Sivu 1/1
kaasari vuotaa
Lähetetty: 12 Kesä 2007 19:53
Kirjoittaja miimy
W 3 kaasari vuotaa bensaa sammutuksen jälkeen ilman putsarin läpi onko propleema

? en muista nähneeni viime kesänä tippuvan bensaa sieltä vai onko normaalia
Lähetetty: 12 Kesä 2007 21:01
Kirjoittaja dieselmoottori
W2 vuosi myös koko viime kesän kun kone oli kuuma ja hana auki moottori sammuksissa. Ajossa ei vuotanut ja kävi hyvin niin en jaksanut paremmin perehtyä. Vuodon paikka ei kyllä täysin selvinnyt.
kaasari vuotaa
Lähetetty: 12 Kesä 2007 21:39
Kirjoittaja axelina
Arvaisin uimuriventtiin toimintahäiriöksi, venttiili ei sulkeudu kohon nuostua yläasentoon, kannattaa avata ja tarkistaa toiminta.
Lähetetty: 12 Kesä 2007 22:23
Kirjoittaja Veli-Matti
Siinä nyt on useampi mahdollisuus. Neulaventtiili vika ainoastaan siinä tapauksessa jos bensiinihana ei pidä tai on jatkuvasti auki. Toinen mahdollinen vuotosyy on kaasuttimen asento ( jos kone on kallistettu maksimiinsa pukilla) jolloin bensiini tihkuu kaasarin kannen ja rungon välistä pikkuhiljaa ulos. Joskus tuohon auttaa tiivisteen uusiminen, joskus se vaatii kannen oikaisun lasilevyn päällä ja joskus pitää bensiinin pintaa hieman pudottaa neulaventtiilin alle laitettavilla prikoilla.
Vanhat kaasuttimet tahtoo olla järkiään kannen osalta kieroja kun niitä on vuosikymmeniä väkisellä kiristelty uusille ja vanhoille tiivisteille. Oikaisu on helppoa lasi tai teräslevyn päällä käyttäen siinä vaikka karkeaa hiomatahnaa. Samalla voi myös hioa rungon suoraksi koska kierrereiät tahtovat venyä kiristettäessä ylöspäin.
kaasari vuotaa
Lähetetty: 13 Kesä 2007 07:34
Kirjoittaja miimy
kiitos vastauksista täytyy tarkkailla ja jos jatkuu niin aukasta kaasari
Lähetetty: 13 Kesä 2007 11:48
Kirjoittaja suoraa_huutoa
Minun W2:ssa oli tuollainen samanlainen ongelma.
Ongelmana oli se että neula venttiilli ei sulkeutunut kun bensapinta nousi kaasuttajassa. Tilasin uuden neula venttiilin ja toimi kesän. Sitten sama peli. Liekö sitten ongelma polttoaineen seisomisesta talven yli.
Joka tapauksessa siirryin käyttämään kikka kolmosta. Eli jos ongelma ilmeni niin kopautin ruupavin kumisella kädensijalla kevyesti kaasarin kylkeen niin vuoto loppui ja eikun kovaa käyttöä.
-Matti
Lähetetty: 13 Kesä 2007 12:55
Kirjoittaja jucculio
viime viikonloppuna oma w3:n teki ihan samaa.
ensimmäisen kerran vaikka tunteja onkin jo tullut
Tuntuu johtuvan lämmöstä.
Konekoppa kiinni niin ainakin omassa vekottimessa siellä olevat lämmöt kasvavat ja onhan kaasari pakosarjan alla.
Kunnon tuuletus kopalle tuntui auttavan.
Lisäksi tutkittuni kaasaria ulkopuolisesti, pohjassa oleva (luultavasti neulaventtiliin) säätöruuvilla sai myös kokonaan kaasariin tulevan syötön kiinni. Sitä säätämällä vähemmän tavaraa kaasarille, vähemmän vuotoa ilmaputsarista?
tietä häntä.
Ite ajattelen niin kun se ei enään vuoda, en koske

Lähetetty: 13 Kesä 2007 17:30
Kirjoittaja dieselmoottori
Ettet vain säätänyt pääsuuttimen seoksen säätöruuvista. En kyllä paljon koskis ruuviin sen jälkeen kun seokset on saatu kohdalleen.
Itse suljen bensahanan ja annan käydä sammuksiin satamaan tullessa.
Lähetetty: 14 Kesä 2007 21:57
Kirjoittaja Veli-Matti
Kannattaisi liimata se säätösuutin kiinteäksi tai vaihtaa kiinteäsuuttimiseen runkoon koska nykypäivän yhdellä polttoaineella ajettaessa siitä ei ole mitään hyötyä. Ennen oli toisin kun käytettiin myös petroolia ja ajettiin koko sulan vedes ajan -10 -30 asteen keleissä. Ompahan vaan yksi mahdollisuus enemmän rikkoa kone...