-ajo
4. satamaa lähestyttäessä
5. laituriin ajo
jos konekopan alla ruksuttaa wiiggumi niin kiire ei saa olla muuta kuin alkoon
terveisin
w2 omistaja
Lähetetty: 02 Heinä 2007 16:07
Kirjoittaja Veli-Matti
Kunnossa oleva Wiku ei pauku kylmänä eikä kuumana. Ja lyijytön polttoaine korkeintaan lisää venttiilien tiivistepintojen ja seetien kulumista mutta ei missään tapauksessa aiheuta jumiutumista. Jos haluaa käyttää jotakin lisäainetta jolla suojelee venttiileitä niin ainoa oikea aine on siihen lyijyn korvaavat lisäaineet joiden valmistajia on pilvin pimein. Polttoöljy, moottoriöljy tai 2T-öljy ei suojaa venttiileitä mitenkään varsinkaan 1% seoksena...
Tuo paukkuminen viittaa eniten liian laihaan seokseen tai ilmavuotoon imusarjassa tai läpän kaulalla
Lähetetty: 02 Heinä 2007 16:17
Kirjoittaja jiihaa69
joo tossahan niitä neuvoja tulikin.pääsin töistä juuri ja lähden veneelle!katotaas kuinka käypi.
kiitoksia!!!!!
Lähetetty: 02 Heinä 2007 20:02
Kirjoittaja jiihaa69
temusin aikani ja vika ei korjaantunut!vaihdoin bensan putsasin kaasarin tarkistin kärjet ja vääntelin sytkää.mut lopputulos sama!jotenkin tuntuu et vika vois olla kipinä puolella?huomenna uusi päivä.
Lähetetty: 03 Heinä 2007 08:58
Kirjoittaja apaprika
Veli-Matti kirjoitti:Kunnossa oleva Wiku ei pauku kylmänä eikä kuumana. Ja lyijytön polttoaine korkeintaan lisää venttiilien tiivistepintojen ja seetien kulumista mutta ei missään tapauksessa aiheuta jumiutumista. Jos haluaa käyttää jotakin lisäainetta jolla suojelee venttiileitä niin ainoa oikea aine on siihen lyijyn korvaavat lisäaineet joiden valmistajia on pilvin pimein. Polttoöljy, moottoriöljy tai 2T-öljy ei suojaa venttiileitä mitenkään varsinkaan 1% seoksena...
Tuo paukkuminen viittaa eniten liian laihaan seokseen tai ilmavuotoon imusarjassa tai läpän kaulalla
Selvä selvä.
Jos lyijytön polttoaine ei aiheuta jumiutumista, niin sitten tämän palstan koneinsinöörit saavat selittää miksi W2:n paukkuminen loppuu välittömästi kun koneen käydessä tankkiin kaadetaan esim. polttoöljyä. Prosentti sitä riittää. Liika lentää pakoputkesta ulos ja kelluu lauttana purkin perässä.
Mä näistä siis mitään varsinaisesti tiedä. Paukkumisen kanssa tappelin männä vuosina ja sytytys säädettiin, venttiilit säädettiin, polttoainejärjestelmä puhdistettiin, kärjet vaihdettiin, tulpat vaihdettiin, ymymym ja jossain vaiheessa kipparin hermotkin vaihdettiin, sitten vaihdettiin vielä tekijöitäkin ja ampuminen loppui kun bensiiniin lisättiin "plissiä".
Mene ja tiedä. Joka tapauksessa W2 on hyvä kone aina kun se ei ole veneessä. Hiihoo. Mut tsemppiä vaan kaikille muillekin museoveneilijöille.
Lähetetty: 03 Heinä 2007 17:19
Kirjoittaja dieselmoottori
Tänään ampui kaasarissa kun kone oli kylmä mutta vika on tässä tapauksessa sytytysjohdoisssa jotka lyövät silloin tällöin läpi eikä sytytä aina jokaisella . Huomenna uudet hatut ja tulpanjohdot niin sytyttää niinkuin pitääkin.
Lähetetty: 04 Heinä 2007 19:31
Kirjoittaja jiihaa69
joo kävin taas veneellä! paikansin vian kun kurkkasin mangneettoon!
jostain syystä löi kipinää startatessa magneetin ja hiilirunkon välissä olevasta liittimestä mangneeton ankkuriin.putsasin mangneettoa rasvasta ja paskasta paikan päällä ja kävi heti paremmin, mut ei vieläkään kunnolla!joten otin mangneeton mukaan ja pesin sen kotona kunnolla.meen huomenna kokeileen taas kerran.onks luulotautia vaan likanen mangneetto, vai onks siinä jotain muuta vikaa kun kipinöi tollain?
Lähetetty: 05 Heinä 2007 01:14
Kirjoittaja Veli-Matti
Mun logiikka ei selitä miksi paukkuminen kaasarissa loppuu 1% polttoöljyn lisäyksellä kun vika on 99,9% varmasti seoksessa tai sytkässä.
En ole koskaan kokeillut tuota koska paukkumisen syy on aina löytynyt jostain muualta.
Mutta toisaalta jos kaikki on kunnossa niin sen 1% pitäisi myös palaa tekemättä saastekalvoa veden pinnalle...
Kunnossa olevalla lättäpäällä polttoöljyseoksen palaamattomuuden raja liikkuu 20-30 %välillä ajossa ja tyhjäkäynnillä 10% korvilla lämpimässä koneessa.
Lähetetty: 05 Heinä 2007 10:58
Kirjoittaja MÖsteri
Moi!
Tuo polttoöljyn vaikutus kuulostaa aika erikoiselta..
Pensakoneessahan sinne sylinteriin puristettavaksi tarvitaan bensaa ja ilmaa sopivassa suhteessa. Tämän sitten sopivalla hetkellä kipinä sytyttää palamaan.
Mikä tässä tapahtumassa on sen polttoöljyn rooli? Periaatteessa kaikki aineet, jotka bensasta poikkeavat, voivat vain huonontaa palotapahtumaa. Niin paitsi tietysti mahdolliset bensaa ärhäkkäämmät aineet, mutta niitä ei oikeasti ole niinkään käsillä.
Eikö muuten ventiilinvarret kulje öljykylvyn läpi? Uudemmissa koneissa näin on, mutta wickströmmistä en ole kyseistä asiaa tarkistanut. Eihän joku polttoöljy ainakaan muodosta voitelukalvoa...
No tämähän ei varsinaisesti auta alkup. kysyjää.. Siihen liittyen äänestän minäkin laihaa seosta. Kaasarissa kenties jokin tuutti tukossa? Entäs säätösuutin? Mitäs jos ruuvaisi isommalle hiukkasen?
No toivottavasti se herää toimimaan.
Lähetetty: 07 Heinä 2007 01:19
Kirjoittaja Faija_65
Mulla oli viime kesänä sama ongelma paukkumisen kanssa, ja viimein ku löysin vian niin banjoliitin kaasariin oli täynnä moskaa, eli ei saanu pensaa tarpeex.