Sivu 1/1
Velvet Drive 71C 1:1
Lähetetty: 01 Helmi 2007 19:10
Kirjoittaja Jukkantero
Vaiteistossa sellainen vika että tyhjäkäynnillä (n: 800kier.), vaihdevivun ollessa vapaa potkuriakseli kuitenkin pyörii. Pyörinnän pystyy kyllä käsivoimin pysäyttämään. Vaihteet eteen ja taakse pelaavat normaalisti. Onko tämä ominaisuus vai vika? Mitä teen?
Lähetetty: 01 Helmi 2007 19:31
Kirjoittaja baden2
Se on ominaisuus, öljyn viskositeetti aiheuttaa ilmiön.
Lähetetty: 02 Helmi 2007 11:51
Kirjoittaja atros
Omassa Velvetissä oli aikoinaan samanlainen vika ja syynä oli etupakan
rikkoutunut palautusjousi. Korjaus tehtiin Mepratuote Oy:n toimesta, joten
tieto oli ns "varmasta lähteestä".
Lähetetty: 02 Helmi 2007 18:48
Kirjoittaja KS1030
Mulla tekee saman vain jos kunnolla kaasuttaa vapaalla, ei muuten. vanha paatti taisi tehdä myös noin tyhjäkäynnilläkin hiukan.. tosin loota oli hurthin .
Lähetetty: 02 Helmi 2007 23:00
Kirjoittaja Veli-Matti
Bertta-Lotan Henry Meadows&Co hytikkaloota pyörittää myös potkuria tyhjäkäynnillä hitaasti mutta jos hiukankin lisää kierroksia niin pyöriminen loppuu. Tämäkin tapahtuu vain kuivalla maalla, pyörintäliikkeen voima on niin onneton että veden vastus estää sen. Ominaisuus vai sitten vika mutta ei sillä ole mitään väliä

Lähetetty: 03 Helmi 2007 16:42
Kirjoittaja bonito
KS 1030, Minkälainen Hurthin looda sulla on, mullakin on Hurth,joka ei kierrä. Eikä kiertänyt entinenkään, joka oli Paragon. Enkä sanois öljyn viskositeetinkaan syyksi, jos on käytössa automaattiöljy. Tuo jousi juttu tuntuu loogiselta.
Lähetetty: 04 Helmi 2007 21:15
Kirjoittaja KS1030
No täytyy sanoa että en ole nyt aivan satavarma tyhjäkäynnistä, mutta kyllä se hiukan (siis todella hitaasti)pyörii. tyyppiä en tiedä koska en sitä koskaan katsonut, oli kuitenkin 42 heposen diisselimersun perässä. jonkinmoinen kuva siitä on tuossa venesivujeni "entiset veneet" osiossa
Lähetetty: 05 Helmi 2007 08:36
Kirjoittaja bonito
Tuli katsottua nuo kuvat mersusta, jonka perässä näkyi olevan Hurthin mekaaninen merikytkin. En yhtään ihmettele vaikka se hieman pyörisikin, jäin vaan kiinni ajatukseen, että hydraulikytkin pyörisi ihan muuten vaan, ilman vikaa. Ei mulla ainakaan ole pyörinyt. Mulla on ollut Velvet, Paragon ja ZF(hurth) 10 vuotta kukin.[/b]
Lähetetty: 06 Helmi 2007 08:26
Kirjoittaja bonito
Lisäys edelliseen. Mekaaninen Hurth saattaa pyöriä vapaalla esim. syystä, että kaapeli on säädetty hieman tiukalle, Hurth on aika tarkka vaihdevivun säädön kanssa. Hyvä kytkin, mutta kun se alkaa luistamaan, pitää vaihtaa myös liukurenkaat, kytkin levyjen lisäksi ja tärkeää on vaihtaa öljyt kerran vuodessa, kun siinä ei ole öljyn jäähdytystä.
Lähetetty: 06 Helmi 2007 08:32
Kirjoittaja KS1030
bonito kirjoitti:Lisäys edelliseen. Mekaaninen Hurth saattaa pyöriä vapaalla esim. syystä, että kaapeli on säädetty hieman tiukalle, Hurth on aika tarkka vaihdevivun säädön kanssa. Hyvä kytkin, mutta kun se alkaa luistamaan, pitää vaihtaa myös liukurenkaat, kytkin levyjen lisäksi ja tärkeää on vaihtaa öljyt kerran vuodessa, kun siinä ei ole öljyn jäähdytystä.
Joo ilmeisesti hyvä kytkin oli kun koskaan ei ollut mitään vikaa. mun yksilössä oli kyllä muuten öljynjäähdytin.
edit: köh... olimpas väärässä..... sehän olikin moottoriöljyn lauhdutin mitä muistelin.. =) tässä
kuva
Lähetetty: 06 Helmi 2007 22:29
Kirjoittaja bonito
Olen kuullut jonkun näppärän paattimiehen järjestäneen jollakin konstilla öljyjäähdytyksen Hurthiin. Velvet lämpenee myös jonkin verran, mutta tähän ZF(hurth) kytkimeeni jouduin asentamaan öljynkiertoon termostaattiventtilin, kun öljyt eivät lämmenneet tarpeeksi, ei hanki millään nousta +60 asteeseen, luistoventtiilin takia pitäisi olla +75, että luisto toimisi kunnolla, epäilivät Atoyn miehet.