Sivu 1/1
polttoaine pumppu
Lähetetty: 08 Tammi 2007 10:05
Kirjoittaja petrooli
löysin vissiinmaailman kalleimman polttoaine pumpun!
Kyselin meredinistä taylorssin öljykaminaan polttoaine pumppua että saisi löpön otettua suoraan veneen tankilta, no ensiksi tuli tietoa ettei kyseiseen kaminaa saa pumppua, ei kuulemma kuulu ees koko vehkeeseen, no laitoin englantilaisesta manuaalista sinne varaosa numeron ja kyselin että mikähän olisi ko.apparaatin hinta, no hiukan kallis on pumppu vaatimattomat 680 euroa!
sanokaapa viisaammat löydänkö sopivan jostain autotarvikkeista.
polttoaine järjestelmässä ei tulisi olla takaisin virtausputkea ja pumpun tulisi pyörähtää vain tarvittaessa...
Lähetetty: 08 Tammi 2007 15:44
Kirjoittaja Mile
Ne hyvät maksaa noin satasen .
Parilla kympillä saa sellasen jatkuvasti paukuttavan , noi kalliimmat on varustettu paineensäädöllä ja ovat hiljaisempia , sanoikohan joku että jopa lakkaavat pumppaamasta jos letku menee poikki .
Tolle kamiinalle riittää varmaan pienin malli ;-) ei taida tarvita virtausta paria sataa litraa tunnissa.
Motonetista ainakin löytyy, niitä tekee Facet, Lucas ( muistaakseni) , olikohan CAVillakin ,Mitsubishillä taisi olla kanssa , kannattaa kysellä.
Lähetetty: 08 Tammi 2007 16:01
Kirjoittaja petrooli
juu semmoinen pitäs olla et mieluusti pysähtyy tarvittaessa, kyselin paikallisesta autosähköliikkeestä niin sanoivat et samantapaisia on ollu mm.mineissä.
tuo taylossin pumpun tuotto on noin 35 litraa/h joten ei kovinkummainen tarttee olla.
ittekaminahan vie vaan noi 2 desiä tunnissa.
Lähetetty: 09 Tammi 2007 07:14
Kirjoittaja Mile
Mites tossa toimisi ( siinä kaminassa on kai säiliö?) jos sinne laittais väliin sellasen perämoottorin käsin puristeltavan kumipumpun, ja sitten vaan lämpimikseen aina tarvittaessa pumppaisi säiliön täyteen? Ne ei ainakaan kovin paljon maksa, ja kohmeiset sormetkin saa vähän jumppaa.
Takaiskuventtiili ja T-haara koneen polttoaineen imuputkeen, niin että kone ei vedä ilmaa ton kumitissin kautta, tai suoraan omalla putkella tankista.
Lähetetty: 09 Tammi 2007 11:03
Kirjoittaja baden2
Mitekä olisi samanlainen systeemi kuin kuplavolkkareissa aikoinaan tuulilasinpesu, tankissa pieni paine vaikka käsipumpulla ja ilmatilaa kolmannes,ei vie sähköä.
Lähetetty: 09 Tammi 2007 11:46
Kirjoittaja petrooli
juu taylorsiilla on säiliöön joku venttiili viritys että sinne saisi painetta, mut mää haluisin vaan että kamina ottaisi löpönsä veneentankilta niin säästysi turhalta lutraamiselta. mietin myös että reissussa säiliön täytön voi tietty hoitaa sähköpumpulla perämoottoripumpun sijaan. mutta kaikkein näppärintähän olisi jos laite ottais polttoaineen suoraan päätankilta.
piruuttani laitoi meredinille viestiä jossa kyselin mm miten ko,kaminassaon hoidettu mahdollinen tulviminenyms. vaikka taidan jo ittekkin tietää.
Ompahan maahantuojankin hyvä selvittää myymänsä laitteen toiminta periaatteita.
Pitäsköhän tuo paatti jo nostaa järvestä taitaa kesä olla jo lopuillaan

Lähetetty: 18 Tammi 2007 22:35
Kirjoittaja bonito
Kattelin tässä vanhoja kirjoituksia, kun olin pois kotoa. Tuli vaan mieleeni, jos on paatissa dieselmoottori ja diesel-lämmitin, niin eikös sen pumpun vois korvata, vetämällä moottorin polttoaine paluuletkun kamiinan säiliön kautta, niin se olisi aina täynnä.
taylorssi
Lähetetty: 22 Tammi 2007 17:44
Kirjoittaja petrooli
no nyt tuli asennettua kyseinen kamina, tiivisteiden vaihdon jälkeen pelittää hyvin, tuppas ensi hiukan kuseskelemaan nurkkiin.
olisi hieno tietää mistä löytyis ko kaminan ns. tippa hässäkkäneulaventtiilisydeemi. on nimittäin niin yksinkertainen vempele että olisi muuten tosi helppo tehdä loput itse. merediniltähän se tietty löytyy mut epäilen että löytyis muualtakin melko vastaava, pittääpä ettiä.
Oli muuten lauantaina näsijärvi jo melko rapeassa kunnossa:)
Täytyy kai sitä jo myötää että veneilykausi alkaa jo olla lopussa. kohta se taas onneksi alkaa:)
taylorssi
Lähetetty: 22 Tammi 2007 17:57
Kirjoittaja petrooli
kamiinaa ollaan koe ponnisteltu nyt yhtä soittoo kolmatta vuorokautta, ja on nyt ilmennyt semmoinen jutska että tupaa karstottamaan tukkoon sen mistä löpö tulee palopesään. liekkö ihan normaalia että joutuu kerran vrk:ssa rassaamaan auki?
ja jos on taylorssin käytön asiantuntijoita muutenkin niin olisi kiva kuulla kokemuksia.
ollaan nyt testailtu löpön kulutusta ja havaittu että eise p*****e vie juuri mitään 24h ja oli noin kolmelitraa hävinny, toki suutin oli jo hiukan nokeentunut ja ei oiken täpöllä palanut.
uskaltaakohan tuosta tehtaan 120 tippaa minuutissa arvosta poiketa kun tuntuisi et os hiukan kovemmalle säätäis niin palais jotenkin iloisemmin? ja ehkä vois kastottaa vähempi?
manuaali
Lähetetty: 22 Tammi 2007 18:05
Kirjoittaja petrooli
löysimpäs kyseisen värkin manuaalin jos vaiika jollakin olisi käyttöä.
www.youngsunowners.org/pdf/079D%20Instructions.pdf
Lähetetty: 24 Tammi 2007 11:26
Kirjoittaja Mile
Pitänyt oikein pohtia tota neulaventtiilihässäkkää.. kun tuossa oli juttua siitä pumpustakin. Jostakin vanhasta kaasaristahan sellaisen saisi rakennettua, uimurilla varustettuna, niin pysyy pinnankorkeus kohdallaan säiliössä.
Ja jos sen tulon haarottaa dieselin paluuputkesta niin ei ainakaan ole sitä riskiä että yöllä nukkuessa uittaisi ylitse , ellei sitten nuku kone käynnissä.